Hoontech DSP2000 ervaringen

olafmol

[EXPANSIONS]
Alloha,

moet een nieuwe soundcard kopen voor mijn nieuwe PC...belangrijk vinnik lage latency (onder de 10ms als het kan), goeie DAC's en minstens 4 mono ins en outs....

meerdere ins omdat ik wel eens met wat mensen samen wil "jammen" en dat naar aparte tracks wil kunnen opnemen..meerdere outs omdat ik mijn softsynths etc. soms wel eens naar eigen mixer kanalen wil kunnen sturen...

had gekozen voor de M-audio delta44 omdat ie aan alle bovenstaande punten voldoet, maar begin nu te twijfelen omdat ik zie dat de Hoontech DSP2000 maar ongeveer 125 euro meer kost, en daarvoor krijg ik een heleboel I/O erbij plus nog wat leuke extraatjes..

vraagje: wat zijn de praktijkervaringen van mensen hier die zo'n DSP2000 gebruiken, met name op de bovenstaande punten....en het zou helemaal leuk zijn in vergelijking met een Delta kaart..

Olaf

ik heb dat ding en ben er erg tevreden over .. op 1 puntje na.. ik had wel prima drivers voor xp .. maar kreeg het programma'tje external links niet geinstalleerd onder xp..
ben dus weer win98 gaan draaien voor die kaart.. maar verder ben ik erg tevreden.. voorversterking op de eerste 2 kanalen is erg prettig :)

ohw en latency enz. is prima.. kan lekker met de soft synths werken :).. enige waar ik wel es last van heb is dat als ik midi aan heb staan en ik doe er nix mee ik tikjes door de boxen krijg..verder is het prima :)

ah ok....welke drivers gebruik je? heb je al met de duitse support over je probleem geschreven? die zijn erg actief zag ik op het keyboards forum..

welke latency haal je op je computer?

Olaf

ja..die latency.. ik vraag me altijd al af hoe ik dat geod kan bekijken.. als ik kijk naar de (ASIO) latency die de software van de kaart aangeeft.. dan geeftie nu 18ms bij mij aan.. maarik twijfel wel es of die aanduiding klopt.. als ik namelijk wat extreme settings gebruik en die latency erg hoog staat.. kan ik toch nog gewoon goed met softsynths werken.. merk er nix van dan..

die 18ms is overigens op 44.1Khz

ok dan..ik lees helaas net dat de DSP2000 problemen heeft met de ASIO drivers van Propellerheads..of andersom....in ieder geval wordt er een error gegooid bij het initialiseren van de ASIO drivers als je een Props applicatie opstart....er wordt aan gewerkt en er is gewoon een workaround maar leuk om te lezen is het niet..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ok dan..ik lees helaas net dat de DSP2000 problemen heeft met de ASIO drivers van Propellerheads..of andersom....

Dan heb je die problemen alleen met Reason en/of Rebirth? En heb je die probs dan ook als je Cubase rewired met Reason? Pakt ie dan de drivers van Steinberg, of ook die van Reason?

nee propellerheads ASIO drivers blijkbaar

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
nee propellerheads ASIO drivers blijkbaar

Olaf

Ik stel 3 vragen en je antwoord is toe te passen op de laatste 2, welke is het nu? :)

geen idee aangezien ik (nog?) geen DSP2000 heb....als je rewire gebruikt pakt ie gewoon de ASIO drivers van Cubase lijkt me

Olaf

ik zat ook te twijfelen.. ben ook benieuwd naar de d/a converters.. of dat veel scheelt met die delta versie.. want qua outputs wil ik ook zo'n dsp2000

Ehmm.... de asio drivers zijn toch van de soundkaarten fabrikant? Die maakt ze aan de hand van de specs van Steinberg en word daarop ook op gecontroleerd lijkt me. (anders mag je dat logotje niet op de doos plakken)

Misschien anders ook ff op het SOS forum vragen, die zijn daar ook behoorlijk kundig op meestal.

En anders eerst op proef als je een winkel zo gek kunt krijgen. Da's dan redelijk snel te merken lijkt me. Gokken kan, maar zou zonde zijn als hij het niet goed doet.

Fuse, klopt idd, met die gehackte ASIO drivers van kx zijn de drivers ook van kx zelf en niet van Proppelorheads of Steinberg.

je hebt gelijk fuse....het zit em begrijp ik in de manier waarop de Props ASIO aanspreken...dat schijnt fout te gaan bij die DSP2000 drivers.....naja..heb bij de props een draadje lopen..

Olaf

Heb hem zelf niet maar Interface gaf een erg goede beoordeling. De latency bij hun test was 3ms, op een systeem dat nu wel gedateerd is.

Greetz,

Yawgmoth

ik heb er sindskort ook 1. En heb zelf wat problemen bij het multitracken in cubase.

Ik probeer direct mijn Korg Karma op te nemen. Maar de geluidssterkte is de helft van wat het moet zijn. De externe mixer confirmed dit, terwijl alle volume regelaars op max staan. Iemand ideetjes hoe ik dit beter voor elkaar kan krijgen?

ff een mailtje sturen naar hoontech?

Back