machinedrum knoppen

nee dat hoort niet, moet je wat minder :erm: aggro aan de knoppen draaien en trekken.

Moet je je module even opendraaien en de ringetjes aandraaien! dus aan de achterkant van de knoppen!

zit nogal speling op de asjes lijkt het. maar er zit een moertje om de pot heen aan de achterkant? kan ik de plastic kapjes van de potmeters trekken of is het de bedoeling dat die blijven zitten?
alvast bedankt!

Zoals roel al vermeldde, een Machinedrum..

Je tip kan dus wel eens niet kloppen begrijp ik nu ..

o sorry niet geod gelezen, zemig is wel mijn dag not! maar blijf erbij dat je de kap er even af moet halen, kan bij mijn nordlead ook zitten zeg maar een soort achthoekige ringen achter de plaat en de knop deze kan je aandraaien met de juiste sleutel, en dan zitten ze weer vast.

pff nou sorry hoor maar die nordlead heeft ook draaiknoppen snap ie! Maar goed schroef hem nu maar open! en kijk nu naar die 8 hoekige ringen! die dus achterde knoppen zitten deze zitten namelijk ook in mijn syntechno tb en in mijn novation drumstation, dus on -topic of niet? hoe dan ook de bevestiging van deze apparaten is hetzelfde zou wel gek zijn als het bij jou macinedrum anders zou zijn.

Ik meen mij te herinneren dat op de oudere hardwareversies van de MD geen moertjes aan de binnenkant zitten, dus dan gaat dat dus niet voor iedere synth op. Ik wacht dus op een reactie van iemand die er ervaring mee heeft.:W

see for yourself maar een kleine moeite om dat ding open te schroeven lijkt mij! Maar goed suc6 hoop dat het goed komt.

Nog 1 ding de ringen die achterop zitten zijn 6 hoekig toch?! deze zitten ook aan de binnenkant aan de achterkant van je draaiknoppen, geloof me!

zie kijk maar naar het plaatje kerel!:geslaagd:

Attachments

• p_4_top_removed.jpg
    p_4_top_removed.jpg
    77,6 KB · Bekeken: 76
ik raad je niet aan de knopkapjes of het front er zomaar af te halen. herinner me verhalen bij de elektron yahoo group waar dat slecht afgelopen is. wat dacht je van de support van elektron te vragen?

trouwens, ik heb één knop die wat losjes zit na veel gebruik (zit oa. filter freq. onder...)

Kheb zojuist nieuwe potmetertjes binnen voor mijn rm1x, die zien er exact hetzelfde uit als die van de machine drum..

Deze waren ook wiebelig geworden en zitten ook niet vast met een moertje, maar direct op de printgesoldeerd.. met de as direct naar buiten..

Heb bij Music Service Center een paar nieuwe potmetertjes gekocht a 2euro perstuk..
Kost je ook geen rib uit je lijf! :)

Ze kunnen aan vrijwel alle originele onderdelen komen van diverse merken muziek apparatuur..

Music Service Centrum
Maaszicht 16
6099 BT Beegden
Tel: 0475-572033
Fax: 0475-578281

Suc6!

Origineel geplaatst door Erazotropa
Kheb zojuist nieuwe potmetertjes binnen voor mijn rm1x, die zien er exact hetzelfde uit als die van de machine drum..

Deze waren ook wiebelig geworden en zitten ook niet vast met een moertje, maar direct op de printgesoldeerd.. met de as direct naar buiten..

Heb bij Music Service Center een paar nieuwe potmetertjes gekocht a 2euro perstuk..
Kost je ook geen rib uit je lijf! :)

Ze kunnen aan vrijwel alle originele onderdelen komen van diverse merken muziek apparatuur..

Music Service Centrum
Maaszicht 16
6099 BT Beegden
Tel: 0475-572033
Fax: 0475-578281

Suc6!
kunnen die ook ingedrukt wordt (soort shift functie) zoals de MD?

Origineel geplaatst door divi
kunnen die ook ingedrukt wordt (soort shift functie) zoals de MD?

Gewoon ff service center bellen, en vragen of ze die pots voor je willen bestellen..

OT : de pots van de AN200 passen trouwens op die van de Virus, en het resultaat is niet geheel onaardig, ware het niet dat die een slag gedraaid zitten... die van de AN200 vind ik zelfs wat sierlijker uitzien ;).

Elektron support: "The dataentry knobs can be considered a bit wobbly but it´s actually highly normal."

Misschien ben ik wel een perfectionist, een knoppenfreak of een zeikerd. 8o

Laatst gewijzigd:
Back