Potjandosie, wat is die machinedrum vet

Ben je toevallig gaan werken voor Elektron ofzo? hahah, op deze manier wil iedereen hem kopen natuurlijk. (ik ook..)

Arv

Kan iemand mij nou even uitleggen wat zo ontzettend bijzonder is aan dit apparaat. Ik bedoel het niet lullig, maar ik ben echt geintresseerd.
Wat maakt dit apparaat nou zo ontzettend HIP. (en duur)
Het is toch gewoon een sequencer met een paar 12bit(ofzo) samplertjes en een paar DSP drumklankopwekkers.
Wat ik tot nu toe heb gehoort op het net, klinkt wel heel vet, maar men kan voor dat bedrag heel veel vette apparaatjes kopen die te samen veel meer kunnen en minstens zo goed klinken.......................Of mis ik iets

Nou maar hopen dat ik niet meteen afgeknald wordt door de machinedrum fanclub

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Nou maar hopen dat ik niet meteen afgeknald wordt door de machinedrum fanclub

Bam-bam-bam-bam-bam-bam!
Zo, jena in de hoek... :) :)

Ach, ik weet het niet, maar volgens mij is de emulatie van de tr's enzo errug goed?

Arv

Nou ....1 wat ik er zo vet aan vind is dat het geen kloon is !!

2 ik vind um zelfs (is persoonlijk!!) beter klinken dan de x0x-en

3 er zit veel meer in dan alleen maar bass/hihats/clap/snare
elk geluid word appart opgewekt (16x) en daarvoor zijn er
weer 4 verschillende vormen voor.

4 er zit een compressor in en interne fx

5 hij is zeer geschikt voor live gebruik ... makkelijke bediening p meerdere fronten. tweaken aan elke sound en de seq is errug oke.

Maar ik denk dat voor mij de voornaamste reden de klank is geweest om um aan te schaffen.

Ik denk dat je um gezien/gehoord/gevoeld moet hebben !!
Toen ik dat gedaan had was ik gelijk verliefd !!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door OnAcid
6) Robuust gebouwd, goede componenten?

Yeps behoorlijk robuust ja !!

7 goede service bij elektron (gaat er wat kapot fixen ze het voor je)

8 een zeer gemotiveerd team die ook nog bezig is met updates om um beter te maken !

sorry ... ;) meer weet ik er op het moment niet !

Laatst gewijzigd:
9 Dat er ook Rackoortjes voor zijn om hem in je 19" rack te knallen.. ;) :halleluja

Origineel geplaatst door glennplumber
8 een zeer gemotiveerd team die ook nog bezig is met updates om um beter te maken !
Helaas is dit ten koste gegaan van de OS updates voor de SIDStation. De ontwikkeling daar ligt helemaal stil. :( Niet dat er nog veel veranderd zou moeten worden, maar het is jammer dat goede ideeen van gebruikers niet geimplementeerd gaan worden. Zoals beter sysex implementatie zodat mensen editors kunnen schrijven om snel libraries op een computer te kunnen ordenen.. Of snel en makkelijk een overzicht van je wavetable structuren.. Maar goed.. Eigenlijk is het ook helemaal niet erg. Nu moet ik de SID stand alone gebruiken anders moest er weer zo'n rotte pc aan te pas komen.

Elektron kennende hechten ze veel waarde aan de opmerkingen die over de elektron mailinglist komen, dus als je een machinedrum hebt...... Aanmelden die hap!

Je moet niet schrikken van de negatieve reacties daar. Dat is normaal.. Je hebt altijd mensen die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten en helaas... Een machinedrum kan niet alles... Nog niet alles.. Door de mailinglist worden de bugs snel gevonden en geupdate. Check de Akai mailinglist maar eens in de tijd van het uitkomen van de S5000... Een ramp! Maar daardoor is ie nu wel erg flex! Verder kun je leuke verhalen vinden op die mailinglist van Zombienation. Die zijn razend enthoisiast over Elektron. ( 2x SID en MD ) Al met al erg leerzaam.

Die mailing list heeft ook een history... Daar kun je ook het een en ander lezen over problemen en tikjes en dergelijke.

de demo's zijn wel ierts beter maar ook word er nog niet super warm van. komt denk ik ook omdat ik nog niks gehoord heb wat de hihats van bijv de 909 in shuffle en met accent echt benaderen. De 808 hihats vond ik erg oke. Het chicago stukje aan het eind van germanica vond ik erg oke maar dat waren sid achtige geluidjes. Ik ga hem wel eens proberen maar ik vind het toch wel een beetje op zo'n Korg electro tribe achtig ding lijken qua sound.

Origineel geplaatst door MadR
de demo's zijn wel ierts beter maar ook word er nog niet super warm van. komt denk ik ook omdat ik nog niks gehoord heb wat de hihats van bijv de 909 in shuffle en met accent echt benaderen. De 808 hihats vond ik erg oke. Het chicago stukje aan het eind van germanica vond ik erg oke maar dat waren sid achtige geluidjes. Ik ga hem wel eens proberen maar ik vind het toch wel een beetje op zo'n Korg electro tribe achtig ding lijken qua sound.

Ik vind 808/909 echt wel oke .... maar voor die geluiden moet je geen elektron kopen.

Dan moet je een drumstation hebben of een echte natuurlijk !

En als je die mafkezen op MP ziet staan met 1600 als vraagprijs voor een 909 is mijn keuze ook snel gemaakt...

Back