Keybord op REason 2.5

smokey4life

Nieuwkomer
HEy iedereen ik had ff een vraagje k wilm ijn keybord aan sluiten op de pc en gebruik zelf reason 2.5 maar mijn vraag uds wat voor kabel heb knodig daarvoor en hoe doe k dat in reason??

keyboard als in midi keyboard neem ik aan?

bij de meeste keyboards zit een installatie cd (iig bij de usb keyboards).

als je keyboard is aangesloten moet je in reason naar Edit > preferences > Page: Midi > en dan bij Port: je midi keyboard selecteren.

als het een synth is, (ik gebruik een oude yamaha psr5700 als midi keyboard) moet je een midi device hebben dat (via usb/firewire/joystickpoort/...) de midisignalen doorzend naar je pc.

in mijn geval gebruik ik een (stokoude maar zeer goede) gravis advanced op de joystickpoort om mijn softsynth's in cubase en reason aan te sturen

Ik gebruik ook een midi keybord aangesloten op me M- Audio kaart, maar ik heb een probleem. Waarom kan ik niet tegelijk in reason 2.5 en cubase sx 2.0 inspelen. Met me sb live kon dat toen wel. Nu krijg ik een foutmelding in reason als ik hem in cubase hebt geselecteerd Delta Ap midi , dus als ik hem in reason ook selecteer krijg ik die foutmelding dat ie al word gebruikt. Wie weet hoe ik dit probleem oplos? Ik wil in beide tegelijk kunnen inspelen.

Thnx :)

Back