(zonder aanzien des persoons)
Dit lijkt me een typisch voorbeeld die zich door gladde verkopers een ding aanschaft wat elke aanleg voor muziek dan ook in de kiem smoort.
GELUKKIG ZIJN WIJ ER NOG!
Beste meneer Yorin,
Als je even de diverse discussie's hier gelezen hebt (wat je vast wel gedaan hebt) heb je misschien ook de quote 'muziek word gemaakt door mensen, niet door synths' wel gelezen. (mooi credo om nono's in de kiem te smoren)
Ik zou zeggen hou die even in je achterhoofd.
Kijk naar je budget, je stijl van muziek en wat je interesses hebben. Zoek dan alle specs van al die gear op en leer die uit je hoofd. (niet zeuren, gewoon doen)
Ga dan maar eens een muziekwinkel in en vergelijk ze met elkaar. Welke vind JIJ het beste klinken. (zelfde wat krz zegt) Lukt het de eerste dag niet, vraag even wat andere gebruikers en ga er nog een keer heen.
Zelf heb ik nog nooit een synth gekocht voor hem eerst gehoord te hebben. En meestal spijt gehad dat ik het ding nog niet eerder gekocht had, maar het is wel een forse investering meestal waar je best wel wat voor moeite mag doen lijkt me.
En Triton LE of CS6x zijn toffe synths, maar als je zo'n ding heb, kun je niet zo 1,2,3 dance maken. Een synth hoort thuis in een studio omgeving (ook al is hij erg basic). Dus reken er maar op dat je nog meer spullen nodig hebt en het best wel eens wat zou kunnen gaan kosten. (wil je niet bang maken of zo) En dan is je computer gebruiken een goedkope mogelijkheid met je geluidskaart. Maar da's dan ook wel zo'n beetje het meest minimale wat je nodig hebt. (tape/minidisc dubben kan ook nog, maar da's niet leuk)