Welke synthesizer?

Harris-NL

Nieuwkomer
Halloo,

Wil binnenkort een synthesizer aan gaan schaffen, maar heb nog wat advies nodig. Ik ga hem aansluiten op een Sampler en een Drummachine, en ben van plan hardhouse/hardcore te gaan maken. Wat voor iets kan ik het beste nemen?

Alvast Bedankt!

wat is je budget? :)

Is een JP-8000 niet uitermate geschikt voor hardhouse/hardcore ?? Wat denken jullie mede forummers?

Overigens, wat wil je dan als sequencer gaan gebruiken?

equate

mwaaa of een echte jupiter de 8 of zo
maar kost wel ietsjes meer maar naar mijn idee wel HARDCORE hoor. trouwens uit de alpha juno's zijn ook wel hardcore sounds te toveren. maar ik ben analoog gek overigens hebben deze bakken gewoon midi

groetjes dennis

Hmm..ben je dan niet een beetje beperkt met een Jupiter 8 als enige synth. JP-8000 is 8 voice maar ook multitimbraal, toch? Eventueel uitbreiden met een Roland "Alpha Juno" MKS-50 module en je zit gebeiteld voor Hardhouse/hardcore.
Anders lijkt de Nordlead 2 me ook wel een goeie optie.

equate

ik heb een supernova en het die is niet echt geschikt voor hardcore....het kan wel uiteraard....maar ik zou het niet doen........

[something just snapped mode]

Nou, volgens mij moet je er een nemen waar goed geluid uit komt. Die zijn erg tof voor hardcore weetje. En het mooie is dat elke muziekinstrumentenzaak die dingen wel heeft staan. Gewoon even langsgaan dus.

[/something just snapped mode]

Jupiter 8 moet je niet doen, die is veel te netjes of juist te spacey, neem dan jupiter 6, zet die zaag oscillatoren in unison mode en wees koning hardcore! JP-8000 daar kun je ook die juno sound uithalen, maar goed...

Hardhouse/Hardcore? Ik zou niet op zoek gaan naar een specifieke synth want de afgelopen 10 jaar waren bijvoorbeeld de alpha juno 1 & 2 erg geliefd in de hardcore scene maar ik denk dat iedereen die sound nu wel gehoord heeft. Weet vooral de 'gain'knop van je mengtafel te vinden en het stapelen van meerdere samples kan ook geen kwaad. Voor een echt 'harde' sound moet je het belang van de randapparatuur niet vergeten. Een synth alleen zal je vast niet de gewenste sound geven. succes

Origineel geplaatst door mcc
Waldorf Microwave xt...pasta maurice

Nog meer pasta van mij!!! Een Waldorf (micro) Q is ook zeker een aanrader, net zoals de Virus, en ook wel een beetje de Nordlead of de Supernova.

Met iedere synth kun je geluiden maken die je bevallen. Waarom per se een alphajuno ? omdat de hele wereld schreeuwt dat dit DE hardcoresynth is ? Nou ga maar eens editten met dat ding...brrrrr... geen pretje zonder PG-300

Ik zou daarom het advies van Fuse voor lief nemen en eerst eens gaan kijken welke synth bij je past qua bediening en geluid. Straks zit je met een joekel van een analoge bak opgescheept waar je niks mee kunt omdat je al een raketgeleerde moet zijn om de arpegiator aan te sturen.

gevoelsmatig zeg ik Access Virus.....geeft je volgens mij de meeste flexibiliteit en kan ook erg "hard" klinken indien gewenst...

O.

Een Alpha Juno blijft leuk, maar zorg inderdaad dat je via SoundDiver of de PG-300 kunt editen. Er zitten toch wat extra features op die hem nog steeds interessant maken tov nieuwe synthesizers.

Maar beter nog is inderdaad een Nord Lead of een Virus, de Virus is wat vetter, de Nord wat "snijdender", iets wat soms wel handig is in een drukke mix. Ik zit er zelf aan te denken om toch een VA te gaan kopen en een analoogje te verkopen, ik maak zelf ook hardcore trouwens.

Back