G
Guest
Guest
ik maak een periode van persoonlijke groei door: probeer mijn consumentisme te doorbreken, als ik iets niet echt wil, doe ik het niet, ook al is de prijs goed....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Ton
De JP8 klinkt inderdaad anders, warmer. Kent naast split ook layerfunktie. Is zeldzamer en nog meer geld waard.
Uit de Rolandstal bestond er vroeger ook een JP10. Deze klinkt m.i. zeer goed en is ook nog eens aanslaggevoelig.Wordt regelmatig aangeboden voor ca 600 Euro
Origineel geplaatst door omiel
Uhh... volgens mij zijn we nu wat types door elkaar aan het gooien. Ik neem aan dat je het over een JX10 hebt. Is toch wel net wat anders.

Origineel geplaatst door Cozko
Ik denk dat je de JX10 best kunt zien als opvolger van de Jupiter serie. Ik heb zelf een aantal jaar geleden zo'n Super JX gehad en IMHO klinkt deze beter dan de Jupiter 6. De knoppies en het uiterlijk pleiten uiteraard voor de Jupiter, maar je oren.....
Nog ff over de Jupiter 4. Leuk dat er "Jupiter" op staat en "4" suggereert misschien een halve Jupiter 8, maar da's dus echt niet zo! Een Juno 60 klinkt minstens net zo goed, en eigenlijk zelfs véééél beter.
My 0.02
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb laatst mijn Jupiter-6 weggedaan. Hij was technisch en optisch in prima staat en ik vond 900 Euro wel een mooie prijs ervoor.
Waarom ik 'm weggedaan heb? Ik vond de Jupiter-6 erg steriel klinken (natuurlijk hoef je de auto-tune niet te gebruiken, maar dan nog) en dat was niet waar ik naar op zoek was (voor de nerds onder ons: volgens mij ligt dit onder andere aan de CEM3340 VCO's). Ik zou veel liever een Jupiter-8 nemen dan een Jupiter-6, maar goed, die dingen zijn nog duurder dan een JP-6, dus dat wordt nog even sparen. Om eerlijk te zijn zou ik zelfs nog liever een Juno-60 kopen dan een JP-6...
Het was en is natuurlijk wel een leuke bak, maar net niet leuk genoeg. Misschien dat ik ooit nog eens de rack-versie ervan koop, maar dan moet ik eerst de loterij winnen.![]()
Origineel geplaatst door dextah
En deze gozer weet niet waar die het over heeft ik denk dat ie maar wat lult.
een juno 60 boven een jp6! wel te rusten.
Smaken verschillen en ik zou nog steeds liever een Juno-60 willen hebben dan een JP-6. Maar het liefst natuurlijk een JP-8.