[Roland] Juno-D - "nieuwe" synth van roland

mijn 0,02...

idd, het is ding is niks nieuws.
idd. het is niet bijzonder.
idd, niet heel veel knoppen.
idd, recycling

maar ik heb het apparaat voor 510e gezien en dat lijkt me toch voor een hoop beginnende toetsenisten (bijvoorbeeld in een bandje) een ok prijs voor een nieuwe rompler... Ok geluiden, ok uiterlijk, ok merk, ok prijs. 'ok'=niet 'top' maar gewoon 'ok'.

Tsja, 't is maar waar je naar op zoek bent en waar je het voor wilt gebruiken. Ben zelf niet zo van de virussen, modulars, moogs,vsynths e.d. en ben wel happy met m'n A90 en Motif; daar kan ik fijn live mee uit de weg... Zou denk ik voor bijvoorbeeld een repetitie ook een prima stukje kunnen spelen op een juno-d.

Inderdaad, het lijkt mij op het eerste gezicht zeker geen verkeerde machine.

Maar het feit dat Roland een reeds bestaande synth neemt en deze dan een andere naam geeft (en wat voor één, schande!) en dan óók nog als "nieuw" bestempeld, én voor dezelfde prijs als de RS-50, dat vind ik zeer zeer laag van Roland.

Ik voel me een beetje te kakken gezet, alsof ze denken dat hun klanten te dom zijn dat ze niet zullen doorhebben dat de RS-50 en Juno-D gewoon één en dezelfde zijn.

En dan vragen ze zich af waarom iedereen maar negatief loopt te doen over hun nieuwere producten en Roland in het algemeen.

Sja...we moeten het maar ondergaan he...

Zolang ze geen Jupiter 808 of een Juno 1010 rack gaan uitbrengen zal ik niet uit het raam springen...

:erm:

Origineel geplaatst door Hover
Nee, ik zit er niet in. :D
Roland brengt geen nieuwe hard-ware synths meer op de markt die duur zijn.Ze worden niet meer gekocht,en de v-synth zou wel eens de laatste dure synth zijn geweest.Iedereen heeft een computer met steeds snellere processors,met steeds meer en beter soft-synths.Raar van de juno-D nog altijd geen audio demo's.Ze proberen iets anders te creëren dan de rs geluiden om uit schijnen dat het gloednieuwe sounds zijn.
De tijd dat roland soft (vreemd)gaat is niet ver meer af.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sinew1958

Ah leuk! Die zijn pas goed af te zijken :D

Origineel geplaatst door sinew1958

Sterker nog: die is er al een tijdje, zei het in een verpakte vorm:
http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=333
varios.jpg

T is echt een cheape actie van Roland, pff hoe haal ik mijn merk omlaag. Het is eigenlijk te vergelijken met Nokia verliest marktaandeel aan S.E. en Roland verliest t van nou ja op deze manier van iedereen.

Misschien moeten ze alles naar de klote op nieuw uitbrengen maar dan met roland naar de klote:duivels:

Ik moet zeggen dat ik Yamaha ook niet echt actief met nieuwe dingen bezig zie. Altijd maar weer die Motif serie.. Wanneer weer is wat anders?

hm.. misschien is het wel de laatste hardware synth net als met Roland?

Wat ik niet snap bij Roland is dat ze telkens weer zogenaamde nieuwe apparaten uitbrengen onder de naam van een klassieker terwijl het nieuwere apparaat daar niets mee te maken heeft.
In mijn ogen dus idd marketingstrategie maar ja Juno D :confused: zorg dan in elk geval voor PWM op de Zaagtand ! EN een pitchenvelope....

een nieuwe Juno van Roland ?

een nieuwe Juno van Roland ?

nieuws zou van 23 juli moeten zijn maar een snelle zoek aktie vond niks verder op Synthforum.nl dus ik dacht ik post het toch maar ff...

Roland zou een nieuwe Juno maken, namelijk de junoD.
Zou in September of Oktober moeten uitkomen.

roland_junod.jpg

Features

Affordable 61-note synthesizer with 64-note polyphony, improved keyboard feel, and GM2 compatibility
768 radio-ready Patches, 22 Rhythm Sets, and 40 Performance memory provided
Patches organized in categories such as Piano, Guitar, Orchestra, etc.
Two Tones can be assigned to each Patch, and can be split or layered
47 multi-effects, eight reverb types, 8 chorus types
Powerful arpeggiator, with 400 phrase/arpeggio templates for instant sonic animation
24 Multi Chord memory for one-finger chord triggering; 32 Rhythm Guide metronome with preset patterns and variations
D Beam controller and front-panel control knobs for expressive performance
Mac/PC editing software included

Hier vind je meer info

ik had idd enkel bij gear news gekeken 8D

verbaasde me al dat er nog niks over stond

Gatver, ondergaat Roland soms hetzelfde lot als Oberheim en is het ongemerkt overgenomen door Viscount??
Ik word een beetje chagrijnig van al die nare marketingstrategieën. Was de verwijzing van de JP80*0 naar de Jupiter serie niet voldoende? Zolang giganten als Roland hun retrospectieve productsucces niet kunnen evenaren zakt mijn respect tot op m'n enkels. Dit instrument biedt werkelijk niets wat mij doet denken aan welke Juno dan ook.
Zelfs een VCF durven ze niet meer in hun instrumenten te verwerken.
Bah Bah Bah!!!:r

aan de andere kant:
Wat zou een nieuwe polyfone analoge synth wel niet gaan kosten en hoe groot is die markt anno 2004???
Kijk naar de introductieprijs van de Andromeda, kijk naar de prijs van Studio Electronics Omega synths. Er zijn volgens mij maar zeer weinig mensen die deze bedragen 1-2-3 op tafel leggen.
Misschien moeten we bidden en hopen dat mensen als Ken Macbeth een keer met een polysynth komen.
Wat er in de toekomst ook zal verschijnen aan nieuwe analoge synths; als je ze per see wilt hebben begin alvast maar met sparen of koester anders gewoon al dat moois uit het verleden.

Je zou er al bijna eentje kopen om de mensen hier te stangen. :)

Origineel geplaatst door Lacrosse
Gatver, ondergaat Roland soms hetzelfde lot als Oberheim en is het ongemerkt overgenomen door Viscount??
Verdorie, wil je me helemaal een hartaanval geven? :bekdicht: :D.

Zelfs een VCF durven ze niet meer in hun instrumenten te verwerken.
Dat heet een TVF ;).

aan de andere kant:
Wat zou een nieuwe polyfone analoge synth wel niet gaan kosten en hoe groot is die markt anno 2004???
De meeste muzikanten willen gewoon een goedklinkende piano zonder de prijs. De meeste electronica-producers willen gewoon een flexibele synth die van retroblieps naar Absynth kan. Een polyfone analoge synth gaat maar een beperkt stukje over die lijn.

Kijk naar de introductieprijs van de Andromeda, kijk naar de prijs van Studio Electronics Omega synths. Er zijn volgens mij maar zeer weinig mensen die deze bedragen 1-2-3 op tafel leggen.
Klopt; dit komt voornamelijk ook door het bedienoppervlak (50% van de R&D == de huls van de synth). Je moet eigenlijk proberen de prijs van de Juno-60 te 'vertalen' (inclusief inflatie over de jaren) naar een bedrag in euro's. Dan moet je het gestegen uurloon (tenzij je robots gebruikt) in acht nemen, maar ook de vereenvoudiging van de massaproductie van electronische componenten (en de toegenomen kwaliteit hiervan), plus de vereenvoudiging van de routering (computer), berekening (computer!) en een beter inzicht in elektrische compatibiliteit (geen storende sporen).

Grote synthbedrijven hebben gelukkig veel kijk op hulzen; zij kunnen er goed op besparen. Maar zij willen winst maken, en gaan dus niet voor de analoge synthesizer; wie koopt zo'n ding nou? Iedereen wil toch een piano!

Vervolgens heb je het verschijnsel dat innovatie gevaarlijk, pijnlijk, en in een groot aantal gevallen niet winstgevend is.

Misschien moeten we bidden en hopen dat mensen als Ken Macbeth een keer met een polysynth komen.
En die zal dan zonder te bidden gewoon compleet onbetaalbaar zijn. Dan haak liever 6 M3X'en aan elkaar, ik denk dat je dan qua kosten ook gelijk zit.

Wat er in de toekomst ook zal verschijnen aan nieuwe analoge synths; als je ze per see wilt hebben begin alvast maar met sparen of koester anders gewoon al dat moois uit het verleden.
... of ga voor de steeds analoger klinkende DSP-emulaties ;).

Back