Reason 3

ahwhawawhhawahwaw ik kom niet meer bij mario 010 een reason dekbed met rebirt kussen lol

ok nu ff mijn puntjes

-de mogelijkheid om 2 songs of 2 racks met erkaar te wirere

-sneltoetsen naar bepaald apparaat

-meer filters zoals pitchshifter voor samples zonder dat tempo omhoog gaat

-en een overzichtelijkere multitracksequencer

-mp3 sample ondersteuning

-verder vind reason 2.5 al een masterpiese en kijk dus al uit naar 3

Fatsoenlijke (en vooral ook logische) bediening zou al een stap in de goede richting zijn

En dus niet dat je steeds op dat klote potloodje moet klikken en dan weer op t pijltje of gummetje.
In de pianoroll en playlist van FLstudio is dit perfect geregeld....
Linkermuisknop = plaatsen,
Rechtermuisknop = Verwijderen,
Middenmuisknop inhouden = Scrollen in t venster.
Linkermuisknop op bestaande noot klikken = aanpassen,
Dubbelklik op bestaande noot = eigenschappen van die noot.

"cloudman" schreef:
en als ze nou eens... bovenop alle extra's die al komen... er voor zorgen dat rebirth gewoon in het geheel geïntegreerd wordt, zonder dat je al die zever van rewire en zo moet hebben?

amen :halleluja

hoe wel ik ook al tevreden zou zijn als je rebirth gewoon in reason kunt sequencen

een audio in zo dat ik mn scratches meteen in reason op kan nemen ...

een nnxt waarbij je de controles van de "remote" kun automaten

of beter nog een ReNnxt de interface van de redrum en de sample mogelijk heden van de nntx

mix die 2 maar bij mekaar

een wave /cutter/ editor zo dat je helemaal geen andere programma's meer nodig hebt om je samples te knippen :D

maar dat zal wel een beetje veel gevraagt zijn denk ik

De Redrum als VST versie hehe.

Maaruh,

Dikkere, ranzigere filters. Verschil in vergelijk met FL, met name de HP filter is duidelijk hoorbaar.

Ook wel leuk om eindelijk eens filters parallel of serieel te schakelen.

Ook de optie om via dubbel monitor support de sequencer naar een ander scherm te plaatsen, me resolutie staat al max.

Een degelijk tape-delay emu.

Een vette synth, mono of polyfoon whatever, iets wat wel vet kan klinken, iets als een Albino2 ofzo.

Een modular plug, leuk, nog meer kabels maar dan aan de voorkant.

Een drum module waar je ook rex files in kunt fixen, dus de redrum en dr.rex in 1, ik gooi toch meestal alle out van de redrum naar een aparte mixer, mischien makkelijk om dan 4 kanalen minde rbeschikbaar te stellen en 4 slices te kunnen assignen.

Een vette granular synth of plug, teven een waveshaper ergens.

Tape saturation, klinkt het mischien niet zo typerend Reason.

Geen gratis demo samples, je hoort ze overal en te vaak.

Origineel geplaatst door Formant
De Redrum als VST versie hehe.

Maaruh,

Dikkere, ranzigere filters. Verschil in vergelijk met FL, met name de HP filter is duidelijk hoorbaar.

Ook de optie om via dubbel monitor support de sequencer naar een ander scherm te plaatsen, me resolutie staat al max.

Een degelijk tape-delay emu.

Een vette synth, mono of polyfoon whatever, iets wat wel vet kan klinken, iets als een Albino2 ofzo.

Een drum module waar je ook rex files in kunt fixen, dus de redrum en dr.rex in 1, ik gooi toch meestal alle out van de redrum naar een aparte mixer, mischien makkelijk om dan 4 kanalen minde rbeschikbaar te stellen en 4 slices te kunnen assignen.

Tape saturation, klinkt het mischien niet zo typerend Reason.

Geen gratis demo samples, je hoort ze overal en te vaak.

werk je nog met reason 1 ofzo? een heleboel van bovenstaande punten zitten in reason 2.5 ..

Ja idd, heb het bijltje na tijdje erbij neergelegd. Ik vond FL toch net wat intuitiever wat interfacing betreft. Toch werk ik nog wel regelmatig met 2.5 maar heeft mij nog niet overtuigt, dus welke punten heb ik dan over het hoofd gezien ?

Origineel geplaatst door Formant
Ja idd, heb het bijltje na tijdje erbij neergelegd. Ik vond FL toch net wat intuitiever wat interfacing betreft. Toch werk ik nog wel regelmatig met 2.5 maar heeft mij nog niet overtuigt, dus welke punten heb ik dan over het hoofd gezien ?

in ieder geval tape-delays in rv7000, tape emu in scream4, recycle files support in redrum etc.

Oke dan, got me there.

Dan blijven over;

----------

Over het algemeen ligt de " sound " me tegen, ik heb vaak het idee dat de klank van reason wat vlak is wat dynamiek betreft, de filters klinken niet echt lekker scheurend en de synths als tinnen blikjes. Heb soms echt afgevraagd waarom ze niet gewoon minder machines gemaakt hebben en dan een uber versie van de JV/VXx0x0 er in de plaats voor geknikkerd hebben.

Die bevindingen kunnen aan mij leggen natuurlijk en ik probeer niet te vertellen dat FL beter is ofzo, alleen wat betreft de doeleinden voor de produkties die ik wil maken vind ik Reason niet aantrekkelijk tov de alternatieve setup, met of zonder hardware erbij. Verder kan ik me moeiljk voorstellen dat anderen niet tot diezelfde conclusie zijn gekomen, althans de mensen die het contrast weten tussen bijv. FL en Reason.

Optie om je sequencer op je andere scherm te zetten zit er volgens mij ook al lang op..

Ik heb geen 2 schermen.. ;{

Over het algemeen ligt de " sound " me tegen, ik heb vaak het idee dat de klank van reason wat vlak is wat dynamiek betreft, de filters klinken niet echt lekker scheurend en de synths als tinnen blikjes. Heb soms echt afgevraagd waarom ze niet gewoon minder machines gemaakt hebben en dan een uber versie van de JV/VXx0x0 er in de plaats voor geknikkerd hebben.

Die bevindingen kunnen aan mij leggen natuurlijk en ik probeer niet te vertellen dat FL beter is ofzo, alleen wat betreft de doeleinden voor de produkties die ik wil maken vind ik Reason niet aantrekkelijk tov de alternatieve setup, met of zonder hardware erbij. Verder kan ik me moeiljk voorstellen dat anderen niet tot diezelfde conclusie zijn gekomen, althans de mensen die het contrast weten tussen bijv. FL en Reason. [/B]

audio engine van reason zuigt.. klinkt gewoon niet goed.. maar het schijnt dat als je reason met sx rewired je van het slechte geluid af bent..

Re: Reason 3

Origineel geplaatst door fuse
Het zit er gewoon aan te komen. De heren programmeurs zitten vast weer uren en uren code te kloppen om deze nieuwe versie leven in te blazen.

Reason 3, wat gaat er of zou er verbeterd/veranderd gaan worden?

Ben nu toch tevreden met reason 2.5, van mij mag die reason 3 nog wel even wachten.

Greets

Origineel geplaatst door Jazper
audio engine van reason zuigt.. klinkt gewoon niet goed.. maar het schijnt dat als je reason met sx rewired je van het slechte geluid af bent..

Ik gebruik reason voor de (drum)loops. Heb hem ge-rewired met SX en speel mijn synths in op SX. Werkt perfect.

Origineel geplaatst door sten
Ik graag een 909 in Reason willen zien in plaats van de sample based ReDrum.

en wat is er mis met samplebased ?:confused:

Origineel geplaatst door overclocked
en wat is er mis met samplebased ?:confused:

Is op zich weinig mis mee, maar ik ben altijd te lang aan het kloten om de juiste samples bij elkaar te zoeken.
Een softwarematige 909 zou voor mij een stuk sneller werken.

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik vind het zo ruk dat je in de sequencer niet gewoon kan copy-pasten terwijl je aan het afspelen bent.

Hoezo? ... gewoon met de muis + ctrl ...

Origineel geplaatst door sten
Is op zich weinig mis mee, maar ik ben altijd te lang aan het kloten om de juiste samples bij elkaar te zoeken.
Een softwarematige 909 zou voor mij een stuk sneller werken.

dan hang je rebirth toch in je reason? Btw, de 808 en 909 in rebirth zijn 100% samplebased, maar wel goed gedaan! overigens was de echte hardware 909 ook deels sample-based......

mijn tip: maak gewoon een goede redrum kit met vette 909 samples, en laad deze default in

Origineel geplaatst door Jazper

[klein beetje off-onderwerp]

Jezper Söderlund (Airbase, Scarab, Mono enz.), een van mijn favoriete artiesten, werkt zowat alleen maar met Reason en verder helemaal geen hardware maar shit zeg, als je die muziek hoort zou je echt totaal niet zeggen dat dat uit Reason komt! Tuurlijk wel gemasterd enzo, maar dan nog, die hele compositie, schitterend, respect!
Als je maar creatief en inventief genoeg bent kom je heel ver...

[/klein beetje off-onderwerp]

Back