Jaimie Fanatic - Lonely Talks

Mmmm kan er weinig over zeggen denk ik vind het wel heel kaal en sorry ''saai'' het wil niet echt spatten en het moet funken !!!Vind ook die pad/string die erbij komt helemaal niet bij het melodietje passen..

Vind het wel al beter als de laatste trekjes die je gepost hebt waar ik de percussie veel en veel te dominant vind/vond
Is het geen idee om eens wat oude funk/soulplaten leeg te samplen en lekker met de hand wat breaks in te spelen ? als aanvulling op je ritme's...
Vind het allemaal wat te ruw momenteel da's voor 1 track wel geinig maar ik vind het soms wat teveel van het goede.
Wat wel een pluspunt is voor je is dat je een eigen ''sound'' hebt (en nu heb ik het niet qua mixtechnieken)

Ga toch eens wat meer experimenteren en laat die synths ff voor wat het is en keer die sampler binnenstebuiten met alle geluiden die je maar tegenkomt !

Ik hoop dat je wat aan m'n kritiek/mening hebt *D

logisch dat ie saai is, hij is nog niet af.. :dubbel:

het gaat om het idee van de melodie, etc..

soul platen leeg sampelen.. mmm ideetje
kan die melodie wel samen met een funk beat?

ik ben een beetje snare ziek geworden, vind alle snares nu lelijk .. raar maar wel irritant want nu moet ik andere dingen vinden voor mijn beats..

nou meer reacties welkom :)

wel grappig, maar ik mis een beetje de oldskool sampletjes :D

vind de hihat een beetje te hard.

De strings: Akkoordenschema past alleen de eerste 2 maten van t patroon lekker. Ook zou ik de string een langere attack geven en ook rustig laten uitwasemen met wat release. En delay en galm.

Het draaft wel lang door op t zelfde

Layer snares of gooi er een gated reverb over voor instant Phil Collins drums 8o)
Hoor ook meestal wel overheersende snares in je tracks probeer het dan eens wat subtieler en werk met Ghost Notes :dj:

Origineel geplaatst door Kevin
Layer snares of gooi er een gated reverb over voor instant Phil Collins drums 8o)
Hoor ook meestal wel overheersende snares in je tracks probeer het dan eens wat subtieler en werk met Ghost Notes :dj:

geen idee dus waar je het over hebt.. misschien ff wat uitleg

gated reverb?
ghost notes?

gated reverb: Een normale reverb heeft een staart zeg maar. Een gated reverb houd op als het geluid stopt. De snare zou in dit geval dus wat dikker klinken maar geen langere decay hebben.

Ghost notes: Zachter geslagen snare drum tussen de (meestal) backbeat tikken door.

ofzoiets.........8)

wouw man freshe sound...

ik vind de melodie te zenuwachtig nog... iets meer uitgekiend moetie nog naar mijn mening...
doet me wel aan basement jaxx dingen denken...

ik hoor er wel een neneh cherry over zingen en schreeuwen...
ik vind je beats hier beter dan anders, niet zo vol gestouwd.\

work on de melodie vind ik.... en een vette freak / tweak nog... ofzo...
wat leuke speelsige edits... van die geintjes...

als je deze track egt goed gaat uitwerken en er de tijd voor neemt zie ik veel goeds in deze track!

ik vind vooral de keuze van sounds bij elkaar iets heel tofs hebben

Ben t met onze Mulder Man eens, dat het wel wat van de (oudere) B.Jaxx wegheeft. Alleen die strings/pad, haalt de komplete sfeer weg, veel te droevig, melancholiek. Ipv. die diepe sfeer opwekken, zou ik het eerder opzwepender maken dmv. wat ritmische dingen (conga's ofzo) en korte vocal dingetjes, funky rythm gitaartjes ////

En de (electro) breaks in de drums vind ik persoonlijk ook niet zo passen.
Ik hoor nu (rond 6:40) ride cymbals, die passen er wel lekker in.

Mwah ik hoop dat je er wat aan hebt :biertje:

Owja, probeer misschien eens wat met korte piepgeluidjes (zoiets als in pump up the volume, "keep this freq. clear" -- daarna komen ze dus :) )

Jamie, dit is nou inderdaad wat ik zeg "lekker"
Goeie beats, nix overdreven en gewoon gaaan.

Ga zo door dus!

(zie je wel dat ik ook positief kan reageren op je trax :D )

Origineel geplaatst door Arv
Jamie, dit is nou inderdaad wat ik zeg "lekker"
Goeie beats, nix overdreven en gewoon gaaan.

Ga zo door dus!

(zie je wel dat ik ook positief kan reageren op je trax :D )

de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

jammer dat ik telaat was voor de eerste versie, maar goed de 2e klinkt best aardig lekere bas lijn, jammer van die losse dubelle snar hit totaal off key is in deze track het onderbreekt de flow erg jammer

peez

TT

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Traxopia
gated reverb: Een normale reverb heeft een staart zeg maar. Een gated reverb houd op als het geluid stopt. De snare zou in dit geval dus wat dikker klinken maar geen langere decay hebben.

Kijk, das nou een goede tip !

genoteerd !

die beats en die basslijn in het begin doen me gelijk denken aan fairly jackmaster funk's love can't turn around enzo..hehehe..dat is wel goed zo......die snare roffel hoeft nou niet perse van mij.......die stemsample vinnik te vaak terugkomen, beetje gedateerd klinkt dat.....mag een heel stuk minder, of zachter op de achtergrond met meer effecten........dat synth riffje vinnik leuk! dat mag best wel harder erin, kan prima de hook van het nummer zijn lijkt me...

en dan op 2:47 als de boel los gaat zakt het voor mij in mekaar......al die vervelende vocal samples ineens, dat irriteert me.....de riff ontwikkelt zich niet meer, blijft maar gaan, en ik vind de drums/percussie dan ook teveel van het goeie.....

mijn tips: probeer die roffels eruit te halen, en misschien wat meer met brokenbeats achtige stops te werken, gebruik die vocale sample veeeeeeel minder en minder obvious, werk de synth riff meer uit zodat ie zich ontwikkeld in het nummer, dat ie als het ware "oplost" na de break.....dus voor de break geef je de hele tijd een "pink" van je riff.....zodat mensen denken..."hmmm..wanneer komt het nu!" .....en dan na de break knal je em er vol in, in de hele melodie..daarna misschien nog wat veranderen of transposen...

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
die beats en die basslijn in het begin doen me gelijk denken aan fairly jackmaster funk's love can't turn around enzo..hehehe..dat is wel goed zo......die snare roffel hoeft nou niet perse van mij.......die stemsample vinnik te vaak terugkomen, beetje gedateerd klinkt dat.....mag een heel stuk minder, of zachter op de achtergrond met meer effecten........dat synth riffje vinnik leuk! dat mag best wel harder erin, kan prima de hook van het nummer zijn lijkt me...

en dan op 2:47 als de boel los gaat zakt het voor mij in mekaar......al die vervelende vocal samples ineens, dat irriteert me.....de riff ontwikkelt zich niet meer, blijft maar gaan, en ik vind de drums/percussie dan ook teveel van het goeie.....

mijn tips: probeer die roffels eruit te halen, en misschien wat meer met brokenbeats achtige stops te werken, gebruik die vocale sample veeeeeeel minder en minder obvious, werk de synth riff meer uit zodat ie zich ontwikkeld in het nummer, dat ie als het ware "oplost" na de break.....dus voor de break geef je de hele tijd een "pink" van je riff.....zodat mensen denken..."hmmm..wanneer komt het nu!" .....en dan na de break knal je em er vol in, in de hele melodie..daarna misschien nog wat veranderen of transposen...

Olaf

hey dit is een goeie tip!!!

Back