Wat was jou eerste synth???

M'n eerste keyboard was een of andere casio, toen ik 7 was.
Maar m'n eerste echte synth was de CS1X van Yamaha.

Hele goede synth om mee te leren. Hierna een Micromodular.
Ook een heel goed apparaat om bekend te worden met analoge synthese. Als je de modular snapt, snap je zowat alle analoge bakken.

Mijn eerste was een Korg Triton LE. Daarna al vrij snel een module erbij Roland JV1010. Misschien interessant om te weten dat ik ze beide pas net heb, hehehehe. Nog geen 2 maanden. Ben dus een beginner!

Eric

mijn eerste synth was een waldorf micro q, echt pijnlijk om te leren.....daarna een virus b en opeens werd het me duidelijk. Eigenlijk spijt van gehad dat ik niet eerst had doorgespaard voor een virus b en dan een micro q kopen, maarja ik had toen ook nog maar weinig geld

Een Yamaha CS-5. Gekregen van m'n buurman.
Wist toen amper wat een synt was en vond het een erg irritant ding wat alleen maar vals zoemde als ik em aandeed. Het enige leuke was dat ik met veel draaien soms waterdruppels geluid kon maken.
Heb em ooit bijna verkocht. Er kwam zo'n bandje langs, maar ja die verwachte toch meer iets al een DX-7 ofzo(gelukkig achteraf). Een paar jaar later dus begonnen met muziek. Ik geloof doordat ik fasttracker of zo ergens zag. Heb nu de CS-5 nog steeds en zal em niet weg doen. Ziet er cool uit!!

Sander

ik begon met zo'n beige casio mini keyboardje...gekocht bij intertoys :)

eerste echte synth een yamaha dx 27...daarna ingeruild voor een roland d20 omdat ie multitimbraal was en een sequencer had (als je een baslijn in je nummer wou, moest je die ook gedurende het hele nummer inspelen...je kon niet echt patterns kopieren..later ontdekte ik dat het in de drumpatterns wel kon en dat je in de drumpatterns ook andere geluiden kon zetten en op die manier maakte ik dan bv m'n baslijnen ):Z
grappig ook dat m'n eerste plaatjes gemaakt zijn met een d20, akai x7000 sampler met 1 mono uitgang en een dj mixertje..8>

oh ja, en ik mis m'n dx27 nog wel...:erm:

15 jaar geleden Yamaha DSR1000
bdc-RG-keyboard.jpg

soort van keyboard, maar wel een waarmee je de klanken kunt verbouwen met ADSR, spectrum/brilliance, chorus, vibrato. En hij heeft nog een sequencer ook.

Mijn eerste synth was een Korg Poly61. Dat was in 1986, ik wilde liever een Jupiter 8, maar die was wat te prijzig 8o)

Zo te zien zijn er veel hier die met een casio prul van de intertoys zijn begonnen. Ik had ook nog een soort van electronisch orgel. Klonk eerder als de square wave van je FM synth (op je geluidskaart). Vond ik wel een grappig ding. Op de casio had ik de microfoon aangesloten die naar het "orgel" ging. daar kwam alle herrie uit. Arme buren voor zeker 5 jaar !

Mijn eerste Synth was een D-50 (nieuw)
met een ST 1040 met steinberg PRO 24 (ook nieuw)
samen met een TX81z

Mijn eerste echt vriendin was niet zo nieuw, maar heb ik sindsdien ook niet meer gezien...... :luv:

Mijn eerste synth : Kawai K5000 (beetje foute beginnerssynth... heb em ook maar weggedaan). Of eigenlijk een Roland JX-1, hoewel dat meer een zeer beperkte sampleplayer is.

eerste 'jeugd'synth : Yamaha PortaSound PS-3, begin jaren 80 nieuw gekocht bij Stef Meenders voor zover ik me kan herrinneren

maar dat ik van FT2 naar echte gear ging, begon met de koop van de TB-303, de rest volgde daarna erg rap

Origineel geplaatst door bambamstudio

Ik heb ook alles nieuw gekocht, op mijn Roland jd800 na....
Een TR-909 nieuw! Wow! :duivels:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Een TR-909 nieuw! Wow! :duivels:

Eeeeeeh foutje van mijn kant...

de 909 heb ik ook gebruikt gekocht. Maar was echt als nieuw en dat is ie nog steeds (j a jeroen, omdat ik hem niet gebruik :duivels: ).

Ik heb er 300 gulden voor betaald, uit mijn hoofd.

!!! 300 gulden.... tering dat is nog eens geluk

althans ik neem aan dat ie gewoon al werkte

geen..dat wilt zeggen : ik heb er ook geen nog : wat the hell doe ik eigenlijk op dit forum :confused: :koffie:

iemand koffie? dan heb ik nog het gevoel dat ik hier nuttig bezig ben :walker:

Back