vst delay gaat uit zijn dak

demian

Ojee
Heej..

Sinds een tijdje heb ik soms dat mijn softdelay helemaal uit zijn dak gaat onder cubase als ik een lopende track stop.
Het lijkt op een feedback-loop, maar daar ik de plugin als insert gebruik voor een bepaalde softsynth kan ik me dat niet voorstellen.

Maar ook als de delay gewoon geen input meer krijgt zit gaat ie vreselijk gillen totdat mijn audiokaart op tilt slaat en heb ik als ik pech heb geen audio meer in cubase en moet ik opnieuw opstarten.

Ik had het probleem eerst met Ohmboys Delay plugin, dus nu probeer ik een delay van ultrafunk, maar ik heb het zelfde.
Ik heb teven cubase sx geupdated naar de laaste versie, maar dat verhelpt het probleem ook niet.

Enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat cubase gewoon te zwaar belast wordt en dat afreageert op de delay.

Iemand die hier iets zinnigs over zeggen kan?

Hier een voorbeeldje in mp3.

Waarschuwing : Zet je geluid zacht!!!!

Attachments

• uitjedak.mp3
    71,5 KB · Bekeken: 83
Om eerlijk te zijn heb ik dit nog nooit gehoord...
Wat gebeurt er als je de delay gebruikt in een project
dat niet zo zwaar is?

Ach ja, sample is wel klaar om er je volgende IDM-superhit
mee te maken... misschien dat ik hem wel van je jat :)

Mvg.

CoolRunning

Ik heb naderhand het idee dat het niet de delay is die de oorzaak is maar Iblit (vsti)

ik weet nog niet precies WAT er nu gebeurt, ik hoop er snel achter te zijn.

(wel ben ik blij dat mijn audiokaart zich zelf uitschakeld als ie gek wordt gemaakt)

keb dit ook wel eens gehad in het verleden maar dat lag meestal aan een of andere slecht geschreven plug in.
om dit soort redenen heb ik dus een volume-controle tussen mijn geluidskaart en speakers hangen.

Ik snap er nog steeds niets van, maar ik zie nu dat ik het probleem kan voorkomen als ik de de mixer van cubase het volume van die track ongeveer op de helft zet, iets daar boven dan wordt het volume geleidelijk harder tot ie helemaal uit zijn dak gaat, iets daar onder, gebeurt er niets.

En dat, terwijl er geen noten getriggerd worden. raar..

Nu zit ik er wel mee dat dat geluidje veel zachter in de mix komt. naja. Het is dan maar zo.

Ben er uit als ik de track freeze dat ik het probleem dan niet heb, dus dat doe ik dan maar :)

thnx! :)

ach had het van de week ook maar daarbovenop bleef mijn arturia moog nog even lekker hangen hoorde hem nog nastuiteren in mijn oren nadat de computer uit was:confused:

Back