BananaWorld
Addicted to Music
Weet iemand of er dit keer ook de bekende 'hover' in zit. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Weet iemand of er dit keer ook de bekende 'hover' in zit.![]()

Roland brengt geen nieuwe hard-ware synths meer op de markt die duur zijn.Ze worden niet meer gekocht,en de v-synth zou wel eens de laatste dure synth zijn geweest.Iedereen heeft een computer met steeds snellere processors,met steeds meer en beter soft-synths.Raar van de juno-D nog altijd geen audio demo's.Ze proberen iets anders te creëren dan de rs geluiden om uit schijnen dat het gloednieuwe sounds zijn.Origineel geplaatst door Hover
Nee, ik zit er niet in.![]()
Origineel geplaatst door sinew1958
De tijd dat roland soft (vreemd)gaat is niet ver meer af.

Origineel geplaatst door sinew1958
De tijd dat roland soft (vreemd)gaat is niet ver meer af.

.

Verdorie, wil je me helemaal een hartaanval geven?Origineel geplaatst door Lacrosse
Gatver, ondergaat Roland soms hetzelfde lot als Oberheim en is het ongemerkt overgenomen door Viscount??
.Dat heet een TVFZelfs een VCF durven ze niet meer in hun instrumenten te verwerken.
.De meeste muzikanten willen gewoon een goedklinkende piano zonder de prijs. De meeste electronica-producers willen gewoon een flexibele synth die van retroblieps naar Absynth kan. Een polyfone analoge synth gaat maar een beperkt stukje over die lijn.aan de andere kant:
Wat zou een nieuwe polyfone analoge synth wel niet gaan kosten en hoe groot is die markt anno 2004???
Klopt; dit komt voornamelijk ook door het bedienoppervlak (50% van de R&D == de huls van de synth). Je moet eigenlijk proberen de prijs van de Juno-60 te 'vertalen' (inclusief inflatie over de jaren) naar een bedrag in euro's. Dan moet je het gestegen uurloon (tenzij je robots gebruikt) in acht nemen, maar ook de vereenvoudiging van de massaproductie van electronische componenten (en de toegenomen kwaliteit hiervan), plus de vereenvoudiging van de routering (computer), berekening (computer!) en een beter inzicht in elektrische compatibiliteit (geen storende sporen).Kijk naar de introductieprijs van de Andromeda, kijk naar de prijs van Studio Electronics Omega synths. Er zijn volgens mij maar zeer weinig mensen die deze bedragen 1-2-3 op tafel leggen.
En die zal dan zonder te bidden gewoon compleet onbetaalbaar zijn. Dan haak liever 6 M3X'en aan elkaar, ik denk dat je dan qua kosten ook gelijk zit.Misschien moeten we bidden en hopen dat mensen als Ken Macbeth een keer met een polysynth komen.
... of ga voor de steeds analoger klinkende DSP-emulatiesWat er in de toekomst ook zal verschijnen aan nieuwe analoge synths; als je ze per see wilt hebben begin alvast maar met sparen of koester anders gewoon al dat moois uit het verleden.
.