Origineel geplaatst door Acidfever
Ja die gedachte is al eerder door me heen gegaan. Ableton 4. Echt een mooi pakket.....
Wat ik een beetje mis in de Rs7000 is om een sample of loop echt punch te geven....goede distortion en overdrive effecten met lekker extreme compressie enzo. Heeft wel stoere slicing en remix options. Dat heeft het apparaat weer mee. Filtering is weer een minpuntje (hele synthese engine is niet zo super...imo). Wat ik wel doe is bijvoorbeeld loops behoorlijk verzieken door de pitch van de loop met de LFO te besturen.....dan gaat dat flink de gekke kant op, vooral omdat je op de Rs7000 wel weer user waveforms in je LFO kunt gebruiken.
Ik heb eigenlijk voor hardware gekozen omdat ik in het verleden veel problemen heb gehad met stabiliteit van mijn computer tijdens livesets. Dat was altijd nogal spannend. Dit is nu natuurlijk wel beter geworden met betere computerhardware en software.
Daar komt bij mij eigenlijk de hardware sequencer vandaan zeg maar. OOk het feit dat Ableton wellicht toch eerder zal crashen dan mijn yamaha speelt nu nog een rol.
Wat betreft G1 vs G2.....kun je eens uitleggen waarom je voor een G1 zou gaan en welke dan? De rack G1?
De G1 heeft natuurlijk als enorm voordeel dat de user presets in veel grotere getallen aanwezig zijn op het internet.
Maar had de G2 geen drumcomputer preset?