Wat was jou eerste synth???

Ik ben wel benieuwd daar die obscure...

Mijn eerste synth was een Roland Xp-10 een echte huis tuin en keuken synth
daarna veel analogue modelling, m'n "nieuwste" synth (yamaha CS5) is iets van 20 jaar oud en echt analoog, heerlijk vet

mijn eerst aangeschafte synth + -1993 een tb 303
895 hfl +handlijding en draagtasje ik dacht dat het een
drumcomputer was ik had er over gehoort wist niet hoe
hij eruit zach loop langs een winkel en ja

En wie heeft die 303 nu? :D

juni '83, Roland SH101, rood met grip. Tweedehands 900 gulden.
Is er nog steeds, werkt nog steeds, gebruik ik nog steeds.

tb303 heb ik voor acht nogwat euro in utrecht gezien. Het is een Rhythm master die obscure maar vanavond zal ik de daadwerkeilijke naam en serienummer doorgeven

achthonderd nog wat bedoel ik

Origineel geplaatst door Heli
juni '83, Roland SH101, rood met grip. Tweedehands 900 gulden.
Is er nog steeds, werkt nog steeds, gebruik ik nog steeds.
Heb jij een rode? Wil je die niet met mijn grijze ruilen? Wat moet je erbij hebben? Als je die ooit weg doet, mij mailen!

Mijn (onze) eerste synth was een mc303, na een week weer terug gebracht naar ppa, wat een baggerbak :kont:, als je dat al van je eerste synth weet, dan is 't niet best toch?

Mijn eerste was een Cs1x (komt zelfs nu nog eens zo nu en dan van pas) Daarna An1x (doe ik dus echt niet weg, heeft 'iets' ) Laatse Synth Access Virus Rack

supernova IIR was mijn eerste.... en voorlopig laatste

Na Amiga 500 een MC303 gekocht...toen een CS2x...allemaal wel leuk, maar ''net niet'' ...vanaf de an1x is het allemaal 'bergaf'gegaan...

laatste aanwinst: SK-1

en binnenkort : d50

een Roland SH-101 nieuw gekocht (heb hem 1 jaar later verkocht :( )

gekocht met het geld van mijn illegaal vakantiewerk dat 3 weken duurde ( k'was nog net geen 15 jaar) en dat was in 1982. Gekocht voor 17.000 Bfr bij Mills Music in Mechelen (B)

:biertje:

Eerste synth : Crumar DS2 (echt analoog)
gekocht : ongeveer 24 jaar geleden.(Antwerpen Belgie)
Gewicht : heel zwaar(moest met dat ding met tram en bus naar huis terug)
Bediening : 2 Osc en veel knopkes en een polyfoon orgel klank
Kostprijs : 1100 eurokes (gekocht op afbetaling)
Verkocht :3 jaar later

Groetjes,

marcE

Laatst gewijzigd:
Eeen Juno106 zoals vele anderen ;)

gr. Mario

De eerste synth was een Juno-106.

M'n leraar muziek op de middelbare school had er eentje staan en toen ik de mogelijkheden van dat ding eenmaal ontdekt had, was er geen houden meer aan: zo'n apparaat moest ik zelf ook hebben! Kort daarna heb ik tweedehands een 106 op de kop kunnen tikken en ik heb 'm nog steeds. :okdan:

amai Marce ik ben eens gaan zien wat voor iets dat dat was want ik had nog nooit van Crumar gehoord, was wel een vettig beestje precies en mooi robuust ook.
Klonk hem zo goed zoals hij eruit zag?

greetz, P.

:biertje:

Prophet - Hij ziet er mooier uit dan dat hij klinkt.Als je ooit de kans zou krijgen om hem te beluisteren , zou je verstelt staan.
Het beste aan deze synth was zijn noise generator , je had dit op alle oscillators.Of je nu sinussen of blokgolven gebruikte , er zat altijd wel wat ruis bij :).Maar voor die tijd was dat wel prachtig hoor.

Groetjes,
marcE
Ps - De filter was gewoon te mager om er echt vette bassen uit te krijgen.

Back