Wat was jou eerste synth???

Eerste "preset-synth" : Casio 1000P (of zoiets, type ben ik vergeten). Gekocht op de Firato, 17 jaar geleden.

Eerste echte synth: Roland Juno 6 (de no-mem Juno 60), ook 17 jaar geleden.

Dus de opmerking van BamBam (maandje geleden) geldt ook voor mij: Rolandje als eerste synth...

waarom probeer je de Yamaha DX200 niet eens uit? die kan gewoon DX7 presets lezen, heeft ook nog eens extra filters en effecten, ruist veel minder, en je kan em gewoon via mid triggeren
Olaf [/B]

idd slipper, een echte DX7 heeft geen midi maar een CV in/out..... volgens Olaf dan
ken je nagaan! hehe :D :P :z

Cs1-x, af en toe mis ik 't toetsenbord nog wel. Is een hele goede synth om het principe synthese te leren (het bluebook was hier echt een mooie handleiding voor)

Crumar Strings & Brass

Crumar Strings & Brass

Een Crumar Strings en Brass dus.
Wegens geldgebrek moeten verkopen tegen een afbraakprijs.
Ik mis hem nog steeds.
Brass gedeelte had analoge schuifregelaars waarmee je een aantal parameters kon veranderen LFO VCO etc.
Met een effect erop kon je er lekkere funky geluiden uit halen.
Nog wel eens op zoek gegaan nooit meer gevonden.

Last edited by a moderator:
Eerst een sampler gekocht (Casia FZ1)
Mijn eerste synth was een Yamaha Cs1x.
En een jaartje later nog een MC-303 erbij gekocht. Dit is volgens mij wel een heel erge standaard start.

CS6x is mn eerste echte synth....hoewel ik uit nostalgisch oogpunt blijf beweren dat het allemaal begon met de Casio VL-Tone.

Overigens ook het laatste muziekinstrument dat ik gezien heb met ingebouwde calculator :D

Technisch gesproken, een oranje plastic Bontempi bak die net zo hard ruist als een stofzuiger als je 'm alleen al aan zet. Komt een soort accordeon-achtig geluid uit. Heeft opzij knoppen met akkoorden - vreemd om daar mee te spelen.

Qua muzikale educatie : een RIHA 2-klaviers (en pedalen) orgel dat opeens na een beetje reparatie nog een paar extra sinusgolven eruit kon persen. 1 jaartje les gehad, en na heel vaak Roodborstje Tikt gespeeld te hebben de leraar op vriendelijke wijze te kennen gegeven dat dit dus -niet- Axel F was, en dat ik er mee wilde ophouden.

Echte synthesizer : Roland Juno-60. Voor 500 piek gekocht in Roermond, en toen met m'n stomme kop weer voor 400 piek weggedaan. Ik kan me er dagelijks nog om kastijden :(. Er kwam al gauw een Solina String Ensemble en een Boss DR-110 bij. De Solina heb ik weer terug, ik droom nog soms van 'mijn' Juno, en de DR-110 is opgeblazen, maar ik heb toch alle samples. Screw de puristen.

En dit was achtereenvolgens in 1984, 1986 en 1990.

Eerste keyboard: Yamaha PSR-40 (HEB ik nog ergenz..)
Eerste Synth: Roland D-50 (...ingeruild ooit =( )
Eerste Analoog: Korg MS-10 (Heb ik nog)

Korg MS10

Korg MS10

Mijn eerste synth was een Korg MS10. Daarvoor had ik een Magnus Elektrisch Orgel, een Casio VL1, een Casio MT30 en een zelfbouw-synthesizer (zonder toetsen). Die laatste gebruik ik nog steeds. Sindsdien heb ik al meer dan honderd verschillende synths, samplers, sequencers en drumcomputers gehad.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tom 32
CS6x is mn eerste echte synth....hoewel ik uit nostalgisch oogpunt blijf beweren dat het allemaal begon met de Casio VL-Tone.

Overigens ook het laatste muziekinstrument dat ik gezien heb met ingebouwde calculator :D

Lekkere prijs voor een eerste ;)

:D Yamaha DX27 vond ik in het begin maar niks en toen leerde ik effects kennen en een heel andere wereld ging voor mij open :biertje:

Mijn eerste elektrisch instrument is een Casio SK5 samplekeyboardje ( ik nam altijd geluiden van mezelf op en maakte
daar een soort gabber mee....13 jaar geleden)
mijn eerste synth is een nordrack2 na veel op geleend spul te hebben gepield....

Back