Roland D110

top louis, weer bedankt !

re :
Nu het vervelendste nieuws: de sound engine van de D-10/20 reageert niet realtime.
Kortom, als je een verandering maakt in het geluid (bijv. meer resonance, of het filter dichtdraaien) wordt de verandering pas actief in de volgende noot die je aanslaat.

niks aan het handje, dan zet ik gewoon 16/16-en noten in cubase allemaal op een andere filterstand , lekker zagen
.....met sysex dus......okee eens proberen.

dan is het eenvoudiger de resonance/cutoff afhankelijk te maken van de velocity
en vervolgens in cubase of whatever velocity curves te tekenen

die editor heb ik ook geprobeerd te gebruiken maar volgens mij doet hij het niet met XP

Jawel hoor, werkt prima op XP. Ik heb 'm hier op XP SP2 gebruikt. Heb je niet vergeten die VB3 DLL te installeren die ook op die pagina staat?

Oh, ik lees nu dat je wel patches kun sturen; dan heb je die dll wel, want zonder die dll start het programma niet eens. Nee, dan zou ik het zo snel niet weten. Hij heeft het bij mij vanaf de eerste installatie gewoon gedaan.

dan is het eenvoudiger de resonance/cutoff afhankelijk te maken van de velocity
en vervolgens in cubase of whatever velocity curves te tekenen

goed idee , makkelijker dan met sysex aan de gang.

ja okee chilistein met velocity het filter beinvloeden werkt inderdaad beter , gelukkig is de d-110 bijna net zo makkelijk te editen als de r8m.

(m'n kick komt uit de sampler )

Attachments

• demod110.mp3
    530,8 KB · Bekeken: 103
jaa precies
hij/zij klinkt uiteindelijk toch het lekkerst indien je hem/haar kan laten knetteren als of met een arpeggiator
daarmee zijn zelf 303 achtige knerps te maken
vaak maak ik met de arpeggiator van mijn s80 (goeie patterns plus velocity and gate tweakable) lekkere loops die ik via recycle in rex formaat omzet zodat ze kunnen worden ingebracht in reason

makkelijk te editen vinnik niet, omdat je nog al wat menuutjes af moet lopen
ik heb sinds kort een pg10 programmer en die had ik eigenlijk al vijftien jaar eerder moeten hebben, veel en veel meer overzicht
ik moet echt zeggen dat hierdoor mijn d20 weer een paar plaatsjes gestegen is op mijn wereldranglijst van synths
stond ook wel erg laag, ergens bij bhutan de cayman eilanden en de yamaha shs10
is echt helemaal gekomen door die pg10 programmer, dan zie je dat er toch nog best wel wat mogelijkheden zijn (op bas gebied, weirdo gebied en pad gebied)

bovendien ben nog steeds benieuwd of die demo's op de Giovanni homepage ook echt uit de d10 of d20 komen, die klinken werkelijk fenomenaal

als je nog eens een snippet heb, dan hoor ik het graag
(ikzelf heb geen webspace)

bovendien ben nog steeds benieuwd of die demo's op de Giovanni homepage ook echt uit de d10 of d20 komen, die klinken werkelijk fenomenaal

Klinkt erg Sound Canvas. En aangezien hij ook een SC editor op die pagina heeft staan denk ik dat het daaruit komt.

Origineel geplaatst door Chinetti
Van de U220 zou ik trouwens wegblijven, tenzij je van lullige trompet en slap-bass (denk aan de bumper muziekjes in de televisie serie Seinfeld) geluidjes houd.

Komen deze niet van een Korg M1?

150-Euro is absoluut te veel geld voor een D110.
De D110 is een uniek leuk apparaatje, maar is al ver achterhaald.
De geluiden hebben nogal last van bij-ruis. Wat mij nog het meeste bijstaat van de D110 is dat er te gekke demos in zaten en volgens mij was het daar de eerste mee. Vanaf de D110 is iedere fabrikant demos in z'n synths gaan plaatsen.
Je kon eind jaren 80, begin jaren 90 niet een winkel binnen lopen of er stond wel weer zo'n demo te draaien. Op die manier hoefde de luie verkoper het apparaat niet te demonstreren.

overflow in de d110 in system settings wel uitzetten anders werken al die editors niet, want dan pompt ie wat er bij midi in in komt er bij midi out weer uit.

sturen van sysex banken werkt dan met b.v. midilib helemaal goed.

hier nog ff een stukje met het filter door velocity gemoduleerd

truc is ook om te saven , dan raakt hij in de war en blijft hij hangen, na het saven schiet hij opeens verder...
dat is het 2e stukje mp3. levert rauwe sounds op.

sound is droog d110, effecten zijn ook van d110 intern

1e stukje mp3

1e stukje mp3

d110 filter modulatie

Attachments

• track17.mp3
    671 KB · Bekeken: 99
d110

d110

d110 die speelt en dan stiekem ondertussen saven

Attachments

• track18.mp3
    124,3 KB · Bekeken: 76
Ik heb er al een :)

Je kunt er inderdaad behoorlijk rauwe sounds uit halen
best een leuk ding (alleen die presets heh, die zijn echt prut)

Iemand ervaring met Midiquest 10 om de D-110 te editten? Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe ;{

Heb m'n D-110 gisteren net verkocht, ik miste idd vooral de PG10. Lang naar opzoek geweest, wilde niet alleen maar met de pc editten. Maargoed, heb net m'n Korg 05r/w herontdekt, zitten eigenlijk best wel goede geluiden in (strings)

Hehe, grappig om dit draadje weer terug te zien....heb inmiddels een PG-10 erbij (en een tweede D-110). Het blijven leuke synths waarmee je zeker niet alles kan doen, maar die af en toe verdomd lekker kunnen klinken. De programmer erbij scheelt inderdaad wel een slok op een borrel; je gaat toch wat sneller experimenteren met meerdere layers (of hoe heet dat alweer in Roland taal, parts?). Als je sounds maakt op de D-110 zelf dan ben je het knoppen drukken al een stuk sneller zat :D

Maarre, tekneut....ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Iemand anders misschien?

Back