Welk pakket is het beste te gebruiken voor remixen te maken

phochos

Berliner School Artist
Ik wil graag een aantal nummers van mijzelf gaan remixen, maar met welk pakket kan ik het beste gaan werken??
Kan zoiets bijv. met een pakket van Magix??

Phochos:D

Het schijnt dat Acid Pro hier goed voor is, omdat die een simpele interface en automatische timestreching heeft. Daarbij is ie redelijk betaalbaar (adviesprijs is dacht ik $350, maar op het internet heb ik hem veel goedkoper gezien). Daarnaast is Ableton Live errug goed voor remix werk. Maar waarom een aparte sequencer voor het (re)mixen? Dat kan ook prima in Logic, Cubase of Sonar. Hoewel ik niet weet met welke sequencer je werkt :). En over Magix weet ik weinig w.b.t remixen. Maar een Magix product was ooit mijn eerst sequencer op een pc (toen ik nog een jong tienertje was), maar ik wil met die zooi niet meer werken. Wellicht hebben ze bij Magix nu wat betere producten.

Veel suc6 ermee!!

Origineel geplaatst door funkdecoder
... Maar waarom een aparte sequencer voor het (re)mixen? Dat kan ook prima in Logic, Cubase of Sonar. Hoewel ik niet weet met welke sequencer je werkt :).

!!!!

Pochos, je lijkt me toch ervaren en doorgewinterd genoeg!!!!!
e hebt het spul gewoon vast al in huis, om een paar leuke remixen te maken.

Misschien maak je het gewoon te moeilijk voor jezelf. :confused:

zeker als het je eigen nummers zijn, zou ik ze gewoon opnieuw inspelen met je huidige apparatuur. vaak is je geluiden bibliotheek inmiddels uitgebreider als toen je je vorige nummer maakte en heb je direct de kans om daar een nieuw arrangement van te maken (is wel geen remix meer maar goed).

Voor een remix (waaronder ik knippen en plakken en wat zaken toevoegen versta) kun je gebruik maken van vele pakketten zoals acid, wavelab audiomontage, ableton live, cubase, etc...

Magix ken ik niet zo goed, dus dat zou ik niet weten of die ervoor geschikt is.

Er zijn verschillende manieren om een remix te maken. Makkelijk: Je plakt je audiosamples en loops van opgenomen midi apparatuur in een andere volgorde aan elkaar enzo, of, wat meer flexibeler: Je herarangeert alles vanaf het begin en maakt hier weer totaal nieuwe samples en mixdowns van.

In beide gevallen is het denk ik zo dat de bekende sequencers als Cubase, Logic en Sonar allen veel meer in huis hebben qua mogelijkheden dan zoiets als Magix. Het is voor mij al een tijd geleden dat ik dit programma eens onder de loep heb genomen en ik vond het toen weinig interessant. Het is leuk voor beginnenden en pretty basic maar verder...
Misschien dat ze tegenwoordig het roer drastisch hebben omgegooid die deutsche knäkkers, dat weet ik nie. maar het is en blijft echt zo'n zwaar commercieel goedkoop programma. Met alle respect overigens voor de magix gebruikers hier! Er zijn ongetwijfeld personen die er de leukste dingen mee kunnen maken en het perfect vinden, maar ik wil meer...

Hoe was jij van plan te gaan remixen phochos? Wat moet er allemaal gebeuren en wat wil je veranderd hebben?

Origineel geplaatst door Laurens O
Er zijn verschillende manieren om een remix te maken. Makkelijk: Je plakt je audiosamples en loops van opgenomen midi apparatuur in een andere volgorde aan elkaar enzo, of, wat meer flexibeler: Je herarangeert alles vanaf het begin en maakt hier weer totaal nieuwe samples en mixdowns van.

In beide gevallen is het denk ik zo dat de bekende sequencers als Cubase, Logic en Sonar allen veel meer in huis hebben qua mogelijkheden dan zoiets als Magix. Het is voor mij al een tijd geleden dat ik dit programma eens onder de loep heb genomen en ik vond het toen weinig interessant. Het is leuk voor beginnenden en pretty basic maar verder...
Misschien dat ze tegenwoordig het roer drastisch hebben omgegooid die deutsche knäkkers, dat weet ik nie. maar het is en blijft echt zo'n zwaar commercieel goedkoop programma. Met alle respect overigens voor de magix gebruikers hier! Er zijn ongetwijfeld personen die er de leukste dingen mee kunnen maken en het perfect vinden, maar ik wil meer...

Hoe was jij van plan te gaan remixen phochos? Wat moet er allemaal gebeuren en wat wil je veranderd hebben?

Laurens O,

Op het moment is 6trak bezig om nummers van mij te remixen voor de cdr Mix It. In de toekomst wil ik ook remixen gaan maken van nog uit te komen cdr's en oudere nummers. Zeg maar een cd als Are You Sequenced? van Klaus Schulze waarvan cd 1 de normale uitgaven zijn en de 2de cd eentje met remixen door andere artiesten. Zoiets dergelijks dus.

Origineel geplaatst door phochos
Laurens O,

Op het moment is 6trak bezig om nummers van mij te remixen voor de cdr Mix It. In de toekomst wil ik ook remixen gaan maken van nog uit te komen cdr's en oudere nummers. Zeg maar een cd als Are You Sequenced? van Klaus Schulze waarvan cd 1 de normale uitgaven zijn en de 2de cd eentje met remixen door andere artiesten. Zoiets dergelijks dus.

Ik bedoelde dat Astronaut bezig is met het remixen voor de cdr Mix It. 6trak gaat hopelijk mijn hoesje voor The French Revolution bijwerken. Ik vergiste mij dus een beetje.:stupid :stupid :D

LIVE 4 is helemaal te gek voor remixing van whatever.
Eerst werkte het alleen nog maar met loops (wat ik niet interessant vond), maar het heeft nu ook midi!!!

Je kan dus je synths (en VSTi's) laten meelopen met loops van je track. Alles werkt in realtime en het tempo is vloeibaar.

see for yourself

Ik heb zelf met iemand een bundle gekocht, had ik voor weinig mijn FW410 en hij voor weinig de orginele LIVE.

Back