trademark vs producernaam

Inspiran

Administrator
Mag je een gedeponeerd handelsmerk gebruiken als artiestennaam?

Ik dacht aan Inspiron, wat geregistreerd is aan Dell

Re: trademark vs producernaam

Origineel geplaatst door Gabberatski
Mag je een gedeponeerd handelsmerk gebruiken als artiestennaam?

Ik dacht aan Inspiron, wat geregistreerd is aan Dell

volgens mij niet aangezien je een handelsmerk meer kan zien als een copyright voor een naam van een bepaald product... dus eigenlijk is het dan copyright schending...

Je weet wat er met Panasonic is gebeurd.

Anders maak je er inspirion van, maar misschien moet je dat zowiezo niet doen want dat is best wel een kutnaam :D

Inspiran it shall be!

thx boys

Hmm, kan ik hier mijn nickname op dit forum laten wijzigen?

Ik weet dit nog niet zo zeker. Spreek het ook niet tegen, maar zou graag eens bewijs willen zien.

Het lijkt mij niet dat een merknaam (per definitie) ook niet meer als een persoonsnaam gebruikt kan worden. Wat dan als je eigen naam hetzelfde is als een merknaam? Moet je dan maar een andere naam aannemen?

ik geloof dat felix da housecat dit voorgehad heeft. Hij ging eerst onder de naam felix optreden, zijn eigen voornaam, maar een tekenfilmstudio had de rechten op die naam voor een personage; felix werd felix da housecat.

Origineel geplaatst door Gabberatski
Hmm, kan ik hier mijn nickname op dit forum laten wijzigen?
yez, ff aan een van de mods vragen.

Ik weet zo eigenlijk niet of zo'n trademark niet gebruikt mag worden. Volgens mij mag het namelijk wel als het totaal niets met de markt van het trademark te maken heeft.

Origineel geplaatst door ProtoHuman

Ik weet zo eigenlijk niet of zo'n trademark niet gebruikt mag worden. Volgens mij mag het namelijk wel als het totaal niets met de markt van het trademark te maken heeft.

Zoveel ik weet mag dat alleen mits het trademark ook niet voor de markt is geregistreed waar het niets mee te maken heeft. Er zijn nl. bedrijven die dit wel doen. Zo is dus b.v. alles wat met Disney te maken heeft voor elke markt en welke branche dan ook geregistreed.
Ook al is een naam of merk in een bepaalde branche niet geregistreed kan de "eigenaar" soms vragen de naam niet meer te gebruiken. Zo zijn de Jedi Knights ooit door de makers van Starwars verzocht de naam niet meer te gebruiken.

Back