VST System link

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik krijg nu een pentium 3 computer erbij (rond de 800 mHz) boven op me AMD 1300 duron. En ik dacht van ik wil nog wel eens wat CPU te kort komen dus als ik nu eens aan VST Systemlink doe kan ik iig die paar kleine kanalen die hij net te kort komt wel op die andere doen in real time.

Maar goed nu gaat het komen. Ik heb hier me cubase gewoon legaal liggen dus dat is het probleem niet. Wat wel het probleem is. Ik heb nu dus een Audiotrak Inca 88 geluidskaart (= esi waveterminal 1942) met dus wel in en outputs etc. Maar voor die andere pc heb ik dus voor erg weinig een kaartje nodig met digitale in en outputs en die toch niet slecht is (weet dat ik voor 10 euro een sweex heb met optical in en output maar goed daar zal vast geen asio driver voor zijn ;) )

Dus ik dacht aan de Guillemot ISIS kaart die ook een mooie breakout heeft (zoals mijn inca dat ook heeft). Echter ik hoorde dat deze enkel onder windows 98 werkt... Een OS waar ik totaal geen voorstander voor ben. Zeker omdat die mijn cubase SE toch niet draait... Dus ik gezocht met google kon wel reviews vinden (die overigens 8 multitrack recording afraden) maar niet of de kaart nu ook voor windows 2000 werkt. Zoja dan is dit voor enkel vst systemlink geen slecht kaartje. Zoniet dan vraag ik me dus af wat raden anderen mij aan?

En over het algemeen, werkt dit nu echt goed of zijn er mensen die er slechte ervaringen mee hebben?

Als je al netwerkkaarten hebt (zeker als het 1 gigabit kaarten zijn) zou ik zeker eens even een demo versie van FX Teleport proberen.

Misschien biedt het al wat je wilt (VST + VSTi over LAN) en voor een kleiner budget...

Emu404 moet lukken.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Als je al netwerkkaarten hebt (zeker als het 1 gigabit kaarten zijn) zou ik zeker eens even een demo versie van FX Teleport proberen.

Misschien biedt het al wat je wilt (VST + VSTi over LAN) en voor een kleiner budget...

wat een kut interface zeg. krijg het niet eens goed aan de praat. Je kan niet eens zelf opzoek naar een server je moet dat programma laten zoeken wat hij nu al zeker een uur doet en niets vind ook al staat alles goed... helaas werkt voor geen meter hierzo...

dus zit denk ik weinig anders op dan vst systemlink...

Heb je een Firewall aan staan? Zo ja, probeer eens even zonder Firewall.

Als dat dan lukt dan zou ik het IP adres van die andere PC toevoegen aan de Firewall zodat er een verbinding toegestaan wordt.

En nog iets wat me zo 1,2,3 te binnen schiet... heb je de twee PC's rechtstreeks op elkaar aangesloten of via een LAN? In het eerste geval moet je wel gebruik maken van een crosslink kabel.

Misschien allemaal gesneden koek voor je... maar anders zou ik het ook niet weten. Ik had het hier vrij snel aan de praat. Alleen via een 100Mbit verbinding en met zware plugins schoot het niet op.

Heb je een Firewall aan staan? Zo ja, probeer eens even zonder Firewall.

Als dat dan lukt dan zou ik het IP adres van die andere PC toevoegen aan de Firewall zodat er een verbinding toegestaan wordt.

En nog iets wat me zo 1,2,3 te binnen schiet... heb je de twee PC's rechtstreeks op elkaar aangesloten of via een LAN? In het eerste geval moet je wel gebruik maken van een crosslink kabel.

Misschien allemaal gesneden koek voor je... maar anders zou ik het ook niet weten. Ik had het hier vrij snel aan de praat. Alleen via een 100Mbit verbinding en met zware plugins schoot het niet op.

firewall uiteraard uitgezet. nee heb geen p2p en weet dat ik dan crosslink moet leggen maar zit met een routertje wat denk ik toch geen probs moet opleveren?
heb diverse poorten ook geprobeert waaronde rook gewoon 80, 21 en 8080
maar werkt voor geen meter en goed heb dus og maar 13 dagen zo ;) Schiet gewoon niet op... dus tja dan maar kijken voor nieuwe processor dat we iig wat meer aan kunnen...

Probeer het anders eens p2p. Dan kun je bepaalde netwerk-troubels uitsluiten.

het werkt echt wel. Zeker als je twee 1Gb kaarten hebt die met elkaar lullen.

Probeer het anders eens p2p. Dan kun je bepaalde netwerk-troubels uitsluiten.

het werkt echt wel. Zeker als je twee 1Gb kaarten hebt die met elkaar lullen.

wat dus weer niet gaat hierzo. heb niet voor niets op die manier 2 pc's verbonden ;)

heb nu 2 100 mbit kaarten. beiden op 100tbase full duplex ingesteld wat dus moest volgens de manual...

Niet echt constructieve feedback:

Doordat MCdos mijn vst5 dongle wilde hebben voordat ik mocht upgraden naar SX was ik ook genoodzaakt FX-teleport te proberen (welke nu niet meer nodig is daar ik een nogal lompe pc upgrade heb genoten).

Maar FX-teleport werkt echt wel perfect hoor :).

Back