Kun je met Reason proff. tracks maken?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

eruk

Stamgast
Er zijn natuurlijk nogal wat discussies over reason, de een vind het fantastisch de ander vind het een commercieel ruk product. Ik ben er zo eentje die het "fantastisch" vind, ook al zie ik de beperkingen.
Ik vind dat MITS je er goed mee omgaat en je veel tijd in een track steekt, veel eigen geluiden inbrengt en niet teveel presets, je er proffesionele producties uit kunt krijgen.
Er gaan discussies over de arange, ik ben het wel over eens dat deze beter kan, maar ik vind wel dat je er een heel eind mee kunt komen, het is ook een kwestie van ermee leren werken.
De geluidskwaliteit staat ook weleens ter discussie. Maar dit is ook een kwestie van de geluidskaart, en als ik eerlijk ben hoor ik het bij mijn geluidskaart niet (een terratec dmx6fire) ik vind het perfect klinken.
Veel mensen hebben ook een antipetie tegen reason, omdat veel jongentjes van 13 jaar ermee nummertjes maken, en zich uitgeven als producer, kijk je moet wel weten hoe je ermee omgaat, je hoort het verschil wel als iemand er echt goed mee werkt... want dat klink het namelijk niet meer als een reason productie.
De redrum vind ik simpelweg geniaal, ik ken geen vst waar ik zo makkelijk mijn drumsecties in maak als hierin.
Ik vind de synths heerlijk werken, en op het moment dat ik een breeder productieprogramma zoals logic gebruik, wil mijn creativiteit nog wel eens blokkeren omdat ik simpelweg niet weet waar ik moet beginnen.
Tuurlijk snap ik dat reason niet geschikt is voor proffesionele studio's, daarvoor is het simpelweg te beperkt. Vooral voor het werken met wave's is het enige wat ik echt mis. Wat ik er graag bij zou willen zien:
Audiotracks
Dr rex moet ook wave's kunnen afspelen.
Meerder midi inputs
tempochange
Er zijn ongetwijfeld meerdere wensen op mijn lijstje, maar daar kan ik nu ff niet opkomen.
Het is ook niet geschikt voor alle muziek stijlen, maar voor de gemiddelde electronische muziek, techno house club ellectro ambientallerlei breakbeats en lounge, vergeef me voor wat ik niet noem, vind ik dat mits je er goed mee omgaat, je er zeker proffesionele muziek uit kunt krijgen. Zeker voor de beginner is het een absolute aanrader, als je het uitbuit kun je er heel lang mee voort.
:okdan:
Wat vinden jullie?? en wat vinden jullie wat er verbeterd moet worden?

probeer je jezelf te overtuigen? :duivels:

Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Origineel geplaatst door Nolet
Nee. Dat kan ik niet.
:P

klopt..dat kan alleen met een SSL of Neve desk en een protools setup met minstens 192KHz DAC's plus externe superlowjitter wordclocks..

Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Origineel geplaatst door olafmol
klopt..dat kan alleen met een SSL of Neve desk en een protools setup met minstens 192KHz DAC's plus externe superlowjitter wordclocks..

Die jitter kan niet laag genoeg....

Maar wat ik bedoelde met mijn antwoord is dat de vraag onzin is. Tuurlijk kan dat. Er zijn albums gemaakt met nog veeeeeeeel brakkere dingen dan Reason. Die albums verkochten en zijn dus per definitie "professonieel". Ofwel, er wordt voor betaald. Een amateur krijgt niet betaald.

Volgens mij is de vraag meer "Kan ik met Reason dezelfde geluidskwaliteit en mixage krijgen als ik hoorde op de laatste Britney / Justin / Missy Elliot plaat?"

Dan is het antwoord jammergenoeg toch echt "Nee" denk ik...

correct me if I'm wrong.

Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

correct me if I'm wrong.

Geluidskwali....ok

Mixage is zeker niet alleen afhankelijk van de "kwaliteit" van de spullen, maar minstens zoveel van de kwali van de vingertjes die eroverheen vliegen. (ik zou met de dikste SSL nog een k*tmix in elkaar draaien)

Re: Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Re: Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Origineel geplaatst door gemmetje
Geluidskwali....ok

Mixage is zeker niet alleen afhankelijk van de "kwaliteit" van de spullen, maar minstens zoveel van de kwali van de vingertjes die eroverheen vliegen. (ik zou met de dikste SSL nog een k*tmix in elkaar draaien)

Zekers....80% zit tussen de oren (en zijn de oren zelf) en 20% is de juiste tools...

Reason is leuk, meer niet. Apple heeft sinds kort Band-in-a-box, ook leuk, meer niet.

Het zijn in feite uitgebreide versies van Bart-Smit toys, vandaar ook dat 13-jarigen Reason zo leuk vinden.

Nog mooier, je hebt van die schilderpakketten waar je de vakjes alleen nog moet inkleuren, zo worden de software paketten ook steeds meer. Je klinkt wat patterns aan en huppa een track. Kijk Mamma wat ben ik goed he............:D

Maar ja, het verkoopt goed die kant-en-klaar pakketjes.

Goed dat was allemaal om de beginner wat af te zeiken. Voor niet-beginners zouden dit soort tools wel degelijk toegevoegde waarde kunnen hebben. Net zoals dat bijvoorbeeld casio SK-1 sampling keyboards nog altijd populair zijn.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kun je met Reason proff. tracks maken?

Zekers....80% zit tussen de oren (en zijn de oren zelf) en 20% is de juiste tools...

hmm ik zou eerder zeggen 81% / 19% maarja :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back