Ableton 4 beta voor iedereen die maar wil proberen

Origineel geplaatst door mischa
hier en daar crashed ableton nog op vstis en vieuws in arrenge scherm werkt nog niet . start punt audio is veranders je moet nu echt op het pijltje staan en dan slepen .. kleine zaken die zondermeer gefixed zullen worden

is mijn app blijft mijn app

painten met audio en midi

crashed or cracked???:D

Volgens mij is er met het origineel niets ad hand to zover.

Origineel geplaatst door Boost303
Je moet inderdaad wel eerst goed de latency calibreren

WTF is "latency calibreren" en waar doe je dat in live 4?

Dat wordt uitvoerig beschreven in de manual, in het hoofdstuk waar het instellen van de audio prefs wordt besproken (ASIO, etc).

Origineel geplaatst door robnet
Dat wordt uitvoerig beschreven in de manual, in het hoofdstuk waar het instellen van de audio prefs wordt besproken (ASIO, etc).

ohdattum..maar dat is alleen relevant als je geluidskaart drivers een andere latency doorgeven dan in werkelijkheid het geval is....de meeste pro soundcards geven netjes de echte waarde aan..

Ik zit altijd enorm te pielen met die knopjes van VST plugins om goede instellingen te krijgen. Is er daarvoor iets handigs verwerkt in Ableton?

Origineel geplaatst door Saturation
Ik zit altijd enorm te pielen met die knopjes van VST plugins om goede instellingen te krijgen. Is er daarvoor iets handigs verwerkt in Ableton?

hardware midi controller????????

wat mij opvalt: het "consolidate clip" commando is mijn allergrootste vriend, maar er wordt relatief weinig aandacht aan besteed in de tutorials en manual enzo.....tenminste zo komt het op mij over...... zonder consolidate zou live voor mij niet eens in de buurt komen van een bruikbare tool..hoe kijken jullie daar tegenaan?

Origineel geplaatst door Saturation

Iedere VST kan behalve via de eigen interface ook met de interface van live zelf worden bediend. Voor dit laatste: klik het zwarte pijltje links bovenin de VST.

Origineel geplaatst door ricercar
Iedere VST kan behalve via de eigen interface ook met de interface van live zelf worden bediend. Voor dit laatste: klik het zwarte pijltje links bovenin de VST.

Ik zal eens kijken. Bedankt.

Wat een geweldig programma!!
Dit word zeker het middelpunt van m'n setup.
Je kunt gewoon vst effecten opnemen zonder moeilijk gedoe met renderen enzo.

@olafmol: consolideren is wel handig, ik gebruik het voornamelijk om de latency mee te corrigeren of om nieuwe clips te maken, maar om nou te zeggen dat ik niet zonder kan, nee. Waar gebruik jij het voor?

Nu alleen nog een ableton hardware controller met knoppen voor mute, solo, rec, play, arm en stop. potmetertjes voor pan en eventueel een paar sends, en ik ben in de hemel (zonder rsi) :)

:halleluja

Origineel geplaatst door rinini
Wat een geweldig programma!!
Dit word zeker het middelpunt van m'n setup.
Je kunt gewoon vst effecten opnemen zonder moeilijk gedoe met renderen enzo.

renderen? ik heb nog nooit moeten renderen bij het gebruiken van VST effecten....waar werk je nu mee dan?

olafmol: consolideren is wel handig, ik gebruik het voornamelijk om de latency mee te corrigeren of om nieuwe clips te maken, maar om nou te zeggen dat ik niet zonder kan, nee. Waar gebruik jij het voor?

voor ongeveer alles....... ik begin meestal vanuit het arrangement te werken met lange opnames, van bv een jamsessie, of een geimporteerde CD.........daar selecteer ik dan stukjes audio van en ram op consolidate zodat ze in een nieuwe clip komen, die sleep ik naar de session...als ik alle clips die ik wil gebruiken daar heb neem ik het arrangement op, en ga vervolgens in het arrangement ook weer behoorlijk aan het editten, stukjes selecteren en die met consolidate in nieuwe clips zetten om te knippen en te plakken of te kopieren zoals je dat ook met DAW's doet

n nog een ableton hardware controller met knoppen voor mute, solo, rec, play, arm en stop. potmetertjes voor pan en eventueel een paar sends, en ik ben in de hemel (zonder rsi) :)

www.faderfox.de

:halleluja

Re: Re: Hmm...

Re: Re: Hmm...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ah gevonden.

Je kunt meespelen met je net opgenomen track door de "overdub" knop uit te zetten ("Arm session recording" kun je aanlaten). Zet je overdub weer aan, dan wordt er weer opgenomen.

Normaal wordt overdub gebruikt voor het schakelen tussen vervangen, danwel samenvoegen van nieuw opgenomen materiaal. Vreemde constructie :confused:

Ik snap het nog steeds niet, ben met de demo aan het klooien.......

Maar waarom als je de piano roll hebt hoor je niet als je bijvoorbeeld drums aan het intekenen bent wat je intekent?? of als je op de pianoroll drukt hoor ik geen geluid, dat begint pas als je aan het afspelen bent????

Kan iemand me helpen??

Origineel geplaatst door olafmol
renderen? ik heb nog nooit moeten renderen bij het gebruiken van VST effecten....waar werk je nu mee dan?

Cubase gebruikte ik.

Daarin moet je (zover ik weet) als je een vst instrument/effect wilt opnemen als audiospoor eerst een 'mixdown' doen van het vst kanaal. Dat vin ik redelijk omslachig. Freezen kan natuurlijk ook ,maar dan kun je er weer niks mee.

Enne... over die faderfox... :engel ik zit er sterk over te denken om die in huis te halen.
Ik had hem al vaker voorbij zien komen op het forum, maar ik wist niet dat de knoppen 'track-dependent' zijn. Effe manual gecheckt :)
Is dat gebruikelijk voor midi controllers dat de knoppen/metertjes track dependent zijn? geldt dat bijv. ook voor die bcf2000 van behringer? of die bitstream controller?
Ik heb totaal nog geen ervaring met die dingen..

Re: Re: Re: Hmm...

Re: Re: Re: Hmm...

Origineel geplaatst door Jur
Ik snap het nog steeds niet, ben met de demo aan het klooien.......

Maar waarom als je de piano roll hebt hoor je niet als je bijvoorbeeld drums aan het intekenen bent wat je intekent?? of als je op de pianoroll drukt hoor ik geen geluid, dat begint pas als je aan het afspelen bent????

Kan iemand me helpen??

Als je op alt drukt en tegelijkertijd op de pianoroll dan hoor je pas geluid, beetje omslachtig geregeld.

hee live gurus, is er een manier om shortcut keys aan scroll links/rechts toe te kennen? ik kan wel in en uitzoomen met + en - toetsen, maar kan nergens vinden hoe ik met het toetsenbord naar links of rechts kan scrollen, wat ik nogal veel doe in de arrangement view.....

Origineel geplaatst door olafmol
hee live gurus, is er een manier om shortcut keys aan scroll links/rechts toe te kennen? ik kan wel in en uitzoomen met + en - toetsen, maar kan nergens vinden hoe ik met het toetsenbord naar links of rechts kan scrollen, wat ik nogal veel doe in de arrangement view.....

Dit zou ik ook graag willen weten, ik heb het nog niet kunnen ontdekken

Origineel geplaatst door Boost303
Dit zou ik ook graag willen weten, ik heb het nog niet kunnen ontdekken

ben er bang voor dat dat er niet in zit....raar hoor..lijkt me nogal obvious, zeker voor remote controllers als de shuttle enzo......

Back