[Korg] Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

De toetsen en de osc's als eerste

Het toetsenbord van de P61 is vrij brak, het mechanisme wat Korg hiervoor gebruikt heeft is waarschijnlijk het slechtste ter wereld. (rubber op printtplaatcontactjes... brr)

En check of alle stemmen het doen, deze willen ook wel eens er mee ophouden.

En uiterlijk, kan je zien of er mee gesmeten is.

Persoonlijk vind ik EUR 270 best wel veel voor zo'n brakke synth zonder midi (qua techniek, hij klinkt best wel aardig).
In mooie staat en volledig werkend zou het iets van EUR 200 mogen opbrengen. Just my 0,2

Re: Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ik heb er een zien staan voor een, naar mijn mening, goede prijs. (270 euro). Wat zijn de details waar ik goed op moet letten?

Bij feedback Rdam? ;)

Die staat er al een behoorlijke tijd. Afdingen dus!

Re: Re: Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

Re: Re: Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

Origineel geplaatst door OnAcid

Bij feedback Rdam? ;)

Die staat er al een behoorlijke tijd. Afdingen dus!

Volgens Kenneth is dit weer een "nieuwe".

Re: Re: Re: Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

Re: Re: Re: Waar op te letten als je een Korg poly61 aanschaft?

Volgens Kenneth is dit weer een "nieuwe".

Zou kunnen.....Maar ik weet het niet ;)

Is trouwens nog geen reden om niet af te dingen. :p

Ik heb er een zien staan voor een, naar mijn mening, goede prijs. (270 euro). Wat zijn de details waar ik goed op moet letten?

de belangrijkste dingen waar je op moet letten is het battarijtje en wat voor battarijj er in zit in de poly61 en als alle stemmen het doen
vraag de verkoper de poly61 open te schroeven en ga niet op zijn verhaal af
als dat er perfect uit ziet dan is het ok
het toetsenbord moet gewoon werken maar als dat niet werkt door rubers dan kan ik hem altijd voor je schoonmaken en dan krijg je een toetsenbord als nieuw terug

de prijs : ik vind voor een poly61 in goede staat (zowel opties als intern met nette battarij liefst lithium) en gecalibreerd mag gerust 270 tot 310 opleveren

als ze een van deze gebreken hebben meteen 50 a 100€ eraf (ligt aan de schade intern of extern)

de klank van de poly61 is best ok maar de polysix is wel beter en de polysix is makkelijker te bedienen
niet dat de bediening van de poly61 moeilijk is maar je moet telkens een programma kiezen

ik hoop dat je hier wat aan hebt

:)

Voor mijn Poly 61 heb ik 50 Euro betaald :-)
het enige wat er mee aan de hand is, is dat de drukknoppen soms een beetje blijven hangen.

Origineel geplaatst door fenderbender
Voor mijn Poly 61 heb ik 50 Euro betaald :-)
het enige wat er mee aan de hand is, is dat de drukknoppen soms een beetje blijven hangen.

knopjes vervangen die op de printplaat zitten:L

J-zus 270 euro! pfff... echt duur ook al ziet ie er goed uit, voor 30 euro meer heb je een JX-8p...
deze synth klinkt digitaler dan digitaal en is een beetje te vergelijken met de poly-800 qua geluid.
leuke features zijn de arpeggiator (kan extern worden getriggered) & chord memory.
verder vind ik de zaagtand niet erg goed klinken (klinkt niet erg scherp)
meest vage van de poly-61 is dat je osc-2 kan uitzetten...!? maar geen verdubbeling van de polyphony (zoals bijv. wel bij poly-800)

conclusie: leuke cheape digi synth die er qua uiterlijk stoer uitziet en geen verdere externe aansturing heeft.
prijs... ach.. gemiddeld zo rond de 175 :peukie:

Laatst gewijzigd:
Back