Wat hardcore/terror trcks van me

die laatste 2 vind ik wat standaard, alle schuiven open en gaan met die banaan. Altijd leuk natuurlijk, maar dat laat zo weinig van jouw kunnen zien.

Terreuralarm vind ik Erg leuk gedaan. De juiste samples op de juiste manier op de juiste plaats gebruikt. Over het algemeen is je hele stijl nog wat rommelig/chaotisch, maar bij deze track en thema past dat perfect. En vooral dat geblaat van Remkes in het midden, echt lachu...

Origineel geplaatst door Zhanox
die laatste 2 vind ik wat standaard, alle schuiven open en gaan met die banaan. Altijd leuk natuurlijk, maar dat laat zo weinig van jouw kunnen zien.

Terreuralarm vind ik Erg leuk gedaan. De juiste samples op de juiste manier op de juiste plaats gebruikt. Over het algemeen is je hele stijl nog wat rommelig/chaotisch, maar bij deze track en thema past dat perfect. En vooral dat geblaat van Remkes in het midden, echt lachu...

:) Tnx voor de feedback,

je hebt helemaal gelijk wat de style betreft, heb mijn draai ook nog niet helemaal gevonden. Ik heb verder ook totaal geen ervaring met hardcore, kom uit het swaere metael circuit en ontdekte vorig jaar dat ik m';n roeping ofzo gemist had :P

Ik denk dat dat chaotische een beetje afstand van het spul dat ik met m'n metalbands maakte... erg extreem, snel en vooral heel veel dubbelbass werk met triggers enzo.

Ik blijf in ieder geval gemotiveerd doorgaan en zal hier geregeld weer wat nieuws posten

ik ken het, was aan het begin van mijn puberteit zwaar rocker: gitaarles, T-shirts met bloederige opdrukken, lang haar, sjekkies roken, je kent het wel. Totdat iemand in mijn klas die zelf mixte me een bandje in de hand duwde en zei: "luister dit maar eens, dan spreek ik je morgen weer." Het bandje begon met 'The Nightmare' en ik was om! haha! Vanaf dat moment waren het beats voor en beats na! Twas '93, ooo ik begin als een ouwe zak te klinken:D:D:D

terreuralarm is dope!}:| beetje rommelig maar dat geeft niets. Miischien een keer leuk om een combi te maken tussen deathmetal en hardcore, ik dacht dat Morbid Angel een paar jaar geleden ook een hardcore remix heeft gemaakt van een oud nummer van ze. klonk errug goed.

Vooral doorgaan zou ik zeggen. Oerghh!!:D

en vergeet niet onze jongens van Neophyte, met hun rooie stratje op het podium!!!

Origineel geplaatst door Zhanox
ik ken het, was aan het begin van mijn puberteit zwaar rocker: gitaarles, T-shirts met bloederige opdrukken, lang haar, sjekkies roken, je kent het wel. Totdat iemand in mijn klas die zelf mixte me een bandje in de hand duwde en zei: "luister dit maar eens, dan spreek ik je morgen weer." Het bandje begon met 'The Nightmare' en ik was om! haha! Vanaf dat moment waren het beats voor en beats na! Twas '93, ooo ik begin als een ouwe zak te klinken:D:D:D

Tot hoelang puber je normaal :confused: :P Ik was 27 toen ik HC ontdekte... lang haar heb ik nog steeds whehe, zwarte shirtjes met schedels dragen we ook nog steeds al staan er nu oude engelse fontjes bij whehe...

Maar goed ik weet wat je bedoeld... ik luister overigens een extreem breed scala muziek, van de betere NL producties (Veldhuis/Kemper, Trutje Oosterhuis enzo) tot extreme metal... als het goed klinkt koop ik het :)

Wat mij alleen op het laatst tegenstond is de bekrompenheid in de metael scene en de respectlozigheid bij de artiesten onderling.... beetje jammer

Origineel geplaatst door synthiaks
terreuralarm is dope!}:| beetje rommelig maar dat geeft niets. Miischien een keer leuk om een combi te maken tussen deathmetal en hardcore, ik dacht dat Morbid Angel een paar jaar geleden ook een hardcore remix heeft gemaakt van een oud nummer van ze. klonk errug goed.

Vooral doorgaan zou ik zeggen. Oerghh!!:D

Ok... zal nog 1-e-a uitleggen, met de zanger van mijn ex-metal band zijn we aant het werk met een project, we gaan proberen een nieuwe style te maken "deathcore"...

Extreme vocals, geluiden,kicks, veel trigger effect, hoge BPM's

Hij heeft een brute strot en mijn eigen vocals gaan hard opweg naar Chris-Jan de Koeier (Gorefest), WE zijn royaal aan het brainstormen, maar echt hoge prioriteit heeft het niet voor me (nog).

Het belangrijkste vind ik nu dat ik m'n gear onder de knie krijg en iets kan afleveren waar mensen los op gaan :)

Wederom tnx voor de feedback :okdan:

Ok... zal nog 1-e-a uitleggen, met de zanger van mijn ex-metal band zijn we aant het werk met een project, we gaan proberen een nieuwe style te maken "deathcore"...

Extreme vocals, geluiden,kicks, veel trigger effect, hoge BPM's

Hij heeft een brute strot en mijn eigen vocals gaan hard opweg naar Chris-Jan de Koeier (Gorefest), WE zijn royaal aan het brainstormen, maar echt hoge prioriteit heeft het niet voor me (nog).

Leuk dat je daar mee bezig bent! Er zijn toch best veel mensen in de Terror-scene met een Metal-achtergrond, denk dat het zeker wel aan gaat slaan.

Dat stukje wat er op 2:48 in knalt van Eaten Alive, echt ff een paar seconden, dat is echt perfect. Voor de rest vind ik het wat te simpel, geluiden drukken elkaar weg etcetera. Melodie varieert te veel kort na elkaar.

Terreuralarm heeft zijn leuke momenten, maar blijft te simpel. Deed me een beetje aan noisekick denken. En die vind ik niet zo goed.

Laatste track is ook een beetje simpel, heeft niet die dingen die een nummer vaart geven, blijft een beetje doormodderen.

Kort samen gevat: te simpel, niet echt spannend qua geluiden, en een beetje saai.

Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat de volgende demo al stukken beter gaat klinken! Ben ook benieuwd naar de terror/metal crossover! :)

Als je van extremere hardcore houdt moet je zeker I Hate Trance - The Terror Edition IV niet missen!
http://party.snt.utwente.nl/flock/SECTION/party/ACTION/single/PARTYID/23969.html

feeback Carnivore - Eaten Alive

vind de kick niet echt beuken.. ook vrij dof
hit-hat vind ik vrij simpel..
melodie vind ik helemaal niet(synth opzich weer wel)s.. de noten zijn allemaal even lang dat maakt het ook saai IMO
vocal samples zijn wel cool..
snare is ook vrij kapot..

kan beter maar gaat niet voor de afkeur..

feedback Carnivore - The Slaughtering Nation

begin is lekker creapy, vette synth heb je daar zitten joh!
de kick vind ik wel heel cool!! (misschien wat reverb met gate?)
synht in de break vind ik ook heel vet.. mag wel wat meer naar voren komen!!
leuk ritme na de break..
2.38 vind ik um weer te slow... die break moet meer power in.. een gefilterde kick ofzo.. en dan een snare op laten komen ofzoiets..(sorry laat me even gaan)
3.19 nu vind ik er niets meer aan.. ik houd daarom ook op met terug voeding

terror track geef ik expres geen feedback op omdat ik dat mn straatje niet is..

succes:geslaagd:

terreur vind ik cool, khou ervan om op t verkeerder been gezet te worden in een plaat. misschien iets teveel stemsamples

Goed gedaan
ik vind de tweede het leukst
vanwege de sfeer die ik erin herken van parkzicht om 5uur s'ochtends.

Origineel geplaatst door Niel
terreuralarm, koel ! leuke gimmick, kan je mee scoren *D

Ik wil em iets veranderen, hier en daar nog wat dingetjes erbij die me deze week nog invielen. En dan is het een kwestie van een guur raggende mix ;{ en daar heb ik nog echt wel veel moeite mee.

Maar waar stuur je zoiets heen ? Ik bedoel als je zoiets richting TerrorTrax of Kotzaak stuurt die lachen je uit ben ik bang, want eerlijk gezegd denk ik dat dat nog wel een tijdje duurt voordat ik daar aan denken kan en mag ;)

Origineel geplaatst door kymo
Goed gedaan
ik vind de tweede het leukst
vanwege de sfeer die ik erin herken van parkzicht om 5uur s'ochtends.

Das een stukje HC geschiedenis wat ik helaas nooit meer zal mee gaan maken, maar als Rob daar net zo lekker draait als hij tegenwoorddig doet.... ;) Dan kan ik dat prima sfeertje best wel indenken :)

Origineel geplaatst door Carnivore
Verkeerde been ?

Lekker chaotisch8)

Origineel geplaatst door Carnivore
Ik wil em iets veranderen, hier en daar nog wat dingetjes erbij die me deze week nog invielen. En dan is het een kwestie van een guur raggende mix ;{ en daar heb ik nog echt wel veel moeite mee.

Maar waar stuur je zoiets heen ? Ik bedoel als je zoiets richting TerrorTrax of Kotzaak stuurt die lachen je uit ben ik bang, want eerlijk gezegd denk ik dat dat nog wel een tijdje duurt voordat ik daar aan denken kan en mag ;)

http://www.discogs.com/artist/Noisekick

Er zijn aardig wat labels die ongemixte gimmickterror uitbrengen.

carnivore, je zei dat je nog wat aan terreuralarm wilde toevoegen. Ik zat eens te denken:

* Laat het lijken alsof het echt begonnen is, laat het luchtalarm (bekend van de 1e maandag in de maand) loeien! Doet het altijd leuk in treks.
* Mix er een paar fundamentalisten in om de trek nog enger te krijgen. Laat ze schreeuwen: "Allah Moe-akbar!" (dat betekent 'Allah is groot' en roept deze groep fund'en altijd) en dat soort teksten.

Back