Roland D110

De D110 is een volledige synthesizer met alle parameters die je nodig hebt terwijl die stringmodules meer presetgericht zijn. Het hangt er dus van af wat je wilt. Daarbij vergt de D110 wel wat doorzettingsvermogen om er goeie geluiden uit te halen (maar het kan wel). Dus als je niet zo veel aandacht aan de synthese op zich wil besteden, ben je misschien beter af met de stringmodules of die Yamaha. Als je de mogelijkheid vindt, moet je anders eens een D110/D10/D20 ergens gaan beluisteren (mocht je Antwerpen niet te ver van den Haag vinden liggen ben je altijd welkom ;) ).

Succes :okdan:

:doei:

Daniel,

Net even gespiekt op Marktplaats en er staat een U-220 voor E 120,- en een D-110 voor E 60,- (!) te koop. Vooral als je in die laatste interesse hebt moet je denk ik snel zijn. Geen manual, maar er is vast wel een forumlid dat je uit de brand wil helpen wat dat betreft (kopietje is zo gemaakt).

Ik heb een D110 gehad. Leuk ding, maar erg lastig te editen (het feit dat het ding in een rack hangt maakt het ook niet makkelijker). Ik had indertijd geen midi op m'n pc, dus ik was zelf genoodzaakt om het ding via het front paneel te editen. Maar als je een PC hebt om het ding te editen, kun je er geen buil aan vallen. Enneh... ook in een muziekwinkel kun je afdingen. Ik vind 150 euro best veel eigenlijk.
Van de U220 zou ik trouwens wegblijven, tenzij je van lullige trompet en slap-bass (denk aan de bumper muziekjes in de televisie serie Seinfeld) geluidjes houd.

Origineel geplaatst door Hover
Er is trouwens ook een Roland Module, specifiek voor strings:

Roland M-SE1: ook verkrijgbaar in SR-JV80 kaart. Als ik me niet vergis werden deze module's (enkele jaren terug) uiteindelijk verkocht voor 220,00 EUR. Ik denk dat je deze tweedehands voor een scherpe prijs kan vinden.

Ik kan dit ook zeker aanbevelen!
Ik heb zowel een M-SE1 als D110.

Als je op zoek bent naar wat meer realistische strings (dus geen typische synth strings)
dan is de M-SE1 een stuk geschikter dan de D110. Ook kwa ruis en effecten is de M-SE1 beter.

Maar edit mogelijkheden zijn beperkter bij de M-SE1, al is er wel een en ander mogelijk (met
een software editor liefst).

Prijzen van de M-SE1 tweedehands liggen ook rond de 150 euro, al zijn ze wel wat lastiger
te vinden dan een D110.

Ik ben zonet bij de winkel geweest en heb er een tijdje mee gespeelt.
En ik denk dat ik wel een tijdje zoet ben om alles uit te vogelen.

Ik heb deze dus gekocht voor toch nog een bedrag van 139 euro! (Roland D-110)
Máár als er iets niet in orde is, weet ik dat ik er altijd mee terug kan.

In ieder geval bedankt voor jullie adviezen!

Mocht ik iets moois hebben gemaakt, laat ik het jullie nog wel horen.

Groeten Daniël.

Nou, heel veel plezier ermee! Voorlopig ben je inderdaad wel even zoet, als je het apparaat goed wilt leren kennen...

Veel plezier met je aankoop. Laat nog 'ns wat van je horen!

Origineel geplaatst door Bass
JV880 !

Dat zei ik vanmiddag in de feedback ook nog tegen je Daniel... Haha, veel plezier met je D110! Zal wel lukken...l:mega:

Origineel geplaatst door falafelbiels
Dat zei ik vanmiddag in de feedback ook nog tegen je Daniel... Haha, veel plezier met je D110! Zal wel lukken...l:mega:

Zomaar een forumlid ontmoet zonder dat ik het wist...*D

Groeten Daniël.

Ik heb deze dus gekocht voor toch nog een bedrag van 139 euro! (Roland D-110)

€ 139,- betaald voor een apparaat wat je voor minder als de helft via bv, MP had kunnen kopen :confused:
Dat zal dan wel de kracht van een goede verkoper zijn :)

Ik heb zelf altijd veel lol beleeft aan mijn D110.
Toen ik een poging deed om een setje warme strings van mijn Juno 6 op de D110 er uit te persen had ik zo'n beetje alle stemmen nodig, gedetuned en in stereo gezet om 1 van de 6 stemmetjes van mijn Juno te benaderen.
Ik heb toen afgeleerd om de D110 dingen te laten doen die die niet kan. Verder kan hij heel veel. Met de editor op de Atari was het ook altijd leuk spelen.
Kortom: een D110 blijft een leuke veelzijdige doos. En dat het beter kan is natuurlijk ook wel duidelijk.
Ik had dat ding in mijn 'arme' dagen. Dan merk je ook dat geldgebrek voor veel meer creativiteit zorgt.

Veel plezier met je nieuwe speeltje. Haal het onderste uit de kan, dan is die zijn geld dubbel en dwars waard.

groeten

Re: Re: Roland D110

Re: Re: Roland D110

Origineel geplaatst door Hover
Ik denk dat een JV-1080 ook ongeveer in jouw budget zit en daar doe je zeker geen slechte zaak mee. Tegenwoordig worden ze regelmatig aangeboden; wat gunstig is voor de prijs.

Heb ik ook gehad en deze is echt goed voor beginners/gevorderde (vele goede klanken).

Gegroet,
dvdyck

D-110 !

zo ik heb er ook een staan / hangen.

leuke rom demo's.

kan iemand mij helpen aan de editor ? leuke patches zijn natuurlijk ook welkom, want ik zie dat midilib die ik voor de tx7 gebruik ook d-110 banken heen en weer kan pompen.

daarnaast was ik ook heel benieuwd hoe je via midi het filter aan kunt sturen ? , zo te zien kan het niet met een midi cc of via aftertouch / modulation.

@etaoin
die editor heb ik ook geprobeerd te gebruiken maar volgens mij doet hij het niet met XP
de sounds/tones/patches doorsturen gaat allemaal wel,
het per tone editen en het auditioneren (doorsturen naar de synth) werkt niet (bij mij)
als het bij jou wel allemaal wel werkt, dan hoor ik graag je geheim

overigens, die tracks op de ginosoft site die je hoort als je de pagina opkomt; zijn dat d20/d10 midifiles ?
klinken echt bizar goed

voor het met midi aansturen van filters etc heb ik het volgende slechte nieuws:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=39605&highlight=d20

Back