omhang keyboards (midi controller)

muzikoloog

Nieuwkomer
Hoi luitjes,

Graag wat advies.

Ik ben op zoek naar een omhang keyboard (midi controller).
Nieuw of 2e hands maakt niet uit.

Momenteel bezit ik een omhangkeyboard(je), namelijk de SHS10 van yamaha. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een iets professioneler omhang keyboard.

Kennen jullie verschillende merken en eventueel types????

Moet zowel midi in als midi uit hebben en je moet verschillende patches kunnen programmeren.

De SHS10 werkt op zich prima, alleen volume wordt niet via midi uitgestuurd en de toetsen zijn vrij klein.

Alvast bedankt.........
8)

Goed op het net zoeken. Er zijn zelfs omhang keyboards
van moog en sequential circuits. Maar die zijn natuurlijk
niet zomaar 1,2,3, te krijgen...

maar ze bestaan wel!

Roland heeft de oude ax-1 (is niet zo duur om te krijgen), maar die heeft geen midi in.

Sinds kort hebben ze ook de ax-7 die wel een midi in heeft, plus een d-beam controller en een lcd display. Voor onder de 400 euro zou je m moeten krijgen. Suc6 ermee :)

Hij heeft trouwens ook normale toetsen...

die yamaha kx7 (omhang versie van de dx7) vond ik er altijd wel cool uitzien...

Yep, de AX-1 en AX-7 zijn keytars (leuke term is dat toch...) met normale toetsen.
Ik heb zelf zowel een SHS-10 als een AX-1. Het meest irritante van de AX-1 vind ik de plek waar je de midikabel moet pluggen. Die zit namelijk in het midden aan de achterkant. Vroeg of laat vliegt je midikabel een keer uit je AX-1 tijdens een gig.... Voor de rest een prima controller, de mijne voor 150 Euro gekocht.

Back