Wat was jou eerste synth???

Moog Micromoog, Korg MS10, MS20, Korg Sigma..

Stom genoeg, allemaal verkocht... wegens tijdgebrek (en kon de centen ook wel gebruiken)

Jaren later opnieuw begonnen :

Yamaha FB-01, DX-21

Ook verkocht, om beter spul aan te schaffen...

Ik begon met een tweedehands MC303.....

Hij is inmiddels goed uitgemolken maar doe hem toch lekker niet weg..... :-)

CP

Korg MS 10 en SEQ10 (wow dat was lang geleden)

Ik wou graag simpel beginnen en kocht een Nord Modular. Daarna nog een Juno 106. Op het verlanglijstje staat nog een Machinedrum.

Greetz,

Yawgmoth

Poly-800 (1990) heb ik nog steeds, al doet 't toetsenbord soms gek, en onthoud ie niet alle patches meer goed.

Origineel geplaatst door ErikM
Poly-800 (1990) heb ik nog steeds, al doet 't toetsenbord soms gek, en onthoud ie niet alle patches meer goed.

Als sommige toetsen het moeilijk of helemaal niet doen, dan is het tijd om de kontakten van het toetsenbord eens schoon te (laten) maken.

Als de Poly-800 z'n patches niet goed meer onthoudt, dan is/zijn de batterij(en) voor het geheugen leeg aan het raken of zitten niet lekker meer in hun houder. Een Poly-800 Mk-1 houdt z'n patches vast m.b.v. de batterijen waar je de synth zonder adapter op kunt laten lopen. Als je een Mk-1 hebt, kijk eerst eens of deze batterijen misschien los zitten, zo niet, vervang dan alle batterijen. Een Poly-800 Mk-2 heeft naast de batterijen, die de Mk-1 ook heeft, een aparte batterij om z'n patches vast te houden. Als je een Mk-2 hebt, dan is het tijd om deze aparte batterij te vervangen. Waar deze batterij precies zit, weet ik niet. Waarschijnlijk is het een knoopcel die ergens op 1 van de printplaten zit gesoldeerd. Je zult om 'm te vervangen de synth eerst uit elkaar moeten schroeven om erbij te kunnen. Daarna is het een kwestie van oude batterij eruit, nieuwe erin, kastje dicht en klaar. En als je erg gehecht bent aan je patches, dan save je ze dus eerst, voordat je de batterijen gaat vervangen. ;)

Je kunt in de Mk-1 ook een aparte batterij voor de patches bouwen. Hier wordt uitgelegd hoe je dat moet aanpakken: http://analog.no/mods/korg_poly-800_mk-1_battery_backup.htm

is al bekent tb 303 en na korte tijd verkocht
niet echt slim maar ik weet er ergens bij een kennis
en die zn kolega ik ga er weer over beginnen

mijn eerste was geen synth maar een orgel een siel gekocht in 1979...ding heeft een vette preset ritme box..je zou dat ding eruit moeten kunnen slopen en midificeren.. ik heb dat ding nog steeds

verder mijn aller eerste echte synth was een kawai 100f die ik kado kreeg van een maatje in 1987 ..daar stond hij stof te vangen...ik heb hem onlangs weer kado gedaan aan een ander maatje.:)

De mijne was een D110

Ik gebruikte 'pa's jv30 om deze bak aan te sturen. Alles met koptelefoon nog toen :L

ook een Poly 800 (1986 of zo ? kan dan ?)

was van me neef en mocht ik een tijdje lenen

vond het toen zo raar dat er geen geluiden op het tapie stonden maar piepjes enzo

snapte maar niet hoe dat nou kon ;) :D

en daarna de eerste synth die kocht was een tb303 (in 1995 ofzo)

Mijn eerste synth was een Yamaha CS1x. Had ooit al een keyboard van Yamaha gehad maar weet niet meer welk type.
Gezien deze geen filters o.i.d. had, zal ik hem maar niet meetellen..

Overigens is de laatste synth die ik heb aangeschaft een Yamaha DX7 voor 150 eurootjes.
Lijkt net of ik een Yamaha-freak ben maar da's stom toeval:confused:

Mijn eerste synth was een Juno 60 en die heb ik ook nog steeds. heb er laatst een DCB <--> MidI converter bij gekocht

Tja,

Iets van 3 maandjes geleden. Ik heb nu m'n eerste synth (ook al weer een maand of 1.5 geleden). En het is een Yamaha PSR-70. Leuk voor de prijs maar echt geen dx7. Ik zoek em trouwens nog wel. TX7 is ook welkom. (Rack versie ervan)
Ik heb trouwens ook een Roland JX-1 gevonden. Leuke vorm trouwens !
Kijken of ik em nog kan kopen !

Back