Hoe Daft Punk Sampled >>> Voorbeelden

Origineel geplaatst door MULDER MAN
toch vrij bizar hoe ze die gitaar knippen in aerodynamic...
en die explosie van die vocoder in harder better faster stronger, noem ik geniaal.

dus jij kan ook zo tof samplen, en een totaal nieuwe sound neerzetten, zulke ontiegelijk vette beats maken,
zo goed met accoorden omgaan, en zulke inventieve muziek neerzetten?

Ook dankzij pappa daftpunk.
I.m.o is daftpunk erg opgehyped.
Da funk vond ik wel een vette btw,de rest minder

haha dan heb ik toch nog wel bewondering voor daft punk, al is dit leuk gedaan.
vind het echt ziek hoe daft punk dingen ook een ander karakter geven...

dat vind ik ook het geniale eraan...

Origineel geplaatst door isnieZot
noem jij dat geniaal? ja een gevocode gitaar of stem onder
een gestolen loopje plaatsen is echt wel geniaal. :Z
damn ik vond daft punk eigelijk wel ok maar na het horen
van dit heb ik er niet zoveel bewondering meer voor.

nee...alleen zij maken er vette muziek mee....en jij ? ;)

haha dan heb ik toch nog wel bewondering voor daft punk, al is dit leuk gedaan.
vind het echt ziek hoe daft punk dingen ook een ander karakter geven...

dat vind ik ook het geniale eraan...

Dan zijn masters at work toch veel genialer ?:D

ik had een ganse post getikt, maar toen wou het forum geen nieuwe posts aanvaarden :stupid

dus iets nieuws dan...

met welke samplers vallen dergelijke truukjes uit te halen? of is dat het eenvoudigst met de pc?
kan de akai s2000 in aanmerking komen? of kan in principe iedere sampler dat?

wat daft punk betreft, naar het schijnt zijn ze aan een nieuwe cd bezig (popup van hun site zegt dit)

voor de rest vond ik hun werkjes geniaal (ben hardcore daft punk fan).
zelf heb ik er ook al mee geëxperimenteerd, met hun manier van sampelen, en op een gegeven
ogenblik had ik per ongeluk het geluid van de meeste tracks van Galeon te pakken :)

groetz

wolkie

ok dit heb ik dus in 5 minuten gemaakt. het enige wat ik gedaan heb is knippen en plakken.

heel aardig geprobeerd maar doe er nu eens meer dan 5 minuten over en probeer dan die specifieke sound van DP te benaderen.

Ben benieuwd.

Origineel geplaatst door Errol
heel aardig geprobeerd maar doe er nu eens meer dan 5 minuten over en probeer dan die specifieke sound van DP te benaderen.

Ben benieuwd.

Of maak er gewoon eens een heel nummer van...

DP sound kopieren kan ik niet. en ik heb ook nooit beweerd dat ik dat kan.
hier nog een probeerseltje waar ik wel langer dan 5 minuten heb aangezeten. :D
tis een hip hop achtig beatje geworden. misschien moet er hier wel wat gevocode gerap op
komen om die daft punk sound te krijgen? ;)
dafthop

Origineel geplaatst door Frer!k
Of maak er gewoon eens een heel nummer van...

misschien doe ik dat wel, vind dat knip en plak werk altijd zeer leuk om te doen. :D

DP sound kopieren kan ik niet. en ik heb ook nooit beweerd dat ik dat kan.
hier nog een probeerseltje waar ik wel langer dan 5 minuten heb aangezeten. :D
tis een hip hop achtig beatje geworden. misschien moet er hier wel wat gevocode gerap op
komen om die daft punk sound te krijgen? ;)
dafthop

Ik vind het tof van je dat je er zo snel op reageert.
1 vd dingen die ik mis is die ontzettende lekkere drive die DP erin zet.

Meer wil ik er niet op zeggen omdat dat niet eerlijk zou zijn.

Waar het op neer komt is dat DP heel veel aandacht aan de drive/groove besteed maar mischien nog meer aan de sfeer.
Dat doen ze namelijk wel erg goed en dat is niet zo makkelijk te maken.

Maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan.8)

Origineel geplaatst door Errol
Ik vind het tof van je dat je er zo snel op reageert.
1 vd dingen die ik mis is die ontzettende lekkere drive die DP erin zet.

Meer wil ik er niet op zeggen omdat dat niet eerlijk zou zijn.

Waar het op neer komt is dat DP heel veel aandacht aan de drive/groove besteed maar mischien nog meer aan de sfeer.
Dat doen ze namelijk wel erg goed en dat is niet zo makkelijk te maken.

Maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan.8)

tis gewoon zo dat ik eigelijk teleurgesteld ben in daft punk toen ik te weten kwam dat het nummer stronger better faster strongen eigelijk toch wel voor een heel groot deel geript was van een ander nummer. ik vond dat een geniaal nummer. ik vind het nu nog steeds een goed nummer alleen niet meer geniaal.

als je wat samples uit een plaat haalt van vroeger en er een wereldhit mee scoort, dan ben je toch wel geen ordinaire prutser vind ik persoonlijk. Dan ben je een topproducer.
De totale sound en groove is gewoon dope bij die gasten. Het zit gewoon overal goed. èèn van die gasten hunne papa had het ook al in het bloed, de producer van oa D.I.S.C.O. va, Ottawan dacht ik, geen superplaat en niet te vergelijken want dat was in een totaal andere tijdsgeest.

:halleluja

Origineel geplaatst door Prophet
als je wat samples uit een plaat haalt van vroeger en er een wereldhit mee scoort, dan ben je toch wel geen ordinaire prutser vind ik persoonlijk. Dan ben je een topproducer.
.

:halleluja

LOL,als je een dikke vette marketing machine achter je hebt staan,en een pa die een netwerk heeft,en de boel zo op kan hypen dat menig er in gaat trappen,ben je dan een top producer?

Dat vind ik wat raar,productie technisch is daftpunk best simpel eigenlijk.
Stelt niet zoveel voor is mijn nobele mening.
Die hele eerste lp,kent voor mij 2 gave goed geproduceerde tracks,da funk,en around the world,de rest is rechelrechte chicago,en nog eens niet zulke beste.
Er zijn betere,maar die zullen vast niet in aanmerking komen voor het predikaat " top producer" omdat ze minder verkopen dan daftpunk

8o)

jongens, het blijft altijd wel een kwestie van smaak.

Maar als je van dance houdt en ook nog eens soortgelijke muziek maakt lijkt me het toch heel sterk dat je DP afzeikt op productie en inhoud.

Dat is te makkelijk.

Ik vind het leuk om te horen. Altijd weer goed om te merken hoe eenvoudig leuke/ mooie dingen in elkaar kunnen zitten. Al is het jatwerk, het is wel het betere jatwerk ;)

Origineel geplaatst door trash
LOL,als je een dikke vette marketing machine achter je hebt staan,en een pa die een netwerk heeft,en de boel zo op kan hypen dat menig er in gaat trappen,ben je dan een top producer?

Die hele eerste lp,kent voor mij 2 gave goed geproduceerde tracks,da funk,en around the world,de rest is rechelrechte chicago,en nog eens niet zulke beste.
Er zijn betere,maar die zullen vast niet in aanmerking komen voor het predikaat " top producer" omdat ze minder verkopen dan daftpunk

8o)

Ze hebben al wel wat meer geproduceerd dan hun' homework' en het is daar waar ik het eigenlijk over heb. En ja connecties helpen, maar t'zal evengoed niet werken als het zuigt. Good connections don't mix.

Het gaat hem niet enkel om verkoop en sommige dingen zullen altijd gehyped worden of overhyped (spijtig soms). Ik heb ook andere preferè's qua dansmuziek producers. Maar ik kijk het geheel op het genre dat zij maken en zij zijn daar geslaagd met grootste onderscheiding en dat kan niemand ontkennen. Ook omdat ze zowat mee aan het roer zaten van de Parijsse nu-Disco trein. Tenzij je niet van die muziek houdt, geef ik gewoonlijk geen oordeel.

Maar nog eens iets, het is niet omdat het simpel klinkt dat het ook zo simpel was om te maken, 1.
2.Het allerhoogste in dit vak vind ik, wanneer iets zo simpel is en weinig omheeft en toch zo super klinkt en 100% aanslaat. Dat zijn de toppers, of dat nu disco, trance, progressive, elektro is of wat anders.
3. Tegen die tijd dat je dat niveau hebt, heb je gewoonlijk al wat connnecties.

:dj:

Origineel geplaatst door trash

8o)

"dat menig erin gaat trappen" >>> "stelt niet zo veel voor"
:bekdicht:

azijnpissen is zo makkelijk, ik merk op dit forum altijd, maar dan ook elke keer weer, dat de negetieve / afbraak-doende (zal vast geen woord zijn maar dat laten we in het midden) kant van dingen de boventoon voert, als je nou eens je BIOSTABIL met de PLUS kant naar boven zet...

zo gaat al het moois dalijk verloren omdat er gewoon weg altijd wel iets te zeuren valt, owkeej muziek kan altijd beter, maar dit gaat mij te ver.
volgens mij ook een belangrijke eigenschap van een producer: positief in je schoenen staan, en de schoonheid in dingen zien. trek je bepaalde dingen niet, owkeej kan, maar doe dat dan om de muziek zelf

"dat menig erin gaat trappen" >>> "stelt niet zo veel voor"
:bekdicht:

azijnpissen is zo makkelijk, ik merk op dit forum altijd, maar dan ook elke keer weer, dat de negetieve / afbraak-doende (zal vast geen woord zijn maar dat laten we in het midden) kant van dingen de boventoon voert, als je nou eens je BIOSTABIL met de PLUS kant naar boven zet...

zo gaat al het moois dalijk verloren omdat er gewoon weg altijd wel iets te zeuren valt, owkeej muziek kan altijd beter, maar dit gaat mij te ver.
volgens mij ook een belangrijke eigenschap van een producer: positief in je schoenen staan, en de schoonheid in dingen zien. trek je bepaalde dingen niet, owkeej kan, maar doe dat dan om de muziek zelf

Wat ik zeg,een dikke marketing machine er achter,en het stelt ook niet zoveel voor.
Vanaf moment 1 dat da funk kwam waren ze al getekend bij virgin,maar ze brachten het via een klein label op de markt,toen kwam zogenaamd virgin om de hoek kijken als van"underground act getekend bij major" ,om zo een afgesproken hype te creeren,toen de hype daar was,heb ik het album geluisterd,en vroeg me toen af waar die fuzz vandaan kwam,ik hoorde gewoon chicago en newyork dingen,een allergaartje zal ik maar zeggen..M.a.w(lees masters at work) en todd terry sneak deden het immers ook al.
Bovendien, vind ik die gitaarloop van edwin birdsong cheap gejat,sorry,het is bijna zijn hele song,samples gebruiken vid ik leuk als je er creatief mee omgaat,maar als je je hele song op een andere song laat leunen,dan vind ik dat niet echt creatief.

En sorry dat ik met me azijn over je biostabiel gepist heb
8o)

Het is subjectief,een mening,persoonlijk,smaak,whatever.

Back