Moog Memory moog - what compares ?

natuulijk word de moog altijd genoemd als DE synth (is zelfs een film over gemaakt), maar vraag je eerst af voor wat je de synth gaat gebruiken, als master keyboard + controller ben je met een minimoog niet veel, ook echt super veelzijdig is die niet.

een vriend van mij heeft een Spectral Audio Neptune, hier komen ook geweldige moog like sounds uit.

Foei foei!!! Dat wordt geen Sesamstraat kijken voor jou vanavond!

heh :)

wel nee, eigelijk heb ik nog nooit met die neptune gespeeld ;) die vriend van mijn zegt altijd dat daar zon coole moog geluiden uitkomen, kzal hem zelf is moeten testen dan

en inderdaad, met een nordlead of microQ ga je geen moog vervangen, maar dat bedoelde ik ook niet.

kzou gewoon wat kwijt over mijn ervaring met de micrQ aangezien BelgianGuru
, de poster van de vraag het hierover had

en de nordlead raad ik gewoon aan als eerste synth, zowel als masterkeyb en om zijn virus plug te controllen.

greetz...

PS, Smackos, als je verder niets nuttigs hebt toe te voegen, wie is hier dan aan het ouwehoeren ?? :)

Origineel geplaatst door phase57
heh :)

wel nee, eigelijk heb ik nog nooit met die neptune gespeeld ;) die vriend van mijn zegt altijd dat daar zon coole moog geluiden uitkomen, kzal hem zelf is moeten testen dan

en inderdaad, met een nordlead of microQ ga je geen moog vervangen, maar dat bedoelde ik ook niet.

kzou gewoon wat kwijt over mijn ervaring met de micrQ aangezien BelgianGuru
, de poster van de vraag het hierover had

en de nordlead raad ik gewoon aan als eerste synth, zowel als masterkeyb en om zijn virus plug te controllen.

greetz...

PS, Smackos, als je verder niets nuttigs hebt toe te voegen, wie is hier dan aan het ouwehoeren ?? :)

Het geouwehoer is dat er relatief goedkope synthjes vergeleken worden met analoge klasbakken en dat dat ter vergelijking wordt aangedragen. Post dan niets.

PS, Smackos, als je verder niets nuttigs hebt toe te voegen, wie is hier dan aan het ouwehoeren ??

Er valt weinig nuttigs toe te voegen met zo een discussie nivo. Mensen zeggen maar wat, lullen OEVERLOOS in de ruimte gewoon om maar wat te zeggen lijkt het wel. Sorry om te zeggen maar mensen zoals JIJ :D... Ik bedoel waar slaat "maar vraag je eerst af voor wat je de synth gaat gebruiken, als master keyboard + controller ben je met een minimoog niet veel." op???? dat is helemaal niet 'in the picture' ook echt super veelzijdig is die niet is ook een dooddoener, want dat is die wel...en dat weet je als een beetje verstand van synths programeren hebt (de minimoog is een toonbeeld van "Minimum for the maximum' interface)

En MOOGLike sounds = klintk als een moog en dat doet een Spectral watdanook echt niet.

Re: Moog Memory moog - what compares ?

Niet zo vreemd dat er hier langs elkaar heen gepraat wordt. Eigenlijk is het gewoon een onzinnige thread.

Uit de beginpost (in de ware Yoozer-stijl ;) ):
Origineel geplaatst door BelgianGuru
ik zou me 1 leuke hardware synth willen aanschaffen, ik heb de Virus powercore al, en dat is eigenlijk al echt meer dan ik van kan dromen (wel hij is besteld), maar ik zou echt ongelooflijk graag aan die knopjes willen draaien met mijn vingers, ipv met men muis :)

De topicstarter had zijn synth dus nog niet eens toen hij er al iets aan miste? En blijkbaar is het geluid niet het probleem, maar de interface.

Nu, ik lees een beetje op inet, vraag wat rond enz.. en ik hoorde 'moog' verschrikkelijk veel vallen bij de oldskoolers. Dus ik doe wat opzoeking, blijkt het best al wel oud te zijn, last te hebben van oververhitting etc.. maar wel vet te klinken. Kewl :) Maar het is me te veel geld (prijs begint pas bij 1000 euro en het gaat exponentieel naar boven ..)

Nu begint-ie over Moog? Waarom? Omdat hij erover gelezen heeft. Gezien de tekst had hij geen flauw idee wat zo'n Moog nou eigenlijk was (n.b.: hij noemt geen type). Bovendien begint-ie over de sound van de Moogs, terwijl hij eerste klaagde over de interface en de Virus nog niet eens heeft, dus moeilijk nu al over de sound kan klagen.

Zijn er geen VA synths ofzo die ergens ook zo'n leuke sound geven, maar onder de €400 vallen ? 400 zou dan hoogst waarschijnlijk de prijs zijn voor een tweedehands natuurlijk.. Ik heb al wat positiefs gehoord ivm Micro Q, maar ik heb nog niet kunnen testen hoe die klinkt.

Van Moog naar VA-synths onder de 400 euro. Eigenlijk gewoon een nieuw onderwerp. En dan zeg ik maar niet "van Moog naar vergelijkbare VA-synths onder de 400 euro", want dan wordt hij meteen uitgelachen. Sowieso staat er nog steeds welke Moog hij nou bedoelt (want de ene Moog is bij lange na de andere niet), maar dat staat natuurlijk in de title (Memorymoog).

Dus kan er al iemand gewoon beginnen met een ietwat vergelijkbare VA synth tov de Memory moog te noemen, en dan als het mogelijk is zelfs een tip of twee geven ivm welke synths er de moeite zijn van de lagere budget klassen. Liefst een synth die gekend staat voor vette bass sound. Virus is lekker genoeg voor de leads :) Oh ja, en het zou super zijn moest je even kunnen zeggen welke stijl je produced, dat zet die synth altijd in een perspectief van waarvoor jij hem gebruikt en waarnaar jij kijkt of hij goed is.

En zo zaten we opeens bij de Memorymoog. Waarom die? Toch niet zo voor de hand liggend. Het lijkt er niet op dat de topicstarter wist waar hij het over had met een Memorymoog. Als hij dat wel wist had hij nooit naar vergelijkbare synths gevraagd. En sowieso: een Memorymoog gebruik je toch niet alleen voor basssound? Da's qua synth wel een beetje overkill, lijkt mij (wat kan een Memorymoog qua basses dat een Minimoog niet kan?). En nog steeds gaat het alleen over de sounds van de synth, niet over de interface, waar de post toch mee begonnen was.

Ofwel: eigenlijk valt er niet zinnig te reageren op deze post. Behalve als je dit leest:
"Ik heb een Virus Powercore gekocht en wil deze gebruiken voor de leads. Wie weet er een goed (VA-)synth voor basses onder de 400 euro?"
Dat hele interface- en Moogverhaal slaat eigenlijk nergens op.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Moog Memory moog - what compares ?

Re: Re: Moog Memory moog - what compares ?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Eigenlijk is het gewoon een onzinnige thread.

Sommige reacties zijn inderdaad wel onzinnig, maar dat zou ik niet zeggen van de hele thread. Maar het is wel duidelijk dat de topicstarter helemaal geen idee heeft wat hij eigenlijk wil vragen en daarom zo'n onduidelijk verhaal brouwt. In die zin zal deze thread wel een openbaring zijn voor hem. ;)

Re: Re: Re: Moog Memory moog - what compares ?

Re: Re: Re: Moog Memory moog - what compares ?

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Sommige reacties zijn inderdaad wel onzinnig, maar dat zou ik niet zeggen van de hele thread. Maar het is wel duidelijk dat de topicstarter helemaal geen idee heeft wat hij eigenlijk wil vragen en daarom zo'n onduidelijk verhaal brouwt. In die zin zal deze thread wel een openbaring zijn voor hem. ;)

Uhm, ja, klopt; dat de hele thread onzinnig is gaat te ver. Er staat best veel nuttigs in. :)

(maar dat komt dus niet door de openingspost, wat blijkt zodra men begint over wat nu wel en niet bedoeld werd door de topicstarter; dit om mezelf toch nog maar even gelijk te geven ;) )

Ben gisteren bij Feedback Rotterdam wezen spelen op:

- Alesis Micron -> vet
- Moog Voyager -> veel vetter en die € 2.999 zeker waard. Wat een mooi instrument ! De klank is zeker beter dan het grapje van Arturia en het ziet er degelijk uit. Zeker het touchscreen vind ik een verrijking voor een synth als deze. Echt een synth die ik niet meer zou verkopen. But who am I ?? :yamaha:

Deze synth doet de PC/Mac uit je geest verdwijnen.

Back