Koptelefoon

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het is prettig dat je die deelt, alleen de toon waarop je dat doet is arrogant.

Ja lekker arrogant weze...vooral met nieuwkomers, noobs, newbies, en al diegene die beter koekjes bakken dan knopjes draaien.

Ik heb meerdere reacties van jou gezien bij nieuwkomers.
Met die arrogante houding van jou kom je helemaal nergens en zet je alleen maar jezelf voor paal.
Het zou beter zijn als je gewoon helemaal niet reageerd. Scheelt heel wat server ruimte.

Ho ho ho ! Mag ik ook nog ff arrogant zijn ja ? Want ik ben zo wat de arrogantste klootzak van heel het forum.
Die eer hou ik voor mij ! Wat een geluk dat ik niks te vertellen heb over hoofdtelefoons buiten het feit dat de hoofdtelefoons die ik gebruik de beste zijn in de betaalbare klasse. Dat weet ik uit ervaring. Al de rest is rommel en bedrog, wat er ook moge beweerd worden !

- Pioneer SE 450
- Beyer DT 100
- Sennheiser HD 250 I & II
- Sony (maar ben ff het type nr kwijt)

Niet toevallig de "koptelefoons" die je in elke studio en PA terug vind.

Let er op dat het frequentiebereik tot 30.000 Hz gaat. De meeste koptelefoons gaan tot 16.000 of 20.000 Hz. Dat vind ik persoonlijk te weinig. Je mist de helderheid en hoge tonen. Ikzelf heb een Sennheiser HD600. Niet goedkoop (245 Euri) maar wel de enige die het dynamisch bereik van mijn synths aankan...

ik heb ook een beyer dynamic dt 990
en ik moet zegen dat ik het een heerlijke koptelefoon vind.
okidoki geluidje en zit fantastisch!
(was wel 150 euri geloof ik...)

maar laat je nou niet van alles aanpraten
zorg dat je genoeg $ hebt en ga dan eens naar een grote zaak zoals bijvoorbeeld feedback.
dit zeg ik omdat het zonde is als je een koptelefoon koopt van 100 euro en er na een half jaar al niet meer tevreden mee bent.
neem wat muziek mee die jij goed vindt en luister naar wat modellen die jou aanstaan
je zult zien dat er grote verschillen zijn wat betreft merk, model enz.

oh ja als je veel muziek maakt in een ruimte waar ook andere muzikanten zoals drummers, zangers gitaristen ed bezig zijn zou ik een gesloten aanraden in alle andere gevallen een open model want dat is wel zo goed voor je oortjes!

en als allerlaatste: er is niet zo lang geleden een thread geweest over koptelefoons, zoek die eens op.

Origineel geplaatst door chielos
maar laat je nou niet van alles aanpraten
Ik heb de hele ochtend zitten luistern en nu ben ik met een HD580 thuis gekomen.:dj:

Ik mag m eventueel nog ruilen maar hij bevalt goed.:biertje:

Origineel geplaatst door Tom 32
Iemand hier die ervaringen heeft met de koptelefoons van Ultrasone?

me :).

dit zijn echt fantastische dingen. Je hebt verschillende soorten (kijk anders ff op ultrasone.de). Ik heb zelf de trackmaster gekocht (€150,-), deze klonk het meest neutraal, daarnaast heb je ook nog de beatmaster (als ik t me goed herinner), deze heeft een wat feller hoog en dieper bass, deze wordt m.n. aangeraden voor live werk.
Enig nadeel van de trackmaster is dat hij niet super hard kan, althans, in de studio is dat niet zo'n heel probleem, maar ik dj af en toe ook nog wel eens en daar is hij minder geschikt voor..

Ik heb de hele ochtend zitten luistern en nu ben ik met een HD580 thuis gekomen.:dj:

Ik mag m eventueel nog ruilen maar hij bevalt goed.:biertje:

Mogen we dan ook eens "in return" weten, tussen welke schelpen je die 580 gekozen hebt, en waarom. Of beter gezegd waarom niet?
:kimono:

Ik zei(k) toch dat je geen verwende oren had!? ;)

Maar goed, laat die nummers nu maar komen!

Ik heb de hele ochtend zitten luistern en nu ben ik met een HD580 thuis gekomen.

Gefliciflaptap!

Ik heb zelf de HD 600 en ben er erg gelukkig mee.:okdan:

Een jaar geleden heb ik een nieuwe hoofdtelefoon uitgezocht,
waarbij kosten en status natuurlijk geen rol mochten spelen.

Ik heb een stuk of 30 (jawel, dat duurt even...) hoofdtelefoons in een zaak uitgetest met een paar klassieke CD's op zak.
Naar mijn mening zijn acoustische opnames* het meest geschikt om hoofdtelefoons te kunnen beoordelen:

Je weet hoe echte instrumenten in een acoustische omgeving klinken,
en luistert aandachtig naar wat de diverse hoofdtelefoons er van brouwen.

Ik ga hier geen onbetaalde reclame voor een bepaald merk maken,
ik zie liever dat mensen op hun eigen oren dan op andermans woorden vertrouwen ;)

*plus twee onbeschadigde aandachtige oren

Mooi dat je er toch nog bent uitgekomen.

En de HD-580... tja, simpelweg fantastisch. :D
(al ben ik blij dat ik 'm in de uitverkoop voor DM 199,- (!) had...)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ja lekker arrogant weze...vooral met nieuwkomers, noobs, newbies, en al diegene die beter koekjes bakken dan knopjes draaien.

Ho ho ho ! Mag ik ook nog ff arrogant zijn ja ? Want ik ben zo wat de arrogantste klootzak van heel het forum.
Die eer hou ik voor mij ! Wat een geluk dat ik niks te vertellen heb over hoofdtelefoons buiten het feit dat de hoofdtelefoons die ik gebruik de beste zijn in de betaalbare klasse. Dat weet ik uit ervaring. Al de rest is rommel en bedrog, wat er ook moge beweerd worden !

- Pioneer SE 450
- Beyer DT 100
- Sennheiser HD 250 I & II
- Sony (maar ben ff het type nr kwijt)

Niet toevallig de "koptelefoons" die je in elke studio en PA terug vind.

Dus de HD-25 is rommel... elke dag weer moet ik bij m'n pa m'n koptelefoon terug halen.. 'want hij klinkt zo lekker zegt-ie' en dat noem jij rommel? :D

ff serieus, ik ben zo blij met de HD-25 (sennheiser natuurlijk), hij is wel wat prijzig, zo'n € 170,- geloof ik, maar z'n geld meer dan waard. Sluit goed af waardoor het ideaal mixen met bandjes is. Ze hadden alleen het snoer wat erbij zit wel wat langer kunnen maken.. maar ik weet inmiddels de reden daarvan, bastards! :duivels:

Origineel geplaatst door Sander02
Ze hadden alleen het snoer wat erbij zit wel wat langer kunnen maken.. maar ik weet inmiddels de reden daarvan, bastards! :duivels:

En die is ?

Nou, ik heb een tijd bij een onderdelenmagazijn cq verkoop gestaan en die snoertjes kostten echt heel erg duur. zo'n €25,- ongeveer. Het snoer wat ik erbij kreeg was zo kort dat je haast niet kan bewegen of je kop blijft aan je mixer hangen!

Ik heb een sony pro mdr 7506. Zeer goed ding vind ik. Nooit problemen met gehad en de klank is subliem. Ik heb nog niet veel koptelefoons gehoord die beter presteren.

Ik gebruik zelf een Sony MDR-V 900 Studio Monitor Headphone.

(ong 250 euro)

Gebruik ik zowel in de studio als live, en werkt prima voor mij...

=)

Origineel geplaatst door t-con
ja idd heb er 3 gehad en ze zijn binnen een paar maanden kapot gegaan! :confused:

Wat doen jullie er mee dan? Ik heb al bijna 3 jaar een Senheiser HD500. Nooit problemen mee gehad.

Back