OB-Xa vragen

1. Weet iemand welke van de schuifknoppen die er in zitten voor wat zijn? Begrijp dat er twee met autotuning te maken hebben (niet te tunen voices wel/niet uitschakelen) maar ik heb er nog één in zitten...?

2. Weet iemand hoe geheugens inladen via cassette interface werkt, kom er niet uit en wil toch die Jump patch wel ff horen :)

3. Heeft iemand ervaring met een Wine Country midi kit? Werkt als een trein maar zit ff met de installatie ervan, dat is niet helemaal lekker gedaan. Er zitten twee prints in, eentje kom ik meer tegen op foto's maar er hangt er nog één,een beetje ellendig, aan van Kenton??? Kan er erg veel mee, VCF/VCA met midi controllers aansturen enzo, wil in het algemeen ff meer weten over deze kit?

1 van die 2 printjes die erin hangen zou een geheugen uitbreiding kunnen zijn (dus meer preset opslagmogelijkheid). Ik ben die ook wel eens tegen gekomen in Oberheim synths. Ik weet niet meer zeker of dat OBXa´s of OB-8´s waren. Maargoed... Kun je een foto plaatsen van de printjes??

Geen digicam available hier, ga er van het weekend één proberen te regelen.

Denk niet dat het geheugen is trwns. Het is een 120 geheugens versie, staat op de voorkant en klopt met het serienummer dus die geheugens zijn standaard.

Ik *denk* dat Wine Country dat Kenton bordje voor de "standaard" midi/cv duties gebruikt en dat ze er zelf een print aan toe hebben gevoegd die zorgt voor de extra controle mogelijkheden. Er zit een klein knopje boven op de kast, die kun je één of meerdere malen kort indrukken en dan met de toetsen vcf's, vca's etc aan midi controllers toewijzen.

Kweenie, het is niet van "tegenwoordig", is door de voorlaatste verkoper gedaan en ik kom op de site nu niets meer tegen over Oberheim. Heb op internet weleens vaker wat gelezen over WC Obie midi kits. Ik doe er iig niet moeilijk over, ben Obie's met mindere midi kits tegengekomen :)

Schuifknoppen mysterie is trwns opgelost. Eén is voor niet te tunen voices wel.niet automatisch uitzetten, één is memory protect on/off, één heeft gen functie.

Aan vraag 2 voeg ik nog ff toe: Zou een 120 geheugens model een patch dump van een 40 geheugens model trekken? Ander moet ik eerst op zoek naar een 120 geheugens factory presets dump...

Re: OB-Xa vragen

Origineel geplaatst door Arie Safari
3. Heeft iemand ervaring met een Wine Country midi kit? Werkt als een trein maar zit ff met de installatie ervan, dat is niet helemaal lekker gedaan. Er zitten twee prints in, eentje kom ik meer tegen op foto's maar er hangt er nog één,een beetje ellendig, aan van Kenton??? Kan er erg veel mee, VCF/VCA met midi controllers aansturen enzo, wil in het algemeen ff meer weten over deze kit?

Meestal zit er één digitale print in die het MIDI-gebeuren en de keyboard aansturing doet (note on/off) en één analoge print voor de VCF/VCA aansturing.

Back