Soundfonts

ja ik snap het ook niet helemaal..volgens mij bedoel je dus omdat je geen mixer hebt je je (toekomstige?) DX7 gaat samplen zodat je wel de geluiden van je PC soundcard kan beluisteren in combi met dx7 geluiden?

tip: koop een klein goedkoop mixertje, die behringers zijn echt prima en kosten bijna nix, dan kan je de DX7 tegelijkertijd met je soundcard afspelen....

en ben het idd met onacid eens: als je PC snel genoeg is kan je er beter gewoon .WAV's van maken en die met een softsampler VST plugin afspelen in cubase....

Olaf

Het geluid komt dan daar doorheen. Ik kan dus ook andere geluiden met de dx7 spelen. Nu een beetje duidelijk???

FF voor de duidelijkheid: Het geluid gaat niet door de midikabel, maar de midi informatie, zoals een note on/off commando. Het geluid gaat door een audio kabel. Heb je geen audio ingang op je pc? Dan hoef je nog niet eens een mengpaneel aan te schaffen.

Origineel geplaatst door Slipperman
Yamaha dx7. Heeft geen ingebouwde speakers en staat een beetje onhandig opgesteld voor enkele nummers. Ik sample dat ding in een soundfont en ik doe gelijk de gewone GM geluiden erbij. Ook sample ik nog wat andere sounds (Zoals de "olifant" in Genesis' No son of mine.). Dit doen we in een grote soundfont.
Deze laden we in denk ik dan maar cubase (die quartz audio master doet het niet. :( )
Ik verbind de midi out van de dx7 met de midi in van m'n pc. (Zal dan eigenlijk een midi interface worden. Ver vooruitkijkend in de toekomst). Als ik een noot aansla (eigenlijk een toets) dan gaat dat naar de computer. Het geluid komt dan daar doorheen. Ik kan dus ook andere geluiden met de dx7 spelen. Nu een beetje duidelijk???

...onnavolgbaar...
Dat IK hier zelf nog nooit op gekomen ben ....

:gaap:

equate

Ik denk dat jij je setup nu ook wel wat effectiever op kan gaan stellen.

Ik vind soundfonts alleen handig als je één bepaald (fx)geluidje nodig hebt dat niet uit mijn synth te krijgen is of op 1 van mijn sample cds staat. Want iedereen moet wel bekennen dat er wel erg veel van zijn op het net! :geslaagd:

tja....maar in real life zijn er nog veel meer van....dus: microfoon in de aanslag en in de sampler pleuren

Tip: als je echt wilt weten wat je aan Soundfonts hebt, ga naar http://www.hammersound.net en download een paar grote compilatie banken ('Fluid' is er een, maar wel erg groot, ca. 50mb dacht ik) en spit ze eens door om te kijken wat ze ermee gedaan hebben.

Nou ja, heel erg bedankt voor de tips maar het komt er inderdaad op neer dat ik gewoon geluiden gebruik die op de dx 7 staan en dat ik die geluiden op een andere synth nodig heb. DIt omdat de dx 7 onder komt te staan en de e10 erboven. Ik heb persee de e10 nodig om die nummers in te spelen want ik moet ook gelijk op de dx 7 spelen bla bla bla enz. enz. Vergeet dit maar allemaal.

Nog over die midi kabel en de info. Moet ik je helemaal gelijk in geven maar ik ben niet zo precies. Natuurlijk snap ik dit al maar goed. Leuk dat je me eraan herinnert. Jij let tenminste op !

slipperman je bent onnavolgbaar! ;)

O.

Back