probleem met Quasimidi 309 bulk recieve

Syntax Terror

Oktoknoppie
Hallo, na een niet helemaal geslaagde koop op E-Bay (ik zoek nog een uitbreiding, zie deze thread) heb ik eerst een bulk-dump gedaan naar de PC met MIDI-OX, alle data kwam netjes binnen. Daarna de 309 ge-reset (vanwege 1 nieuwe uitbreiding) En vol goede moed de dump weer terug gestuurd naar de 309. Resultaat: NIKS!

In de handleiding staat dat je het gewoon kunt terug sturen, dus je hoeft het apparaat niet in een of andere "recieve" mode te zetten. Ik kan ook niet zo'n soort mode vinden op het apparaat.

Ik heb het geprobeerd met de midi van mijn Audigy(ja ik weet het..) Maar ik heb het ook geprobeerd met de midi van m'n M-Audio Quattro (hier heb ik nog geen MIDI/SysEx problemen mee gehad)

Ik heb een delay tijd van 60 mSec. en 120 mSec. geprobeerd. Geen resultaat.... Ik zie de 309 ook niet "iets" doen, net of hij het gewoon negeert!

Aaaarrg, ben ik nu al mijn patterns kwijt, of zie ik iets over het hoofd. Of moet de 309 wel in een bepaalde mode staan?

Alvast bedankt!
:doei:

mmm... tijdje geleden dat ik een sysex backup van m'n 309 heb gemaakt. staan RxPrgChg en RxParam allebei wel op 'on'? [edit>system].
ik zal vanmiddag ook ff een backup maken en kijken wat er allemaal gebeurt bij mij. succes iig...

Yep, die staan aan! De dump ging ook perfect, nu het terug zetten nog! Ik ben benieuwd of het je lukt. (Dan is er nog hoop voor mij;) )

De 309 drum expansions worden vrij regelmatig aangeboden op Ebay.DE Ze gaan voor zo'n 30-90 euro.

De synth expansion daarentegen is een stuk moeilijker verkrijgbaar (en audio expansion is noodzakelijk!). Die geeft je een extra monosynth, een beter filter geloof ik, en een aantal coolere waves (tb spul!).

Kijk hier eens effe:

http://www.crazyanalog.com/card.htm

Of neem contact op met Novamusik USA, daar komt mijn synth expansion ook vandaan (ze hebben er soms nog wel eens wat slingeren)

Origineel geplaatst door mono-poly
Al met windowsmediaplayer geprobeerd te verzenden?

Nee, ik heb Windowsmediaplayer wel op m'n PC staan, maar vermijdt het als de pest. Kan ik dan gewoon de .SYSEX file hernoemen naar MIDI, of speelt hij ook SysEx af?
Ik heb namelijk de SysEx utility van MidiOx gebruikt... Of moet ik het eerst inlezen in een sequencer om er midi van te maken?

Origineel geplaatst door Lynxxx
De synth expansion daarentegen is een stuk moeilijker verkrijgbaar (en audio expansion is noodzakelijk!). Die geeft je een extra monosynth, een beter filter geloof ik, en een aantal coolere waves (tb spul!).

Dank je voor de tip's. Ze hebben nog een synth-expansion liggen voor $80! De drum en audio heb ik al...
Ik ga nog proberen met de Ebay verkoper iets te regelen, hij is erg behulpzaam en ik was in de veronderstelling een compleet uitgebreide 309 te kopen (wat dus niet zo was, zijn fout dus hij probeerd iets te regelen)

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Nee, ik heb Windowsmediaplayer wel op m'n PC staan, maar vermijdt het als de pest. Kan ik dan gewoon de .SYSEX file hernoemen naar MIDI, of speelt hij ook SysEx af?
Ik heb namelijk de SysEx utility van MidiOx gebruikt... Of moet ik het eerst inlezen in een sequencer om er midi van te maken?

Oei sysex gaat niet maar
Maar voor mididumps schijnt mediaplayer echt de bomb te zijn

@Lynx: Bedankt voor de tip, vreemd dat als ik via Ebay nederland zoek op "wereldwijd" hij er niet tussen staat!

@Mono-Poly: Ook bedankt voor de tip, mischien moet ik het naar m'n RM1X sluizen en het zo doen (is wel iets anders maar dat idee kreeg ik ineens)

zo. net geprobeerd, heen en weer, geen problemen. als 'ie een sysex dump binnen krijgt geeft 't display aan:

System-Exclusive
Message Received

en hij staat daarvoor gewoon in 'play'-mode.
ik doe 't ook met MidiOX (al m'n sysex..retestrak dat programma), verder geen instellingen veranderd. bij mij hangt er wel een Roland A-880 midi patcher tussen. voor ik deze had moest ik m'n 309 rechtstreeks aan m'n PC hangen, anders ging 't niet goed. heb je 't al geprobeerd met een andere midi-kabel? zoiets stoms heeft mij ook al een aantal maal een dag frustratie gekost.

nogmaals, succes..

Tja, ik snap er niks van. Ik heb inderdaad andere kabels geprobeerd. Daarna heb ik een dump van m'n DX200 gemaakt, en weer terug gestuurd. Geen probleem! Vervolgens met dezelfde kabels en instellingen geprobeerd te dumpen naar de 309 en niks,noppes,nada! :confused: Toevallig had ik gisteren ook de 309 van een maat bij mij thuis staan en daar lukte het ook niet op! Het enige wat ik nu nog kan proberen is een nieuwe dump te maken en deze terug te zenden (met de Quattro, ipv Sound Blaster Audigy). Want mischien is er iets niet goed gegaan in eerste instantie (de backup heb ik met m'n stomme kop met de midi van de audigy gedaan. Omdat ik lui ben en die kabels al klaar lagen) Dan weet ik in ieder geval dat ze het wel kunnen ontvangen, alleen m'n patterns zijn wel foetsie! FRUSTREREND!

Het kan dus bijna niet anders, tenzij allebei de 309's "kapot" zijn dan dat het komt door die k*t Audigy.... Waarom heb ik dat nou in godsnaam niet meteen met de Quattro gedaan!

Syntax denkt diep na over het ritueel verbranden van z'n Audigy... en gniffelt bij de gedachte.:duivels: :duivels: .. }:|

Thanx allemaal!

Ik krijg ook geen sysex naar mijn K4R gedumpt als er een Akai midi master tussen zit om een of andere reden..

Back