Sovereign
Ingeburgerd
Re: tsja......
Ik moet de dag nog meemaken dat b.v. kunstmatige tremolo of vibrato "echt" klinkt.
Je moet trouwens niet denken dat ik nooit geen hardware bakken heb gehad, ik heb hier onder meer een SY99 nog staan zelfs.
En dat is nu eenmaal bar weinig als je daar allerlei variaties en instrumenten in moet stoppen. Compressie, korte geloopte samples bewerkt met synthese, ja dat ken ik.Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Totaal 256 MB aan bruikbare samples.
Marketing speak.Voorts is de Kurzweil een sampler met de uitgebreidste en diep(zinnigste) synthesizer ter wereld; door deze
met inventiviteit aan te wenden kun je uit een sample veel meer nuances halen of nieuwe samples bakken.
Ik moet de dag nog meemaken dat b.v. kunstmatige tremolo of vibrato "echt" klinkt. Zolang physical modeling nog in de kinderschoenen staat en bij lange na niet in staat is om realistisch instrumenten na te bootsen (Yamaha's VL probeersel was leuk, heb er zelfs een gehad vroeger) voegt synthese bar weinig toe aan realistische klanknabootsing. En dat is wel jammer, want gigabytes aan samples zijn eigenlijk wel erg vervelend om mee te werken vanuit praktisch oogpunt.Je kunt dus een "beste-van-beide-werelden"-situatie creëren en van je "worst-kaas"-scenario afstappen.
Daar is volgens mij geen mp3 demo van?P.S. Voor wie wil weten wat je met samples in een Kurzweil kunt doen op orche(magi)straal gebied, hij/zij luistere
naar de Sweetstrings van Daniel Fisher (gratis af te halen op www.sweetwater.com ; deze gebuiken de keymaps
''ensemble strings" en in de ATK versie ook nog een keymap "Cello-viola-violin" het geheel op sample niveau versneden
en geniall in de VAST-menagerie gemanipuleerd).
Je moet trouwens niet denken dat ik nooit geen hardware bakken heb gehad, ik heb hier onder meer een SY99 nog staan zelfs.

... maar wat ik niet begrijp is dat je op zoek bent naar een rompler of softwaresynth om mooie orchestrale geluiden uit te krijgen als je een SY99 hebt. De presets trekken op geen
, maar als je zelf wat met de synthengine gaat spelen haal je er toch mooie strings, blazers, gitaren, enz uit? Het grootste deel van m'n eigen orchestraties komen uit de 2 SY99-en en een D20. Geen van allen zijn misschien echt goed in realistische nabootsingen, maar het hangt heel erg veel af hoe je die dingen bespeelt. Zoek maar eens enkele tracks van me op die hier gepost staan. Winter In Moscow is alles behalve de piano en bass SY en dat klinkt voor erg velen als klassieke muziek.
Een rompler of softsynth is wel het laatste waar ik naar op zoek ben.