Taking You Down

hmm...
Ik heb het idee dat je output qua songs wel groot is, maar of dat de kwaliteit ten goed komt, ik betwijfel het sterk Jamie.
Buiten dat er aan de mix nog behoooorlijk (met een uitroepteken) gesleuteld mag worden vind ik ook qua geluiden en samples het de plank nogal mis slaan. Het ritme is me te druk, en dat is niet erg maar er verandert tijdens het nummer zo weinig.. Tja, qua samples hangt het ook niet over. Na luisteren heb ik nog steeds niet zoiets van "wow die samples zijn leuk gekozen".
Ook mis ik een groove in de song..

mhzz, best wel negatief eigenlijk, maar ik ben eerlijk in mijn oordeel denk ik.

succes
Arv

Serieus,ben je doof aan het worden jaimiefanatic?
De mix,is naatje.
De bas en gesampelde chordpad stroken niet met elkander,valsjes.
Dynamiek is spoorloos.

toch vraag ik me af waarom op andere sites men vrij enthousiast is over mijn tracks en hier is het een sport om het af te kraken.. desalniettemin waardeer ik elke entry. Ik probeer er altijd wat mee te doen. :) Ik blijf ook posten want met sommige van jullie kritiek kan ik mijn sound daadwerkelijk verbeteren. :okdan:

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
toch vraag ik me af waarom op andere sites men vrij enthousiast is over mijn tracks en hier is het een sport om het af te kraken.. desalniettemin waardeer ik elke entry. Ik probeer er altijd wat mee te doen. :) Ik blijf ook posten want met sommige van jullie kritiek kan ik mijn sound daadwerkelijk verbeteren. :okdan:

En op wat voor boards post je dan? (toch geen partyflock ofzo he ;)) Volgens mij is dit een van de weinige boards waar je iets hebt aan de kritiek. Hier vertellen ze je vaak op een proffesionele manier hoe 't niet of wel moet. En daar hecht ik meer waarde aan dan dat iemand iets zegt van "vet nummer man!".

Luister nou eens zelf naar je track, en leg die eens langs tracks van je "voorbeelden". Ik zeg niet dat je ze na moet gaan maken, maar probeer ze qua kwaliteit een beetje te evenaren. Hoe lang werk jij op een track?

Mischien moet je er eerst eens wat meer tijd insteken, voordat je je tracks online zet, en pas wanneer je zelf tevreden bent, kun je nagaan of dat werkelijk terecht is, door hem hier (of op andere fora) te zetten.

k heb je track nog niet geluisterd (geluidskaart ligt eruit hier op mijn werkplek)

Ik kraak het niet af,ik beleef het zo.
Mischien kwam ik wat bot uit de hoek.
Maar,serieus ik snap niet dat je het zelf niet hoort.
Zo bedoelde ik het.

tja Jamie, ik reageer toch echt op het nummer wat ik luister. En je vraagt om commentaar dus..

Ben je trouwens zelf wel tevreden over het nummer?

En afkraken dat lukt me aardig, maar ik ben wel zo eerlijk dat als ik het goed vind klinken ik het zeer zeker laat weten. Misschien liggen mijn eisen wat hoog hoor, kan ook ;)

Origineel geplaatst door forcesupreme

Mischien moet je er eerst eens wat meer tijd insteken, voordat je je tracks online zet, en pas wanneer je zelf tevreden bent, kun je nagaan of dat werkelijk terecht is, door hem hier (of op andere fora) te zetten.
k heb je track nog niet geluisterd (geluidskaart ligt eruit hier op mijn werkplek)

op zich wel mee eens, het is meer mijn enthousiasme om mijn muziek te delen. er zijn ook velen die zeggen. Je moet je tracks niet posten maar alleen releasen anders kost het je verkoop cijfers. Ik zie dat anders, ik maak graag muziek en discussieer graag over muziek. Als ik een eerste opzet hier post en ik krijg daar response op dan kan ik het weer toepassen op de volgende edit. In de hoop uiteindelijk iets cools te krijgen.

Wel is het noemenswaardig dat bij mijn posts men altijd grenzenloos bruut in hun bewoordingen zijn zoals "ben je doof aan het worden ofzo".. slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat soort uitingen zie je ergens anders niet. Maar ik maak me daar niet meer zo druk om. De entries waar ik echt iets mee kan ontvang ik met open armen zodat ik ken testen of ze gelijk hebben en de track er beter van wordt en soms denk ik, nee man, zo vind ik het mooi en dan hou ik het zo.

Ik denk maar zo; Anastacia werd vroeger ook uitgescholden dat ze een freak was, vals zong als een koe.. en nu is haar sound gewaardeerd. Hoewel ik wou dat ik kon zingen als Anastacia, maak ik wel de dingen die ik mooi vind en zoals ik ze mooi vind. :)

Origineel geplaatst door dupla mechanic
Ik kraak het niet af,ik beleef het zo.
Mischien kwam ik wat bot uit de hoek.
Maar,serieus ik snap niet dat je het zelf niet hoort.
Zo bedoelde ik het.

zoals ik hem hoor vind ik hem cool
ik wou alleen dat ik die synt/disco sample wat voller kon krijgen, maar dat lukt me nog niet
verder vind ik hem een beetje saaiig maar ik maak dj tracks en wie draait nou een plaat langer dan 3 minuten..?
vaak hoor ik mensen over dynamiek. als je de track bekijkt in je volume meters zie je dat ie genoeg ruimte heeft en zeker niet vast hangt boven in, dus genoeg dynamiek wat dat betreft, verder is het idd gewoon een dj plaatje. In mijn ogen een strakke beat met de sample gecut op de wijze zoals ik hem cool vind, beetje freaky.

Maar natuurlijk wil ik graag weten hoe ik hem kan verbeteren. Alleen dat krijg ik niet vaak te horen, wel kritiek en daar probeer ik dan de oplossing uit te halen. Maar ik denk dan, als je het weet, vertel het dan! Zo kun je van elkaar leren toch? Iemand afzeiken is makkelijk, maar dit is toch een comunity om elkaar te helpen en beter te worden? Dat is ook de enige reden waarom ik hier post, om te leren. :okdan:

Man je wil niet weten hoe vaak mijn trax de grond in zijn geboord. Achteraf dacht ik altijd "ze hebben nog gelijk ook". Soms word het bot gebracht, maar het is aan jou om de nuttige info eruit te vissen. ;)

Origineel geplaatst door Arv
Man je wil niet weten hoe vaak mijn trax de grond in zijn geboord. Achteraf dacht ik altijd "ze hebben nog gelijk ook". Soms word het bot gebracht, maar het is aan jou om de nuttige info eruit te vissen. ;)

dat doe ik ook hoor
en het grappig is wel dat de meeste tracks die hier afgezeken zijn, gereleased zijn en binnen een week 1000 stuks van verkocht zijn op mijn eigen labeltje. Het is allemaal een kwestie van smaak. Maar natuurlijk wil ik het bereiken dat iedereen mijn tracks goed vindt.. Hier zitten wel de puristen haha, waar jullie je soms druk om maken daar maken de meeste djs en producers (die mijn stijl maken) zich helemaal niet druk om. Het is dat ik mijzelf muzikaler wil ontwikkelen dat ik elke keer hier terug kom. Maar toch moet ik ook eerlijk zeggen dat 9 van de 10 tracks die anderen op dit forum posten, en ik heb ze geluisterd gisteren, ik helemaal niets vind. Alleen Dobre maakt heilige muziek in mijn ogen ;) :halleluja

het begin is wel goed, maar dan komt die veel te harde open hat erin (en dat accoord-sample-melodietje), dan haak ik persoonlijk af.
de opbouw vind ik overigens best te doen...( dan luister ik dus niet naar de sound etc..) ik hoor 't meer als onderdeel van een dj-set..
ik hoor wel welke kant je uit probeert te gaan maar 't komt er niet echt uit...als je dit soort (sorry) "blije" samples blijft gebruiken. "

good luck

Maar natuurlijk wil ik graag weten hoe ik hem kan verbeteren. Alleen dat krijg ik niet vaak te horen, wel kritiek en daar probeer ik dan de oplossing uit te halen. Maar ik denk dan, als je het weet, vertel het dan! Zo kun je van elkaar leren toch? Iemand afzeiken is makkelijk, maar dit is toch een comunity om elkaar te helpen en beter te worden? Dat is ook de enige reden waarom ik hier post, om te leren. :okdan:

Idd,ja wat ik je als tip kan geven is,check je monitoren,waarschijnlijk gaat het daar al fout.
Of je gehoor is beschadigd,maar dat weet ik dus niet.
Of je monitoren staan verkeerd geplaatst,ik kan zoveel opnoemen,dus je zal eerst wat moeten vertellen over je monitoring.
Verder wil ik graag weten wat je referentie is,waarom deze sound?

Hou je rustig rustig rustig hou je rustig kalm en stil ...

Not!

Ik zou op de track zeker m'n lichaam in beweging kunnen brengen, de kritiek wat vals betreft zou ik inderdaad maar in de wind slaan.
Daar buigen pianostemmers en operazangeressen zich maar over.
Ik zou alleen niet streven naar een 3 minutenplaatsje in een mix maar een mijlpaal in diezelfde mix, je kan er meer uit halen denk ik!
Vraag anestacia m in te zingen!

Origineel geplaatst door tragmadat
Hou je rustig rustig rustig hou je rustig kalm en stil ...

Not!

Ik zou op de track zeker m'n lichaam in beweging kunnen brengen, de kritiek wat vals betreft zou ik inderdaad maar in de wind slaan.
Daar buigen pianostemmers en operazangeressen zich maar over.
Ik zou alleen niet streven naar een 3 minutenplaatsje in een mix maar een mijlpaal in diezelfde mix, je kan er meer uit halen denk ik!
Vraag anestacia m in te zingen!

hahah deze is cool :)

ps: over mijn monitoren! HELP! het kan heel goed zijn dat ze niet goed staan. Ik gebruik de Soundcraft Absolute 2. Ze staan op de hoeken van mijn tafel.. tafel is ongeveer 1,5meter breed en 1 meter diep. Normaliter gebruik een plaat als referrentie maar dat heb ik deze keren niet gedaan. Wie zijn sound zie ik als referrentie punt en ook de rauwheid, de opbouw? Jark Prongo.

op zich wel mee eens, het is meer mijn enthousiasme om mijn muziek te delen. er zijn ook velen die zeggen. Je moet je tracks niet posten maar alleen releasen anders kost het je verkoop cijfers. Ik zie dat anders, ik maak graag muziek en discussieer graag over muziek. Als ik een eerste opzet hier post en ik krijg daar response op dan kan ik het weer toepassen op de volgende edit. In de hoop uiteindelijk iets cools te krijgen.

Wel is het noemenswaardig dat bij mijn posts men altijd grenzenloos bruut in hun bewoordingen zijn zoals "ben je doof aan het worden ofzo".. slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat soort uitingen zie je ergens anders niet. Maar ik maak me daar niet meer zo druk om. De entries waar ik echt iets mee kan ontvang ik met open armen zodat ik ken testen of ze gelijk hebben en de track er beter van wordt en soms denk ik, nee man, zo vind ik het mooi en dan hou ik het zo.

Ik denk maar zo; Anastacia werd vroeger ook uitgescholden dat ze een freak was, vals zong als een koe.. en nu is haar sound gewaardeerd. Hoewel ik wou dat ik kon zingen als Anastacia, maak ik wel de dingen die ik mooi vind en zoals ik ze mooi vind. :)

Wat het posten van tracks betreft zitten we wel op 1 lijn, ik post ook echt alles wat ik maak (niet alleen hier), gewoon om te kijken wat mensen er van vinden. Op deze manier is mijn naam ook wel iets bekender geworden, dus er volgens mij maakt t geen fuck uit dat je ze post, mischien is het zelfs beter voor de verkoop :). Maar ik post niets waar ik bij voorbaat al geen goed gevoel over heb, ik wil dat het in mijn optiek goed klinkt. En pas dan post ik het, omdat je zelf vaak geen "zuivere" oren meer hebt na dat je 6 uur op dezelfde track hebt gezeten, en wat input van buiten kan soms tot hele goede ideeen leiden.

Ben het trouwens ook wel met je eens dat ze jou wat harder aanpakken soms!? Ik denk dat dat komt omdat je al een heel eind bent, je bent ook best bekend als DJ enzo, eigen label e.d. Je komt niet echt over als een amateurtje, maar soms klinken je tracks wel zo. En dat pikken sommige gewoon weg niet. Andere zitten de hele dag te pezen, leveren top tracks, en krijgen hun tracks maar niet aan de man, en dan word je behoorlijk pissig.

En Anastasia is slecht! imo

nou als we praten over mijn Djen dan zeg ik ok, als ik kut draai dan mag je klagen omdat ik toch zeker geen broekie meer ben wat dat betreft..

wat muziek maken betreft ben ik ook maar een beginneling. Dus dan vind ik het oneerlijk als om die redenen ik afgemaakt wordt. Ja ik heb wat eigen releases maar dat zijn dan ook geluk platen in mijn ogen. Ik probeer zoveel mogelijk te maken door zoveel mogelijk te experimenteren en 1 op de 100 tracks zal de bom zijn en die komt uit. Niet alles wat ik maak is met dezelfde ervaring gemaakt als dat ik DJ.

ik vind hem wel ok qua opbouw en geluiden enzo. tis shakeable
alleen klinkt volgens mij je mix echt niet goed en ik ben absoluut geen held in die dingen.
maar het klinkt allemaal zo geforceerd. probeer eens weg te blijven van die compressor
en dat op het laatste te gebruiken. volgens mij pak je de meest brakke samples en probeer
je die vet te krijgen door alles super veel te compressen en te eq-en. zorg eerst dat je bronmateriaal
enzo goed klinkt en voeg daarna compressie toe. volgens mij is er echt iets mis met je afluistering ofzo
of hoor je gewoon niet goed want ik snap niet dat je zelf niet hoort dat het niet echt goed klinkt op
gebied van mix. eens je dat probleem opgelost hebt dan gaat het er alleen maar beter op worden.

hebben jullie mijn remix van Laidback Luke gehoord die op zijn 1e Mix Mash CD release is uitgekomen?

ik vraag me af wat jullie van die afmix dan vinden..

Breda in tha House!

Jamie, over de mix kan ik niets zeggen. Ik luister momenteel via mijn laptoppie en uit de bijbehorende 0.30 inch speakertjes komt niet echt veel soeps. Voor mij dus sowieso geen reden om je mix af te kraken of de hemel in te prijzen. Hoewel je hier toch een behoorlijke bak stront over je heen krijgt moet ik zeggen dat ik je reactie op al dat commentaar in ieder geval professioneel vind. Ik vind de track zo gek nog niet. Zoals bij je vorige track mis ik ook hier wel de variatie. Probeer niet te lang te loopen cq. cut/paste'en of verrijk de track met subtiele veranderen.
Ik zal vanavond in de studio ook ff naar de mix luisteren dan kan ik daar misschien ook nog iets onzinnigs over zeggen.
respect!

HouDoe

Back