Clavia Nord Modular G2 1.2 update

Damn en nu heb ik net mijn nord modular rack van de hand gedaan :(
IK WIL EEN FILTERBANK MODULE! *Jengel!*

;)

-C-

Gelukkig....

Gelukkig....

maar geen nieuwe manual, in de OsX-versie zit wel een uitgebreide handleiding in de HELP.

Vraagje aane mods....aparte draadjes opstarten bevindingen osx en ikspee?8>

Clavia G2 Software Updat 1.2

Clavia G2 Software Updat 1.2

Clavia does not only produce the world’s best keyboards - they also realize dreams!

Effe stukje Copy Paste ..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=31401&perpage=20&pagenumber=1

New features in V1.20:

Mac OS X support
Now up to four Modular G2’s can be connected simultaneously and controlled by the same editor.
Some new modules have been added:
Metallic Noise Oscillator - for emulating the cymbal sounds of classic drum machines.
Noise Oscillator - perfect for emulation of wind instruments and organs.
FM Operator and DX Router - for creating those classic FM sounds.
A whole group of Random modules - for adding life and analog feel to sounds or for creating random melodies etc.
Pitch Shifter and Scratch - cool sounding FX modules for all kinds of sound tweaking.
MIDI Automate - for controlling external MIDI gear.
Support for the five octave G2X.
New graphical appearance of the editor software.
Much improved MIDI synchronization.
Improved handling of MIDI CC# assignments: Now assignments can be made and displayed from the Editor’s Parameter overview dialog.
Support for dumping SysEx and CC#’s from the synth panel
Several other bug fixes and improvements

Voila. Dacht wel effe de moeite waard om te vermelden..
Link naar G2 Software

Bericht door een moderator:
threads samengevoegd

net geïnstalleerd en ben nu de dx modules aan het checken! Dass ist supergeil!

De OSX-versie...

De OSX-versie...

....loopt prima, updaten ging perfect(dat heb ik wel eens anders meegemaakt!).
De software loopt net zo snel/traag als op een XP-machine.
Ziet er wel een beetje saai uit maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Bij de patches die nieuw zijn zit niet de Hammond die wel als mp3 te beluisteren is, ik ga hem morgen wel even nabouwen.
Nu eerst (tevreden...) naar bed.:engel:

Re: Gelukkig....

Re: Gelukkig....

Origineel geplaatst door VL7
maar geen nieuwe manual, in de OsX-versie zit wel een uitgebreide handleiding in de HELP.

Vraagje aane mods....aparte draadjes opstarten bevindingen osx en ikspee?8>

Bericht door een moderator:
Er komen geen gescheiden threads voor de G2 editor.

Kan iemand me vertellen of de PSU in de G2 key 110V-240V is? Toch handig als je naar Amerika gaat of andersom :)

Het updaten...

Het updaten...

...verliep niet geheel vlekkeloos.

Je start de updater en klikt op update. Dan meldt de updater dat de G2 in update mode gezet wordt en een reboot request gestuurd wordt.
Hierna is het schluss. Ik heb de G2 (engine) uit en aan gezet en het nog een keer geprobeerd. Dit mocht niet baten.
Toen voor de zekerheid de 1.10 er opnieuw opgezet. Dit werkte wel in één keer goed.
Nu er zeker weten een goeie 1.10 op stond ben ik weer met de 1.20 aan de gang gegaan.
Weer hetzelfde euvel! *grmbl*
Toen heb ik de update software maar afgesloten en opnieuw gestart. Op de update button klikken en...

[Jack van Gelder]
JAAAAAAAA!
[/Jack van Gelder]

Hij draait de update! Met een beetje kunst en vliegwerk staat ie erop.
De editor ziet er mooi uit, wat leuke nieuwe modules (maar nog steeds geen filterbank *grmbl* ;))
Het testen ga ik straks doen. Eerst thee drinken!
Clavia bedankt!

-C-

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb de G1 nooit gekend. Wat deed de filterbank module ?

De filterbank lijkt op een 14 bands equalizer. het leuke is dat je per schuifje ook morph zones in kan stellen.
In het bijgevoegde plaatje kun je zien dat ik 2 morphs gebruik (rode en groene gebieden).
Ik gebruikte hem om ruis door te sturen, en dan een 2e signaalpad door een highpassfilter.
Beide signalen komen dan samen in een crossfader, die gemoduleerd wordt door een langzame sinus LFO.

Door het mixen van die twee signalen met behulp van een lfo krijg je dus Op het moment dat je aanslaat steeds een andere mix tussen je filterbank en je highpassfilter signaal.
Het klonk een beetje als de zee :D. Het filterbank signaal gaf een wat zwaarder geluid (de golven die het strand oprollen) en de highpassfilter gaf meer een sissen geluid (de zee die terugloopt van het strand).

'k Heb trouwens nu wel genoeg geouwehoerd over die filterbank ;) ik vind de 3 bands EQ ook wel interessant.
Maar als ie ooit in een latere versie terugkomt maak je in ieder geval 1 gebruiker blij (ikje dus!)

-C-

Plaatje!

-C-

Attachments

• filterbank.jpg
    filterbank.jpg
    24 KB · Bekeken: 66
updaten van mijn engine ging vlekkeloos, in 1x goed. Metallic noise osc is cool!

Origineel geplaatst door C738
Plaatje!

-C-

Hoe vaak filter je een sinus ;)

Als de Vocoder weer opnieuw wordt uitgerekend, dan wordt de FilterBank ook onder handen genomen, dus...

Wout

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Kan iemand me vertellen of de PSU in de G2 key 110V-240V is? Toch handig als je naar Amerika gaat of andersom :)

Ik hoorde op een ander forum dat de G2 engine binnenin een switch heeft, en dat je alleen een zekering hoeft te vervangen. Zou iemand bij z'n G2 keys kunnen kijken of dit hiervoor ook geld?

Ik heb op het electro-music forum gehoord dat het niet zo eenvoudig is; dat je zeker een soldeerbout nodig hebt en wat risico's moet willen nemen. Een eenvoudige adapter van 110 --> 230 (of vv) lijkt me zeer veel makkelijker en veiliger. En het is niet handig dat je niet kunt switchen, maar voor hoeveel mensen zou dit echt ooit een probleem worden? Of ben ik nu te pessimistisch?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Hoe vaak filter je een sinus ;)

Als de Vocoder weer opnieuw wordt uitgerekend, dan wordt de FilterBank ook onder handen genomen, dus...

Wout

Ik had e.e.a. al gepost en toen zag ik dat het ding nog op sinus stond *grmbl*.
Maar een top bakje. Ik ga zo beginnen met patches maken met de 1.20... erg benieuwd
als ik tijd heb ook nog met die DX dingetjes spelen :D.

-C-

Back