dubbele keyboard stands

SpaceAgent202

Sinds 2001
hoe heeft iedereen zijn 2 keyboards boven elkaar geplaatst?

ik zag een mooie standaard van apex, maar die was € 300 geloof ik... wat zijn hier voor oplossingen voor?

Ik heb ze nu naast elkaar staan. Heb m'n bureau eruit geknikkerd, want ik maak toch nooit huiswerk.

Maar volgens mij is het merk Quick Lock niet zo duur. Ik d8 een 3 dubbele gezien te hebben voor €150

ik heb gewoon 2 aparte standaards, en eentje staat lager als de andere, zodat ik de 2 keyboards trapswijs boven elkaar heb staan (dx-7 en PSR 630). in diepte overlappen ze elkaar dus met ong. 5-10 cm, en qua hoogte staat de bovenste zo dicht bovenop de onderste dat de ondersteunde staven van de bovenste standaard bijna mijn dx-7 raken

ik heb bij thomann.de een millenium KS-2010 plus KS-2010EX opzetstuk gekocht voor bij elkaar 56 euro...hardstikke stevig ding, kan geloof ik 150 kg aan

O.

Zelf zoek ik een APEX Ultimate waar ik 3 klavieren op kwijt kan, en dat ding zou ook nog makkelijk te transporteren zijn.

Alleen, mijn gewone dealer heeft die niet :( in huis wegens... geen vraag naar dit type en merk?

Iemand een adres waar ik die WEL kan kopen?

Ik heb net als J-Run zo'n Quik Lok standaard met opzetstukken (iets van 60/70 euro bij elkaar). Onder een PSR-keyboard en boven de Juno60.

Het staat vrij stevig, maar als ik aan het freaken ben op de juno wil het hele geval nog wel eens flink meeschudden op de maat van mijn aanslagen....

Aphex

Aphex

Ik heb zelf mijn Aphex bij Feedback besteld, ze stuurde hem zelfs naar mij op. Maar ik heb ook wel eens voor mijn studio gewone X-standaardsbesteld bij Thomann.de. En dat koste bijna niks en was ook prima (de Aphex gebruik ik live).

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb er 1 voor 4 synths die ik wel wil weg doen ff kijken wat voor 1 en wat er voor geboden word

groetjes dennis

Hé, heb je toevallig een fotootje of link naar de fabrikant van die stand ?

Origineel geplaatst door Hover
Zelf zoek ik een APEX Ultimate waar ik 3 klavieren op kwijt kan, en dat ding zou ook nog makkelijk te transporteren zijn.
Iemand een adres waar ik die WEL kan kopen?
Ik zag wel wat spul van Ultimate op MusicCity
Zelf ben ik ook op zoek naar een dubbele standaard, want m'n OB-12 is net binnen :)

Chris Lowe, keyboardist van Pet Shop Boys speelt op hun huidige world tour (eind juni in Brussel & Amsterdam !) op een Aphex-driedekker. Z'n keyboards zijn (van boven naar onder) Korg Prophecy, Nord Lead 3, Nord Electro74. Hieronder een foto van de setup waar Chris nu mee rondtourt :

Apex beter dan Deltex

Apex beter dan Deltex

Op basis van de specs is de Apex alvast stukken beter.

De Deltex kan er 2 dragen en de Apex standaard ook 2 maar je kan er ,met extra 'armen' , 3 op kwijt.

De Apex kan tot 3 maal meer gewicht dragen dan de Deltex

Het verschil in prijs kan anders wel tellen, voor de prijs van een Apex heb je bijna 2 Deltexen?

Dus 2 Korg Z1's en dan zakt een Deltex als een pudding in elkaar?

Bestaat er eigenlijk iets dat lijkt op een APEX maar dan voor vier vreugdebakken :confused:

ff checken

ff checken

ik maak ff een foto met me camera en knal hem er overmorgen wel op.

groetjes dennis

Heb je al een fotootje kunnen schieten ;)

Hover

ik maak ff een foto met me camera en knal hem er overmorgen wel op.

groetjes dennis

Heb je dat statief nog of is het al verkocht? :walker:

Origineel geplaatst door Hover

Heb je dat statief nog of is het al verkocht? :walker:

nee en te laks geweest met de foto maken
zal van de week is kijken en uppen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
ik heb bij thomann.de een millenium KS-2010 plus KS-2010EX opzetstuk gekocht voor bij elkaar 56 euro...hardstikke stevig ding, kan geloof ik 150 kg aan

O.
ik heb m zojuist ook binnen en ben er blij mee
goede koop!

K&M Spider Pro

K&M Spider Pro

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
wilde ik mijn mening met jullie delen tav mijn nieuwe standaard, de K&M Spider Pro. Ik vind hem in bijna alle opzichten beter dan de ultimate apex, die ik hier ook heb te staan.

-Hij is imho mooier.
-Je kunt de armen een flink eind uitschuiven. (daar je bij ultimate een vermogen kwijt bent om langere armen aan te schaffen)
-De bovenste leggers zitten in een hoek van 15 graden, wat erg fijn speelt (imho).
-Hij is veel robuuster (minpunt daarbij dat hij iets zwaarder is, maar dus wel weer stabieler).
-Waar bij ultimate het schuimrubberspul in no-time versleten was, zit hier degelijk rubberspul op.

Daarnaast heb je nog mogelijkheid om een microfoonstand op de kop van de zuil te monteren (moet je bij ultimate ook weer voor betalen).
De kabelhouders vind ik ook wat praktischer door een iets andere vorm. Het plastic hiervan is ook iets zachter, waardoor het minder snel breekt (wat me bij ultimate al een paar keer gelukt is).

Vooruit, een paar nadelen dan.
Uitbreiden met extra leggers kan, maar het lijkt er op dat het inklappen dan niet meer mogelijk is, omdat de hele lengte van de armen in de inkepingen van de zuil verdwijnen.
Hij heeft geen handvat, zoals de ultimate heeft. Daarom heb ik er ook een tas bij gekocht.

Maar omdat ik zoveel ultimate's zie, vraag ik me af of ik de enige ben die er zo over denkt? Of heb ik een fake-ultimate ofzo :D Qua nieuwprijs ontlopen ze elkaar weinig. Tweedehands zie je ze bijna niet (wat een positief ding kan zijn natuurlijk).

Hoewel ik blij, voorzien en tevreden ben, ben ik toch benieuwd naar jullie meningen hierover.

Ruben

Last edited by a moderator:
Back