Koptelefoon

HD25sp.jpg

HD 25-SP Dynamische monitorhoofdtelefoon
Voor gebruik als monitorhoofdtelefoon in de studio, de montage-ruimte of bij de live-uitzending.
- Zeer lichte hoofdtelefoon voor lange luistertijd.
- Goede demping van omgevingslawaai en dus zeer ongevoelig voor rondzingen.
- Hoge maximaal geluidsniveau.
- Dankzij de nominale impedantie van 85 ohm vrijwel overal aan te sluiten.
- Stabiele, afneembare, vervangbare staaladerkabel.
- Gevoelige neodymium magneten, licht spreekspoelen van aluminium/koper voor perfekte transiëntweergave.
- Onderdelenvoorziening is tot tien jaar na aankoop gegarandeerd.
- Frequentiebereik: 30 - 16.000 Hz - 3 dB.

Ik heb zelf deze, ben er zeer tevreden mee, zo tevreden dat ik er soms mee op straat loop.

Origineel geplaatst door Javascript
Ik heb zelf deze, ben er zeer tevreden mee, zo tevreden dat ik er soms mee op straat loop.

Wat heb je er voor betaald?

de Pioneer SE450's, die zijn geluidsdicht naar buiten dus ook erg goed als een zanger(es) gaat inzingen. Ik ben er erg tevreden over omdat het laag ook nog aardig strak is. De meeste headphones maken daar een zootje van.

100Euro

Origineel geplaatst door Javascript
100Euro
Owh er zijn gelukkig dus wel budget phones.
Ik had m duurder in geschat. Dat is de nieuw prijs ?
Origineel geplaatst door hansbakker
Ik ben er erg tevreden over omdat het laag ook nog aardig strak is
En die van jou ?

ik heb er toen (4 jaar geleden) 150 gulden voor betaald...wat ie nu kost weet ik niet

Yep nieuwprijs, tjek Raf of Feedback..

heej,

Ik zelf gebruik de Pioneer SE-450, ik ben er wel tevreden over. De prijs (toen ik hem kocht rond de 150 gulden, had ik best geluk mee) is hij wel waard. Alleen hij 'verdikt' voor mijn gevoel de bassen een beetje. Dus weet niet of je daar genoegen mee kunt nemen? Ik ben er iig wel tevreden over :).

Bubbles

Voor afmixen kan je beter een open koptelefoon gebruiken dan een gesloten. 't klinkt natuurlijker.
Gesloten is handig als je iets moet inzingen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Voor afmixen kan je beter een open koptelefoon gebruiken dan een gesloten. 't klinkt natuurlijker.
Gesloten is handig als je iets moet inzingen.

Klopt misschien deels, als je je oren wil sparen van de druk, maar je moet dat niet te hard zetten ook niet hè, dan lukt dat perfect. Heb je ook geen last van omgevingsgeluiden die je soms kunnen irriteren.

Mijn volgende word alvast de DT-880 van BEyerdynamic ofwel deze:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_artikel-140804.html

Ik heb een open (Beyer DT-990) en een gesloten (JVC, gebruik ik niet meer zo veel) De open klinkt meer zoals m'n monitors terwijl de gesloten nogal claustrofobisch werkt. Net of alle instrumenten in je hoofd zitten en zodoende pan je veel te extreem.

Origineel geplaatst door Prophet
Heb je ook geen last van omgevingsgeluiden die je soms kunnen irriteren.
Ik heb gelukkig geen last van omgevingsgeluiden :)

De koptelefoon die ik zoek moet zo realistisch mogelijk zijn.
Wil em voor gebruiken om af te mixen en ik moet m direct op mn creamware kunnen aansluiten.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb een open (Beyer DT-990) en een gesloten (JVC, gebruik ik niet meer zo veel) De open klinkt meer zoals m'n monitors terwijl de gesloten nogal claustrofobisch werkt. Net of alle instrumenten in je hoofd zitten en zodoende pan je veel te extreem.

Ik weet wat je bedoeld, bij die audiotechnica ATH-M40fs heb je dat zeker niet, een mooie heldere punch dat die heeft, ik heb al vanalles beluisterd, AKG's, Sennheisers, Beyers....
Nothing beats de Audiotechnica!

@neovomit: die audiotechnica van 66 euro is gewoon TOP-realistisch, ze schillen nauwelijks van men mixenbeoordeling op de Mackie Hr824, al is een laatste beslissing qua eindmix enkel aangewezen om de mackie's(of ander moni's) uiteraard. Maar voor andere beoordelingen zeker ook een koptelefoon; stereobeeld, details, overheersing bepaalde geluiden etc....

Geen enkele hoofdtelefoon is goed genoeg om monitors (tijdelijk) te vervangen.

Je kunt hem wel gebruiken om te mixen maar je zult altijd het resultaat over boxen moeten horen wil je goed kunnen beoordelen of dat wat je gedaan hebt wel klopt.

En andere kunnen niet zeggen welke hoofdtelefoon JIJ moet nemen. Wel welke interessant zijn qua prijs/prestatie verhouding. Voor de rest zul je gewoon zelf in de winkel moeten uitproberen.

Back