Buchla 200e

waaaa!hhh.... oh man!!! wat een ding...
en tjek deze module dan...
297.jpg

Origineel geplaatst door korgkonijn
waaaa!hhh.... oh man!!! wat een ding...
en tjek deze module dan...
Deze was al een hele tijd te koop. Heeft ook geen e achter het nummer en kan zijn settings niet opslaan.

20k?

Geloeiende gloeiende zeg!

Maar ik vind het leuk dat jullie nu eindelijk weer eens een nieuwe bak hebben om van te dromen. Prachtig!

Enne ik gun hem iedereen maar JB toch het meeste.

Maar 20k holy kneiter! Dat wordt wel heeeeeeel lang boterhammen met pindaboter eten.

Origineel geplaatst door Nolet
Wanneer komt de VSTI uit?

LOL!

verdomme ik wil die lotto jack pot :(

Als alle SF leden 10 euro bij elkaar leggen kan je er bijna 2 kopen ongeveer.
Zetten we er eentje bij JB thuis neer, en een bij Wout in het synthmuseum van Den Haag.

Want ik geloof nooit dat deze lang in productie zal zijn (ben ik bang)

-edit-

LOL ik zeg dit verkeerd,

Als alle leden 10 euro doneren aan een gezamelijk inkoopgebeuren kunnen we er bijna 2 kopen.
10 euro als totale opbrengst is niet toereikend .. :)

Ik word hier niet warm of koud van. Uiteraard gun ik iedereen die zich verdiept in analoge modulars zijn plezie, maar er bestaat ook nog zoiets als een prijs/kwaliteits verhouding. Heeft trouwens iemand ooitde voorloper live gehoord en direct vergeleken met een top-of-de-line VA synth? Ik denk: hier zit een hoop hype bij.

Oh ja: nog 1 ding vergeten: Voor 20.000 dollar kan ik behoorlijk lang vrij pakken en bouw ik zo'n ding zelf.

Origineel geplaatst door cooper
Heeft trouwens iemand ooit de voorloper live gehoord en direct vergeleken met een top-of-de-line VA synth? Ik denk: hier zit een hoop hype bij.

Zonder deze bak live gehoord te hebben durf ik te stellen dat je zwaar ongelijk hebt. Een VA is namelijk ALTIJD anders dan een analoge modular (merk hier even op dat ik in heyt midden laat of het beter of slechter is)

Arv

Ik word hier niet warm of koud van. Uiteraard gun ik iedereen die zich verdiept in analoge modulars zijn plezie, maar er bestaat ook nog zoiets als een prijs/kwaliteits verhouding. Heeft trouwens iemand ooitde voorloper live gehoord en direct vergeleken met een top-of-de-line VA synth? Ik denk: hier zit een hoop hype bij.

Gelukkig bestaan er geen domme opmerkingen en alleen maar domme mensen 8D

Oh ja: nog 1 ding vergeten: Voor 20.000 dollar kan ik behoorlijk lang vrij pakken en bouw ik zo'n ding zelf.
Ik weet niet hoeveel jij per jaar verdiend en hoe goed je electro kennis is en hoe goed jij bevriend bent met jantje hardware knoppen / platen / enzo leverancier, maar ik het knap als je dat red..

Sterker nog, het is onmogelijk. Dat komt omdat je niet weet wat er onder de motorkap zit en dat zullen de Buchla boys je waarschijnlijk nooit vertellen (of je moet ze 20.000E geven :D )

R

Nou ja, ik heb dus even die Arturia Moog Modular2 demo geprobeerd en ik moet zeggen dat het gewoon echt leuk is om met modulars te spelen. Gewoon al om te kijken wat je qua geluiden allemaal kan bouwen.

En Buchla is een van de topmerken qua dat gebied. Zeg maar de ferrari onder de modularbouwers. En als ze dan zo'n ding als dit bouwen met de hand in een klein fabriekje dan kan ik me goed voorstellen dat het duur lijkt maar qua investering is het gewoon goed te verantwoorden. Als er maar 40 gebouwd worden (als ze dat al uberhaupt halen) dan zal de prijs van deze beestjes nooit dalen. (tenzij hij total loss is wat dan zonde zou zijn)

Nu alleen nog een sponsor vinden. :erm:

Djeez wat een :{ ding!

Wat me nu opvalt is dat iedereen een loterij ervoor wil winnen, maar niemand een hit ervoor zou willen scoren. Het is toch tenslotte een synthesizer/muzikanten forum. Zo'n Buchla moet je verdienen :peukie:

want wie zouden nu diegene zijn die het zich 1) kunnen veroorloven 2) kunnen bedienen? precies, de artiesten en misschien een enkele hobbyist die misschien wel een loterij gewonnen heeft of een verrekt goed salaris ; maar daar ga ik gemakshalve maar niet van uit.

waarom is die man zo lang gestopt met echt aan modulars werken... Die controllers zijn allemaal heel leuk, maar dit is da bomb!

Wie durft? :eureka:

Attachments

• return.jpg
    return.jpg
    9,2 KB · Bekeken: 150
Ik heb net een mailtje van Don Buchla gehad en gezien het aantal zeer positieve reacties dat hij heeft ontvangen gaan ze er vanuit dat deze spullen lang in productie blijven. Goed nieuws als je het mij vraagt:D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik weet niet hoeveel jij per jaar verdiend en hoe goed je electro kennis is en hoe goed jij bevriend bent met jantje hardware knoppen / platen / enzo leverancier, maar ik het knap als je dat red..

Ik geef toe, het is een vrij provocerende posting, maar integenstelling tot het gestelde in de vorige posting, niet van een dommerik.

Origineel geplaatst door mono-poly
Gelukkig bestaan er geen domme opmerkingen en alleen maar domme mensen

Ik zit inderdaad in de electronica. Ik denk dat een moderne (analoge) modular een slimme combinatie moet zijn tussen digitale componenten voor het midi, sequencer en signaal-pad schakel gebeuren (i-o en patch matrices) en natuurlijk een puur analoog gedeelte voor het signaal en modulatie pad en het filter/effect gebeuren. (Andromeda is een poging in die richting)

Voor wat betreft de analoge en digitale electronische schakelingen is er genoeg literatuur en denk ik dat zo'n beetje alles omgezet moet kunnen worden.

Ik geef toe dat een zo'n mooi uiterlijk alleen verkregen kan worden door een relevante investering in frontpanels etc maar voor een single prototype hoeft dit voor mij niet. Als het maar klinkt! en makkelijk bedienbaar is.

Ik weet ook dat jij heel veel ervaring hebt met dit soort spul: hoe zie jij de prijs/kwaliteits verhouding? Is-ie 't waard qua geluid of zit er ook hype bij?

Er zit mischien wel een prijskaartje aan vanwege de Buchla naam.
Maar Buchla is altijd het meest revolutionair geweest.
En ik zou bijna zeggen dat er niks beter te krijgen is.
Ok het is een hele smak geld maar er zijn zat mensen die er 1 kopen.
Althans lijkt mij wel als je iedere maand een bedrag van sony of virgin krijg.

Back