Synthesizers syncen op een groove

mikeyd

Stamgast
Als ik een nummer maak in cubase met een groove quantize van 20% (bij 1/16)
hoe kan ik dan de delay (lees echo) van een synthesizer (bv de virus), op deze groove van 20% instellen. Of is dat niet nodig??

Alvast Bedankt!

Moet je op je virus (als je de C hebt iig.) de knop die helemaal links onder zit in drukken, skip een stuk naar recht en zie daar dat je je bij volgens mij time dat soort waardes kan invullen 1/3 2/3 1/2 1/1 1/4 1/8 1/16 1/32 enzenzenz.

Ik denk dat je dit bedoelde.

bij de virus c kun je in het arp edit menu de swing instellen, van 50 tot 100%.

Een beat en een arp in de zelfde groove klinkt natuurlijk het lekkertst :)

succes

Ik bedoel niet 1/3, 1/4, 1/8 etc. Ik heb het ook niet over arpeggio.
Ik bedoel de groove quantize in procenten.
Ik heb bijvoorbeeld een delay pattern van 5+3 (heb t hier over de virus)
Deze delay werkt op 1/16 van het clocktempo, maar houdt geen rekening met de groove insteliling die ik in cubase heb gemaakt.
Voor de duidelijkheid: de noten worden wel in 20% groove afgespeeld, maar de delay doet niet mee met die 20% omdat de virus niet weet dat ik in cubase 20% groove heb gezet.

ja stom, verkeerd gelezen :)

Dan zou ik midi delay in cubase proberen, en die proberen in de groove te krijgen....ofzo....?!

geen idee of het werkt...

Je moet gewoon weten wat je nu eigenlijk doet als je gaat 'groove' quantizen.
Zit je nu te rotzooien met 16e of met 8e noten? dat is de vraag

Als je een maat verdeeld in 16e en je verschuift de tellen: 2 4 6 8 10 12 14 16 enz. 20% naar voren, dan heb je een shuffle. (een groove is geen shuffle maar een samenspel van bepaalde elementen in de muziek die als 'lekker lopend' ervaren worden)

Wat zou er nu gebeuren als je je delay ook instelt op 16e? Dan krijg je dus een t*ringzooitje omdat je dan de loodstrakke 16e nootjes van de delay dwars door de ge-shuffelde 16e heen hoort van wat er in cubase staat.

Dus met een shuffle zou ik voor een delay gaan onder de 16/1 > dus vanaf 12/1 of 8/1 enz.

Of je gaat lekker handmatig de delay tijden invoeren op je virus, dat kan natuurlijk altijd ;)

truc: [BPM] : 8 = X en dan 60 : X = Y en dan Y X 1000= een hele maat in milliseconde
Of je pakt e.o.a. progje hiervoor en je voert de BPM in en je zegt dat je triplets wil

suc6

Back