betaalbare exciters

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik krijg maar niet die pump in mijn beats, ik weet al wat van compressie en eqtechnieken en het helpt maar nog niet genoeg. Mischien is een exciter een mogelijkheid?

Ik zoek een exciter die betaalbaar is en een lekkkere boost geeft aan het laag. Ik bedoel niet dat wollige sublaag maar meer dat agressieve laag die de kickdrum en het laag in de snare een extra boost geeft

weet iemand iets?

Misschien een idee om met een filter het wollige eruit te halen en dan het resultaat een hoger volume geven, en opnieuw compressen?

Wat wel werkt is een snaredrum met een bassdrum tegelijkertijd te laten horen, speel wat met tuning en volume van de twee, deze truck zou goed werken om vette beats te maken...

dat doe ik idd al, en het scheelt al heel wat. Dat filteren en dan pas compressen daar heb ik nu niet echt de apparatuur voor ben ik bang. Ik haal wel meestal wat onder de 80 hz weg, dat scheelt ook wel wat. 200 boosten, want daar zit de punch van de kick ongeveer.

Denk niet dat een exciter je hier erg mee gaat helpen maar mocht je er voor gaan... het viel me laatst op hoe goedkoop Aphexjes en SPLtjes op Ebay US gaan. Risico dat je ge*$%#& wordt valt ook mee met lage bedragen.

Exciters helpen zeker wel. Koop er 1 en je zult zien waar je ze het best voor kunt gebruiken.
De aphex serie is niet duur en goed. Heb zelf ook nog een of andere nineteen ( met mondriaan print :erm: ) waar ik minder over te spreken ben maar ook die kan soms het verschil maken. Je zulkt er geen buil aan vallen iig.

Compressor heb ik al,,,,maar een compressor werkt pas echt lekker als je hem iets vets geeft om te compressen.

Wat voor exciter kunnen julie aanraden? vooral,, welke niet???

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
dat doe ik idd al, en het scheelt al heel wat. Dat filteren en dan pas compressen daar heb ik nu niet echt de apparatuur voor ben ik bang. Ik haal wel meestal wat onder de 80 hz weg, dat scheelt ook wel wat. 200 boosten, want daar zit de punch van de kick ongeveer.

en als je nu wat kicks layert (1 met stevige attack, 1 met stevige body), onder de 60hz cut, en tss 70-80 hz boost (de body van de bd - ff sweepen om te zien waar hij net zit)?

ben je zeker dat je compressor goed staat ingesteld? want je zegt dat een compressor pas goed werkt als je hem iets vets geeft om te compressen, maar een juist ingestelde compressor kan een wereld van verschil maken op je kick.

Origineel geplaatst door feindbild
en als je nu wat kicks layert (1 met stevige attack, 1 met stevige body), onder de 60hz cut, en tss 70-80 hz boost (de body van de bd - ff sweepen om te zien waar hij net zit)?

ben je zeker dat je compressor goed staat ingesteld? want je zegt dat een compressor pas goed werkt als je hem iets vets geeft om te compressen, maar een juist ingestelde compressor kan een wereld van verschil maken op je kick.

Dat layeren kan ik weil hoor, maar wel een goeie tip dat cutten onder 60hz.
Ik heb een la audio compressor en die heeft alleen attack en release.

Ik moet er trouwens bij vertellen dat ik veel werk met opgeknipte breakbeats, deze samples zijn niet altijd van de beste kwaliteit dus je moet ze wat op fokken.

Als ik house techno achtige dingen maak met een 4/4 beat, dan lukt het me wel goed om die sound te krijgen.

Ik zal eens googlen op die dbx120,,,,

Als je een hele goede exiter zoekt dan moet je zeker voor de Aphex 204 met Big Bottem gaan. Super apparaat! En nu nog eens spotgoedkoop ook bij Feedback (299 euro).

Maar ik heb nog een aantal artikelen voor je waar je denk ik wel wat aan zal hebben:

http://www.soundonsound.com/sos/jun....asp?session=89269cb5762882955305dbbc8cccf6dc

http://www.soundonsound.com/sos/may....asp?session=89269cb5762882955305dbbc8cccf6dc

http://www.soundonsound.com/sos/nov99/articles/bigbass.htm?session=89269cb5762882955305dbbc8cccf6dc

Suc6 :)

Origineel geplaatst door musica
Als je een hele goede exiter zoekt dan moet je zeker voor de Aphex 204 met Big Bottem gaan. Super apparaat! En nu nog eens spotgoedkoop ook bij Feedback (299 euro).

Of een oudere : de 104 (Exciter type c2 met Big Bottom). Erg leuk voor, eh, grote kicks ala de chemische broertjes (van vroeger dan toch)
Die dingen kosten 2e hands geen drol !

Back