in hoevee tijd bekend?

speedy

R&B Superstart
ik heb een vraag, hoelang zijn jullie al bezig? zijn jullie al bekend? ik ben net een half jaar bezig, maar ben van plan mijn werk van te maken. ik ben nu 16, en ik vroeg me af of het 5/6 jaar kon gaan duren maar als ik er echt oor ga of ik ook in minder tijd bekend kan worden.

ligt het eraan dat als je iedere dag bezig bent ermee, heel veel liedjes schrijft en oefent, je eigen veel promoot en andere dat het dan wel lukt?

en hoe zou ik mezelf kunnen promoten? bij dj's? muzieklabels? ergens anders?? :confused:

thanks, tamara. 8D

Als Tamara een hete bom is, zal Tamara er wel komen. ;)

Anders ist een kwestie van geluk vrees ik.. Of ongeloofelijk véél talent!

ik denk dat het een kwestie is van geduld, hard werken, geluk & heel graag willen.

het enige wat ik heb is geduld, de andere 3 niet, dus bekend zal ik ook nooit worden, ook al ben ik al 23 jaar bezig. :)

Er bestaat geen vaste formule voor succes. Je kan het talent hebben en het geld om alle dingen die je wil te kunnen doen, maar dat geeft nog geen garantie op succes. Zefls een supergoeie song is nog geen garantie. Het is een kwestie van op het juiste moment de juiste personen te ontmoeten die dan ook nog jouw potentieel erkennen.

Als je trouwens echt 'op bestelling' beroemd zou kunnen worden, dan zouden er heel wat meer forumleden beroemd zijn, denk ik :dubbel:

Nou ja ... ik wens je in ieder geval succes met je voornemen en ik hoop voor jou dat het lukt.

:doei:

Re: in hoevee tijd bekend?

Origineel geplaatst door speedy
ik heb een vraag, hoelang zijn jullie al bezig? zijn jullie al bekend?
Zie ook : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26810

ik ben net een half jaar bezig, maar ben van plan mijn werk van te maken.
Dan ga eerst nog maar eens een jaartje door voordat je 't zeker weet.

ik ben nu 16, en ik vroeg me af of het 5/6 jaar kon gaan duren maar als ik er echt oor ga of ik ook in minder tijd bekend kan worden.
Aan bekend worden heb je niks. Zorgen dat je jezelf kunt onderhouden is al een hele kunst waar 2/3e van de wereld eigenlijk niet tot in staat is.

ligt het eraan dat als je iedere dag bezig bent ermee, heel veel liedjes schrijft en oefent, je eigen veel promoot en andere dat het dan wel lukt?
Nou kijk, 't is wel voor een groot gedeelte hard werk. Passie. Drive. En ambitie. In sommige gebieden van de muziek zal 't je beter afgaan dan in anderen. Hard werk wordt niet automatisch beloond, goed werk ook niet, en geluk brengt je maar zo ver.

en hoe zou ik mezelf kunnen promoten? bij dj's? muzieklabels? ergens anders?? :confused:

thanks, tamara. 8D
Zorg dat je een grote showcase aan tracks heb opgebouwd. Ken je apparatuur van binnen en van buiten en zorg dat je apparatuur accumuleert (niet verkopen en omruilen voor groter, nee - er bij sparen). Koop bewust, ga niet alles af gewoon omdat er nieuwe coole presets opzitten (alleen de groten kunnen dat en mogen het eigenlijk niet). Haal er niks bij omdat 't toevallig goedkoop is.

Als je een demo opstuurt moet de maatschappij 't goed vinden, je moet een eigen stijl hebben maar niet zo eigen dat niemand anders 't koopt :D, en je moet niet na 4 briljante demo-tracks leeg zijn (het zogenaamde zwarte gat).

Niet voor niks werken een aantal mensen hier gewoon fulltime en doen ze de muziek er bij. Vast inkomen en een goede baan geven je ook zekerheid; dat je buiten je werktijd tenminste kunt doen wat je wilt zonder je druk te maken over het feit dat je volgende maand haalt.

Als je dan eenmaal succes begint te krijgen kun je natuurlijk wat minder gaan werken om je meer op die andere passie te storten. Maar alles er voor opgeven? Ik ken persoonlijk wel een paar gasten die het hebben gedaan, heb ik ook zwaar respect voor dat ze de ambitie hebben en 't gemaakt hebben, maar als het sprookje over is als je 30 bent en dan niks qua papier aan de muur hebt hangen lijkt 't me toch even slikken.

Ik zou er nooit mijn boontjes op te week willen leggen, bekend worden via muziek. Er zijn zoveel factoren waar je meestal niet veel vat op hebt dat het wel eens heel erg frustrerend zou kunnen worden. Aan je motivatie zal het blijkbaar niet ontbreken dus ga er maar voor zou ik zeggen. Alleen, zoals mijn ma en alle andere moeders ervoor en erna zeiden en zullen blijven zeggen: "Zie eerst dat je deftig werk hebt met zekerheid en doe daarna al wat je wil". Vond ik vroeger maar geouwehoer, maar 't is een waarheid als een koe.

Re: in hoevee tijd bekend?

Origineel geplaatst door speedy
Ik ben nu 16, en ik vroeg me af of het 5/6 jaar kon gaan duren maar als ik er echt voor ga of ik ook in minder tijd bekend kan worden.

:stupid

Alsof iemand hier helderziende is. Mijn advies: reken er maar niet op bekend te raken.

Ik ben van mening dat je muziek maakt vanuit je passie voor muziek en niet vanuit het oogpunt om bekend te worden. Ik denk dat je dan beter iets anders kan gaan doen. Ik maak muziek omdat het moet. Het is een soort innerlijke drang. Mijn ambitie is ook niet om bekend te worden, maar om mooie muziek te maken. Dus ga gewoon muziek maken en als blijkt dat mensen jouw muziek leuk vinden, dan is het misschien tijd om verder te kijken om het eventueel commercieel uit te bouwen. Dus ik zou ook zeggen, experimenteer, bepaal je eigen identiteit, luister naar alle muziek die er is en geniet vooral van het maken van muziek. Het vinden van dat ene juiste melodietje is onbetaalbaar. Succes

Bekend worden en er van kunnen leven
is voor maar heel erg weinig mensen voorbehouden.

Als ik het mocht kiezen, 1 dikke hit die aanslaat,
en voor de rest blijven muziek maken voor de fun...

Geld maakt meer kapot dan je lief is, en dat is ook
zo bij muziek denk ik...

Het mooiste zou zijn als je je eigen hersenspinsel op
een mooie dag 15 jaar na dato nog eens op de radio
zou kunnen horen waarbij de presentator zegt: Herinnert
U zich deze nog nog nog nog... Dan pas heb je wat
bereikt... Een mooie "eendagsvlieg" te zijn die na 15
jaar nog wel eens voorbijgevlogen komt...

Axel

Origineel geplaatst door ikke
Als Tamara een hete bom is, zal Tamara er wel komen. ;)

Ja, post anders even een foto, weten we meteen wat meer.. ;)

Denk alleen dat het niet TE GRAAG moet willen.. en al helemaal niet om het bekend/beroemd zijn.

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik denk dat je over een maandje of zes wel bent doorgebroken. Misschien eerder, aangezien ik niet weet wat voor muziek je maakt. Maar 6 maanden moet lukken. Laten we zeggen per 1 januari 2005. Das ook wel handig met je BTW en Buma enzo.

Daar ben ik wel mee eens. Sterker nog...als je na januari 2005 niet bekend bent kan je er maar beter mee ophouden. Dan lukt het toch niet.

Ik vind dit trouwens een goede topic. De vraag lag bij mij ook al een poosje op de lippen "Wanneer word ik nou verdomme bekend!?!!"....ik maar wachten....en gebeurd dus niks!!! Heel frustrerend...

Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind dit trouwens een goede topic. De vraag lag bij mij ook al een poosje op de lippen "Wanneer word ik nou verdomme bekend!?!!"....ik maar wachten....en gebeurd dus niks!!! Heel frustrerend...

LOL!!

Origineel geplaatst door smackos
Gewoon veel speed snuiven, dan werk je veel sneller.

hahaha schitterend :D
Het gaat eigenlijk allemaal veel sneller dan. als je gedurende twee jaar dagelijks voldoende hoeveelheden
inneemt verhoogt gelijk je kans op een hartaanvalletje en ben je evengoed sneller dood...
Wat heeft men nou aan wachten? :duivels:

owkee... dat was een vroege zondagmorgen repliek.
Beste topicstartster... bedenk ook eens de negatieve kant van "beroemd worden"...
Niet alleen is het moeilijk om het te worden, maar als je het eenmaal bent, wil je het wel blijven?
En dan is er niet echt meer een weg terug...

Tenzij je de weg aflegt van popdiva naar heroine-hoertje, en uiteindelijk de pers volledig de interesse is
kwijt geraakt, maar ik denk niet dat dat de beoogde wandel is.

Kijk naar Sinead O connor, ik las dat dat mens een gewoon "normaal" leventje wil leiden met haar
kinderen en gezinnetje en riep iedereen op haar gerust te laten, ze maakt geen muziek meer etc...
maar ik vermoed dat er nog steeds mensen zijn die haar wel eens opzoeken/post sturen/herkennen op straat en
zo en haar dusdanig terug in de oude rol stampen, of ze dat nu leuk vind of niet.

Maar goed. Wie ben ik om dit te zeggen natuurlijk? Denk er gewoon even over na en post hier gelijk je mening :)

doe mee aan de volgende Idols
als je er goed uitziet en een paar goede noten weet te raken maak je kans om ver te komen..bekendheid volgt dan vanzelf
maar als je je uiterlijk niet mee hebt of helemaal niet kan zingen, kan je natuurlijk ook verschrikkelijk debiel gaan doen in de voorrondes... waarschijnlijk is dat een snellere manier om je doel te bereiken
succes!

Voordat je beroemd word, vergeet dan zeker niet het liedje van Craig David en Sting vanbuiten te leren hè ;)

Rise and Fall

Sometimes in life you feel the fight is over (over)
And it seems as though the writings on the wall (yeah)
Superstar you finally made it
But once your picture becomes tainted
It's what they call
The rise and fall (x2)

I always said that I was gonna make it
Now it's plain for everyone to see
But this game I'm in don't take no prisoners
Just casualties
I know that everything is gonna change
Even the friends I knew before me go
But this dream is the life I've been searching for
Started believing that I was the greatest
My life was never gonna be the same
Cause with the money came a different status
That's when things changed
Now I'm too concerned with all the things I own
Blinded by all the pretty girls I see
I'm beginning to lose my integrity

And it seems as though the writings on the wall (yeah)
It's what they call
The rise and fall

I never used to be a troublemaker
Now I don't even wanna please the fans
No autographs
No interviews
No pictures
And less demands (and less demands)
Given advices that were clearly wrong
The type that seemed to make me feel so right
But some things you may find can take over your life
Burnt all my bridges now I've run out of places
And there's nowhere left for me to turn
Been caught in compromising situations
I should have learned
From all those times I didn't walk away
When I knew that it was best to go
Is it too late to show you the shape of my heart

Sometimes in life you feel the fight is over (over) (umm yeah)
And it seems as though the writings on the wall (yeah) (the writings on the wall)
It's what they call (its what they call, the rise and fall)
The rise and fall

Now I know (now I know)
I made mistakes (made mistakes)
Think I don't care
But you don't realise what this means to me
So let me have
Just one more chance
I'm not the man I used to be
Used to be

And it seems as though the writings on the wall (yeah) (the writings on the wall)
It's what they call (its what they call, the rise and fall)
The rise and fall (x4)

:geslaagd:

@Bahamut: dat van Idols is zo'n gek idee nog niet. Vrienden stelden het mij ook voor om mee te doen (gewoon omdat ik muziek probeer te maken en zo'n fanaat er in ben) maar ik heb vriendelijk bedankt ;)
en toch kan het werken voor sommigen...

@Prophet: ik ken het liedje, maar had nooit naar de tekst geluisterd. nu dat ik het kon lezen moet ik te kennen geven dat ik het briljant vind en idd een zeer leerrijke inhoud...
:okdan:

Zorg ervoor dat je grenzeloos plezier blijft beleven aan je hobby... das volgens mij de enige manier om het in de verre toekomst uit te bouwen naar 'bekendheid'. En het is natuurlijk zeker niet de bedoeling dat het een 'moeten' wordt. :frons:

Kijk nou eens naar die Idols-figuren... zijn ze eindelijk bekend en na een half jaar hoor je nooit meer iets van ze. Juist... door het hele circus er omheen zijn ze hun plezier kwijtgeraakt! Spijtig voor ze (hoewel ik de meesten uiteraard liever zie gaan dan komen :doei: ).

Tip: stop alsjeblieft met te graag willen en ga lekker ontspannen muziek maken! Dan spreken we elkaar een jaar of tien wel weer eens :stupid .

Hans

Origineel geplaatst door cloudman
@Prophet: ik ken het liedje, maar had nooit naar de tekst geluisterd. nu dat ik het kon lezen moet ik te kennen geven dat ik het briljant vind en idd een zeer leerrijke inhoud...
:okdan:

Idd, is me van de week rond men oren geslagen door omstandigheden, en had ook nog nooit de tekst geanalyseerd (het gaat dan ook zo rap) ;)
Ik moet zeggen, ik was vol eerbied en ontzag van deze lyrics van Craig David, en dan met wie hij dit nummer doet, vult het verhaal volledig aan. Heel hoog, hèèl hoog die gast. :geslaagd:

Back