K&M Spider Pro
K&M Spider Pro
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
wilde ik mijn mening met jullie delen tav mijn nieuwe standaard,
de K&M Spider Pro. Ik vind hem in bijna alle opzichten beter dan de ultimate apex, die ik hier ook heb te staan.
-Hij is imho mooier.
-Je kunt de armen een flink eind uitschuiven. (daar je bij ultimate een vermogen kwijt bent om langere armen aan te schaffen)
-De bovenste leggers zitten in een hoek van 15 graden, wat erg fijn speelt (imho).
-Hij is veel robuuster (minpunt daarbij dat hij iets zwaarder is, maar dus wel weer stabieler).
-Waar bij ultimate het schuimrubberspul in no-time versleten was, zit hier degelijk rubberspul op.
Daarnaast heb je nog mogelijkheid om een microfoonstand op de kop van de zuil te monteren (moet je bij ultimate ook weer voor betalen).
De kabelhouders vind ik ook wat praktischer door een iets andere vorm. Het plastic hiervan is ook iets zachter, waardoor het minder snel breekt (wat me bij ultimate al een paar keer gelukt is).
Vooruit, een paar nadelen dan.
Uitbreiden met extra leggers kan, maar het lijkt er op dat het inklappen dan niet meer mogelijk is, omdat de hele lengte van de armen in de inkepingen van de zuil verdwijnen.
Hij heeft geen handvat, zoals de ultimate heeft. Daarom heb ik er ook een tas bij gekocht.
Maar omdat ik zoveel ultimate's zie, vraag ik me af of ik de enige ben die er zo over denkt? Of heb ik een fake-ultimate ofzo

Qua nieuwprijs ontlopen ze elkaar weinig. Tweedehands zie je ze bijna niet (wat een positief ding kan zijn natuurlijk).
Hoewel ik blij, voorzien en tevreden ben, ben ik toch benieuwd naar jullie meningen hierover.
Ruben