Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Zhanox
oeps, sorry Steven....
.Origineel geplaatst door fuse
Ehmmm ik vind z'n grote broer de V-synth een lache bak hoor.
Waarschijnlijk zit er een grotere marge op VA's en Romplers, als ze 1 goede analoge bak bouwen, kunnen ze die nog 10 jaar blijven verkopen, iets wat je met 'n ROMpler niet lukt.
Origineel geplaatst door oli303
Uiteraard zit er een grotere marge op VA's... Eigenlijk is een VA niet meer dan een softsynth die draait op dedicated hardware. Grote fabrikanten als Roland, Korg, Yamaha en anderen hebben gewoon een set algoritmen en DSP-programmatuur waar men mee ontwikkeld.
Hetgene wat men moet doen om een nieuw toestel op de markt te brengen is wat bestaande algoritmes en andere pregefabriceerde elementen aaneenkoppelen, een set presets ontwikkelen en het boeltje packagen in een standaard klavier-toestel of een module.
In een analoge synth darentegen moet men heel wat ontwikkelingstijd steken (ontwerpen, simuleren, bijwerken, simuleren, prototype bouwen, testen, bijwerken, ...etc)
Daar komt ook bij dat een analoge synth vol electronica zit. Ik raadt iedereen zeker eens aan om zijn Access Virus of Novation V/A-synth eens open te vijzen en de electronica binnenin (die ene print met een paar DSP's op) te vergelijken met de massa's electronica waar bvb. een Juno-106 mee volgepropt is.
Origineel geplaatst door Nolet
Ha ha wat een heerlijke onzin is dit! Een stukje software voor het nabootsen van - pak 'm beet - een MS20 hoef je NATUURLIJK niet te ontwerpen, simuleren, bijwerken, simuleren, prototype bouwen, testen, bijwerken etc. etc.
Dat schrijf je gewoon ff, prop je in een machine, klaar!!! Simpel!
Ook de vergelijking de vergelijking tussen de fysieke hoeveelheid electronica in een Virus en een Juno is natuurlijk zo krom als een hoepel!!!
Een intel Pentium chip is echt ZWAAR geävanceerd, en toch is het ding maar zo groot als een flinke duimnagel....
Ik zal niet zeggen dat een analoge synth bouwen simpel is, maar een Virus ofzo ontwikkelen is ook echt niet makkelijk.
Wat jij probeert te zeggen (denk ik) is dat het reproduceren van VA's simpeler is. Benk ik met je eens. Een kopietje trekken van een algoritme of stukje software is 10000 x eenvoudiger dan even een hele Jupiter 8 nabouwen. Maar dan hebben we het over hele andere dingen.

Origineel geplaatst door oli303
Ja dat is nu net wat ik bedoelde, dat het veel eenvoudiger en goedkoper is om wat algoritmen van vorige toestellen te recycleren, mogelijk een paar nieuwe dingetjes bijvoegen, aaneenkoppelen en packagen in voorgefabriceerde hardware. Dat is toch wat Roland, Korg, Yamaha, Novation en Access doen? Niet?
Origineel geplaatst door Nolet
Kijk, ik dacht al dat je dat bedoelde. In je eerste post deed je het ontwikkelen van een DSP-gestuurde synth af als simpel en makkelijk.
Over die 'nieuwe' versies ben ik het ook helemaal met je eens. Maar niemand dwingt je gelukkig om het te kopen. Dus why bother.....elk 'nieuw' wasmiddel wordt op dezelfde manier verkocht. Nu met een nog beter wasbolletje!!
Tis gewoon marketing.
Origineel geplaatst door Hover
Maar het is toch duidelijk nu. Roland kan dus wel degelijk oud spul opnieuw op de markt brengen. Waarom dan niet een Jupiter 8?![]()
Meneer is van Roland zelf zeker?Maar geef je gelijk ander kleurtje en de naam toch.Origineel geplaatst door Steven V
Die vent in het filmpje noemt de Juno-D nieuw... Da's wel echt een leugen. Gewoon een RS-50 in ander kleurtje en andere naam. Zelfs de prijs is dezelfde gebleven. Als ze dit al nieuwe producten noemen. :confused: