Zelf muziek maken is niet makkelijk, als het GOEDE muziek moet zijn in ieder geval niet.
DJ's als TIESTO zijn begaafd, net als een concertpianist een gave moet hebben om dat te kunnen.
Als je zelf nog nooit een noot hebt gespeelt, zou ik dat eerst eens proberen en kijken of je een EIGEN melodie kan bedenken, die je niet copieert van een ander.
Als anderen dat mooi vinden, heb je een basis.
Laat nooit familie of vrienden een oordeel van je talent geven maar een kennis musicus of een muziekliefhebber.
Allerbelangrijkst is dat je open staat voor kritiek, je kan niet in 1 keer een superplaat maken, het gaat met vallen en opstaan.
Het lastigst is het arrangement, veel musici besteden er te weinig aandacht aan en zijn meer bezig met lullen over soundjes dan het stroomlijnen van de song.
Ik ken toppers die heel pakkende melodietjes kunnen maken maar die in het arrangement zodanig op hun bek gaan dat ze jarenlang geen release produceren.
Als je dat niet kunt, is een mooie truuk, het analyseren van een toparrangement in de stijl die je zelf maakt en dan je eigen blokstruktuur aanpast aan dat arrangement.
Zorg dat de mix van je plaat ook bij zacht volume op een klein speakertje blijft staan, dan klopt je balans, en zorg voor een brede volle mix, en als je een dun geluidje hoort, klooi er niet mee om maar vervang hem door iets goeds, zo'n miskleun sound achtervolgt je tot het eind van je mixdown.
bronrichtlijn:
bassdrum: Analoog of liefst 12 bit sample (s950 of S1000 / S1100)
Rest drums: universele sampler of samplingsoftware
Voor meer tips en opleiding kan je me mailen.