Wat was jou eerste synth???

*met schaamte*.....Yamaha PSS 790.....alhoewel dat nou niet echt een synth is....

Juno 2

what can i say more:D

Origineel geplaatst door Perry VDV
Bij mij net als de topic-starter, een DX7.
Daarna een CSX-1

:-)

dan hast du biet goed gelezen :D staat wil hebben als 1e. Op dat tijdstip had ik nog nix. alleen pc met midi proggies haha. ZIe update ergens verder op in deze topic :D

bij mij de casio vl-1... heb ik al sinds ik 3 was ofzo... heb ik nog syeeds trouwens!

nu:
ms10
microkorg
micro modular
hammond l122 (de echte oersynth!!! met drawbars, lekker sinussen stapelen!

drums:
al sinds mijn 2e een boss dr 55!!! jeeeeeeeeee

Mijn eerste keer droog oefenen was op een of ander GEM keyboardje.
Daarna voor het eggie op een Roland Rhodes 660.
En nu de XP30.

Tot zover mijn bijdrage.

eerste een MC-303, daarna de Korg MS2000.
weer gevolgt door mijn eerste echte analoge synth: de Juno 6

in gedachte:een crumar ds2,
ik had een reclame folder van de muziekwinkel en daar stond hij/zij ook in . had hem/haar nog nooit gezien
in het echt of gehoord maar kon me bij ieder knopje van de foto een voorstelling maken !
gekocht: kort daarna een ms-20.
ben de crumar nooit vergeten, 25 jaar kwam ik haar voor het eerst weer tegen. ik had inmiddels goed geboert , dus ....
om een verhaal kort te maken, we zijn nog bij elkaar
groet, sunny

de eerste was casio VL 1 toen ik 6! was
maar de eerste 'echte' was een korg poly61

1e synth - Roland D10.. heb me de tering lopen programmeren om er een beetje normale basedrum uit te krijgen.. ;{
1e sampler - Akai S3000XL.. daar heb ik zo hard voor in de fabriek staan werken.. :erm: fl. 4500. ;{
1e prof. soundcard - Creamware Pulsar1.. geruild voor die S3000XL..

:doei:

Oh ja.... Eerste synth. Een Kawai K4. En ja, die heb ik nog steeds.

Hahahaha.... ik heb toen nog geloof ik mijn Zilvervloot spaarrekening ervoor leeg geplunderd. fl. 2000,-- was namelijk niet nix voor een 18-jarige.

Dat ding heeft me trouwens wel geleerd hoe een synth in elkaar steekt. THE HARD WAY!!!! Want je moet door allerlei priegelige menuutjes heen om te komen waar je wilt. :(

Maar voor de rest een :) synth

mijn eerste ding met toetsen was 1 of ander ding wat op lucht werkte, alleen 'n aan/uit knop en volume
eerste echte keyboard gem g1, synth 'n poly800

Origineel geplaatst door murphi
Mijn eerste synth : Kawai K5000 (beetje foute beginnerssynth... heb em ook maar weggedaan). Of eigenlijk een Roland JX-1, hoewel dat meer een zeer beperkte sampleplayer is.

Die JX-1 van hem was mijn eerste synth :) keep it in the family ;)

mn eerste synth is diegene die ik nu ook heb (en t zal voorlopig daarbij blijven want ben er nog lang niet mee uitgespeeld)

Yamaha CS6x :D :D :D

jaja hijs mooi :D

cs6x-2.jpg

overigens 13 jaar geleden begonnen met een hele mooie piano van nu ongeveer 70 jaar oud :D

Mijn eerste synth moet nog komen.
Maar ik ben begonnen met een keyboard:
Roland E-36
sequencer: Roland MC 50
En verder wat softsynths en Rebirth

Mijn eerste synth was de Korg Sigma...

sigma.jpg

En daar had ik toen al jaren van gedroomd. Hij stamt uit 1979 geloof ik. Ik kocht hem 1988. Hij was toen al oud dus. Maar ik gebruik hem nog steeds! Ideaal voor solo's, met een gitaar-effectenbak er achter.

Mijn eerste keyboardje was trouwens een Yamaha Portasound PS3 (1984), 9 geluiden, 4 ritmes en "one-fingered chords" :doei:

Eerste synth: Roland D-20 (kleine broertje van de populaire D-50). Al een tijdje geleden weggedaan voor EUR200.
Eerst analoge synth: Roland TB-303.
Eerste virtueel analoge synth: Roland JP-8080.
Eerste drummachine: Roland TR-808.

Back