Origineel geplaatst door olafmol
die beats en die basslijn in het begin doen me gelijk denken aan fairly jackmaster funk's love can't turn around enzo..hehehe..dat is wel goed zo......die snare roffel hoeft nou niet perse van mij.......die stemsample vinnik te vaak terugkomen, beetje gedateerd klinkt dat.....mag een heel stuk minder, of zachter op de achtergrond met meer effecten........dat synth riffje vinnik leuk! dat mag best wel harder erin, kan prima de hook van het nummer zijn lijkt me...
en dan op 2:47 als de boel los gaat zakt het voor mij in mekaar......al die vervelende vocal samples ineens, dat irriteert me.....de riff ontwikkelt zich niet meer, blijft maar gaan, en ik vind de drums/percussie dan ook teveel van het goeie.....
mijn tips: probeer die roffels eruit te halen, en misschien wat meer met brokenbeats achtige stops te werken, gebruik die vocale sample veeeeeeel minder en minder obvious, werk de synth riff meer uit zodat ie zich ontwikkeld in het nummer, dat ie als het ware "oplost" na de break.....dus voor de break geef je de hele tijd een "pink" van je riff.....zodat mensen denken..."hmmm..wanneer komt het nu!" .....en dan na de break knal je em er vol in, in de hele melodie..daarna misschien nog wat veranderen of transposen...
Olaf