Wat was jou eerste synth???

Eerste Synth: Roland JP-8080 (de paar gratis softsynths even niet meetellend)
Eerste toetsen: Roland KR-serie (Digitale piano + keyboard functie erin, vergelijkbaar met een Roland E-35), staat beneden en ik speel er ook nog wel eens op :)
Eerste keer muziek: Blokfluit.. tja, je moet toch ergens beginnen...

Origineel geplaatst door Flying Panther
Eerste keer muziek: Blokfluit.. tja, je moet toch ergens beginnen...
LOVL 8D

jou eerste synth...

jou eerste synth...

juist, ik ben al aan het sparen voor een synth, maar weet eigenlijk niet wat een goede is om mee te beginnen dus hoop ik met dit topic het een en ander te weten te komen.

Welkom. Ontmoet je vriend, de zoekmachine. Rechtsboven, in rode letters.
Veel plezier nog!

er er dan nog steeds geen info/waarschuwing voor (nieuwe) leden waarin word vermeld dat alvorens ze een onderwerp posten deze eerst proberen te checken via de zoekmachine of die al dan niet bestaat?
maar idd, leden steeds wijzen op hun 'grote vriend' is nutuulk veel loiker :D

oh enne welkom trouwens plastic_zak!

rm1x & microkorg of k-station,an1x

maar welke analoge synth wordt mij aanbevolen? en ook belangrijk hoeveel gaat het kosten?

Crumar Bit One...over zware metalen gesproken...had ik er ook nog zo'n zwaar metalen flightcase eromheen... je begrijipt het al, ik heb nu brede schouders.

Nadat ik een paar andere synths had gekocht (Roland S-10, Yamaha DX-21, Roland MT-32) had ik 'em ingeruild op een Roland D-50 (mijn droom synthesizer toen...).
Inmiddels heb ik alweer 10 jaar ofzo een rack versie van die ouwe Crumar bak: de Bit01. Blijft sentiment... (en deze is lichter)

Wanneer je het zelfbouwproject "de Formant" niet mee rekend was mn eerste synth de System 100 van Roland. Ooit uit geldnood weer verkocht. Nu weet ik het zeker... 'k verkoop nooit geen synths weer =(

mijn 1e was een juno 60, waar ik nog vaak spijt van heb gehad dat ik hem weg heb gedaan om wat nieuwers te kopen. Maar ja, je moest wat omdat je anders niet voldoende geld had voor een nieuwe.

What the hell is hexadecimaal?

What the hell is hexadecimaal?

Mijn eerste klavier was een sampler met syntheigenschappen : De Ensoniq Mirage in 1984.
Niet bepaald een lachertje om als 17 jarige d.m.v. 2 engelse manuals, een woordenlijst die je met geen enkel woordenboek kon vertalen en enkel een hexadecimaal (what the hell is hexadecimaal vroeg ik me af) 2-digit displaytje daar iets uit te krijgen. Maar ik moest en ik zou hem hebben dus heb ik er nachtenlang voor gewerkt in het weekend. Enkele jaren later... de opvolger : Ensoniq EPS! En jawel, ik heb ze beiden nog steeds. Ondertussen is er natuurlijk al een hele zooi bijgekomen ;)

Mijn eerste was een Korg X50, jaartje of 2 geleden nog maar. Heb hem nog, en bevalt me prima, voor een rompler een erg fijn klankenpalet, met de nadruk wat meer op synthsounds dan bij een roland of yamaha

Sh101 en Dr110, geleend in 86, uiteindelijk in 88 overgenomen voor 100 gulden en sinds 2009 bij boemtsjak voor een servicebeurt :)

Een Juno-106. Heb hem verkocht, want kreeg er geen geluid uit haha:) wist ik veel wat al die knopjes moesten doen of hoe afhankelijk ze van elkaar waren.

Hij had wat kleine kraakjes en de pitchbend was defect. Maar er moest ook een midikit ingezet worden.

Laten we het maar weer over eerste synths hebben...

Back