[Linux] Cubase...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
owkey waar gaan we mee beginne...

altijd al gedroomd van je sequenser in een stabiele omgeving te laten draaien, alles kunne aanpassen aan je behoeften... Linuxaudio.org

rg4-0.9.5-thumb.png

Ikzelfs gebruik al een 6 tal maanden linux mandrake 10.0 op men tweede pc
deze wordt gebruikt voor alles, (e-mail, surfen, chatten, photosjoepen, databases enz...) behalve voor het audio gedeelte daar heb ik een apparte pc voor die win xp draait en aangepast is voor deze doeleinden.
Nu ik moet toegeven sinds ik mandrake run komt zwijndows erbij mij niet meer op althans voor algemeen gebruik.
Voor het producen had ik tot voor kort geen andere oplossing dan zwijndows te runnen, aangezien een mac G5 momenteel niet in het budget lag.

Nu na wat te surfen op het net kwam ik dus bovenstaande tegen jaja zou dit de oplossing zijn :)
Zijn er mensen die deze of andere al gebruiken ??? ik ben benieuwd

::: Nuttige links :::

http://www.rosegardenmusic.com/

http://linuxaudio.org/

Er zijn tal van dingen modulaire toepassingen enzo, heb er rozegardenmusic uit genomen omdat dit een sequencer is, maar linuxaudio.org brengt alles die met audio devlopment te maken heeft onder één dak

Het mooist van dit alles het is FREE wat wil je nog meer...
:halleluja

Ik heb ongeveer een half jaar geleden zelf een dergelijke thread begonnen, weet niet meer exact waar :D
wel mooi dat je het nog eens onder de aandacht brengt!
die piste kan niet genoeg aangegeven worden!
:okdan:

zelf ben ik nog steeds een windows-slachtoffer.
fruity draait niet native onder linux. al waren er projecten van "freeloops" en zo, maar die liggen stil jammer genoeg.
En bij fruity zelf kunnen ze het niet meteen porten dacht ik omdat het op delphi of zo zou steunen? (correct me if I'm wrong)

maar goed. deze die je hier aanreikt zijn zeer oke proggies :)

groetz

wolkie

Vindt het een beetje raar dat mede sf'ers er geen aandacht aan geven, wie wil er immers geen stabielere omgeving.

Nu als deze projecten doorbreken, en daar ben ik overtuigd van.
wel ja dan wordt het de max...

Ze houden zich aan standaarden dus dwz je zal alles kunne combineren met alles.
Het zal wel zijn omdat vst nog nie gesupport wordt zeker ( ff uitzoeken)...
Nu ja één dezer dagen zal ik da ding ff onder de loep nemen...

8) wie zich wat meer in linux wil verdiepen, raad ik aan deze website eens door te spitten
http://www.linux4you.be/

Laatst gewijzigd:
Nu we hier toch over linux bezig zijn, heb iet intressant gevonden

Carrefour verkoopt Mandrake Linux PC's 31 juli 2004 12:25
gepost door pieter | bron: osnews.com
Via de website van de supermarktketen Carrefour kunnen de inwoners van Frankrijk, België, Luxemburg, Monaco en Zwitserland nu een voorgeïnstalleerde Mandrake PC bestellen. Voor het luttele bedrag van € 299,- krijg je een budget-PC met AMD Duron 1,8 Ghz, 256 MB DDR RAM, 40 GB harde schijf én Mandrake Discovery 10.0

Het mooie aan de aanbieding is dat men op de website duidelijk uitlegt welk softwarepakket voor welke taak dient, wat de verschillen zijn tussen MandrakeLinux en Windows XP, hoe het open-source model werkt, enz...
Support voor de software wordt geleverd door MandrakeSoft.
Voorlopig is de PC enkel verkrijgbaar via de website van Carrefour.

www.carrefour-multimedia.fr

Mandrake

Sorry hoor maar ik dacht dat het over ging dat Steinberg een port van cubase voor linux had gemaakt. Dat is tenminste interessant.

Maar HET manco van muziek met Linux is dat er niet genoeg drivers zijn voor diverse geluidskaarten en dat er qua commerciele software bitter weinig te koop is voor linux. En al die niet commerciele software voor linux haalt het bij de verste verte niet bij die van de commerciele voor windows/OSX/OS9. Daarbij nog eens geteld het 'kazaa' en 'hotline' effect van diezelfde software.

Dus vind ik het niet gek dat SF'ers daar niet te utopistisch over doen. En ik kan me ook goed voorstellen dat het merendeel hier een hekel heeft aan het 'nerd' gehalte van linux.

Niet dat ik een linux hater ben, maar wel een windows hater. Maar ik haat ook files en toch moet ik er af en toe in staan.

Origineel geplaatst door fuse
Niet dat ik een linux hater ben, maar wel een windows hater. Maar ik haat ook files en toch moet ik er af en toe in staan.

Nou nou, wat een hoop haat en nijd weer op zo'n zonnige zaterdag...

Win XP, mits goed getuned, is best stabiel overigens.

[Linux] Cubase...

Ik krijg ergens helemaal genoeg van windows en zit sterk over linux te denken aangezien mac voor mij onbetaalbaar is... Ik ben helemaal weg van steinberg cubase maar vind het jammer dat het zoveel cpu en resources inneemt in windows dus ik zat sterk aan linux te denken.
Ik weet dat er geen cubase is voor linux maar ken wel andere programma's waaronder ik ook deze thread op het forum vond:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32424&highlight=linux

Dit leek me ideaal en is gewoon wat ik nodig heb, echter ik mis de VST support en dat is voor mij belangrijk aangezien ik veel met effect plugins werk ennatuurlijk wel me drums sample en mijn moog taurus synth en mellorack...

naja mijn vraag dus heeft iemand leuke tips of ideeen.

Wat zowieso is is dat linux geen profi kaarten ondersteund behalve de guillemot geloof ik... Heb inca 88 van audiotrak (eigenlijk esi waveterminal voorloper letterlijk...).

Werk met een amd duron 1300 systeem met 512 mb ram... En tja heb het met windows ergens gehad...

Ik stap voor normaal pc gebruik zowieso over op een P3 met linux... msn en internet lukt zo wel... VInd het overwegen van een DAW op linux best wel wat waard want linux is dus veel stabieler als windows...

Re: [Linux] Cubase...

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik krijg ergens helemaal genoeg van windows en zit sterk over linux te denken aangezien mac voor mij onbetaalbaar is... Ik ben helemaal weg van steinberg cubase maar vind het jammer dat het zoveel cpu en resources inneemt in windows dus ik zat sterk aan linux te denken.
Ik weet dat er geen cubase is voor linux maar ken wel andere programma's waaronder ik ook deze thread op het forum vond:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32424&highlight=linux

Dit leek me ideaal en is gewoon wat ik nodig heb, echter ik mis de VST support en dat is voor mij belangrijk aangezien ik veel met effect plugins werk ennatuurlijk wel me drums sample en mijn moog taurus synth en mellorack...

naja mijn vraag dus heeft iemand leuke tips of ideeen.

Wat zowieso is is dat linux geen profi kaarten ondersteund behalve de guillemot geloof ik... Heb inca 88 van audiotrak (eigenlijk esi waveterminal voorloper letterlijk...).

Werk met een amd duron 1300 systeem met 512 mb ram... En tja heb het met windows ergens gehad...

Ik stap voor normaal pc gebruik zowieso over op een P3 met linux... msn en internet lukt zo wel... VInd het overwegen van een DAW op linux best wel wat waard want linux is dus veel stabieler als windows...

Dat linux stabieler is daar ben ik het helemaal met je eens :d maar durf er me hier niet over te uiten ze bestempelen je hier namelijl als linuxgebruiker als Nerd beetje overkill. nu ja klaat ze zeggen maar sf'ers en linux gaan niet samen blijkt Zou het door dat Nerd gehalte komen ha lol moesten er geen Nerds zijn dan zaten we hier nu niet op dik oh toch zo mooie forum...
Zo dit moest ik ff kwijt

Slipperman: wat is er mis met je Windows installatie. Als je het goed installeerd. Dan werkt het prima hoor. Zeker met Cubase VST. Je moet alleen geen 9x of ME draaien, dat is ongelovelijk brak, maar Windows2000 moet prima draaien met jouw config.

Linux heeft veel haken en ogen, de hardware ondersteuning is lang niet zo groot als die van Windows systemen.

Maybe I can Help :)

Linux is voor musici in mijn ogen onbruikbaar. De hardwaresupport voor PCI-audiokaarten is zwaar onvoldoende, om maar te zwijgen over allerlei leuke USB- en firewire-hardware die je al helemaal niet aan de praat krijgt. Verder is er geen goede sequencer/recordingsoftware die in de buurt komt van wat je voor het Mac- of Windowsplatform krijgen kunt. Tenslotte ontbreekt het aan goede plugins. Dat wil niet zeggen dat je helemaal niks kunt op Linux. Als je trackersoftware wilt gebruiken zal je best wel iets kunnen vinden, MP3s en DVDs kun je probleemloos afspelen, er is ook wel software om audiotracks mee te bewerken, maar zodra je ambities hoger reike, krijg je onherroepelijk problemen. Het zal nog jaren duren voordat native Linuxsoftware in de buurt komt van de beste PC/Mac-pakketten als Ableton Live 4, Sonar 4, Cubase SX3 en Logic.

Ik zou gewoon bij Windows blijven. Win 2000 en XP zijn prima in orde, heel stabiel en het heeft gewoon de allerbeste hard- en softwaresupport. Als je je huidige systeem instabiel vindt moet je gewoon W2K of XP installeren. Doe er nog wat extra RAM in en je bent weer back in business.

Origineel geplaatst door NLS
Slipperman: wat is er mis met je Windows installatie. Als je het goed installeerd. Dan werkt het prima hoor. Zeker met Cubase VST. Je moet alleen geen 9x of ME draaien, dat is ongelovelijk brak, maar Windows2000 moet prima draaien met jouw config.

Linux heeft veel haken en ogen, de hardware ondersteuning is lang niet zo groot als die van Windows systemen.

Maybe I can Help :)

ik weet het ben zelf ook icter maar gewoon dat hele windows neemt gewoon zoveel ram geheugen in en dan vooral nog dat vernoikte windows xp plus de performance schiet telkens met pieken en dalen omhoog als je bepaalde dingen doet en dat is normaal in windows.

Neem nu linux, neem fluxbox als gui en je hebt een ultra licht systeem draaien wat best wel interresant kan worden voor muziek maar je mist dan wel idd driver support voor je profi audiokaarten...

hmm ik stap eerst maar eens voor normaal pc gebruik over op linux en installeer dan wel een paar van die muziek paketten. altijd handig voor ruwe schetsen oid :)

Ik gebruik zelf een door nLite gemodde XP, zonder alle eye candy, ingesteld op backgroundtasks. Ik heb werkelijk nergens lasten met een latency van 3-6ms...

Je kan ook W2k gebruiken alle overbodige troep eruit kinkelen met nLite CD van fikken er klaar is Slipperman... dan haal ik een latency van 3ms

oh, Nlite is hier te downen

Zoek ff de Sound on sound site af voor een leuk stuk over een professionele studio die helemaal op linux is overgestapt (ardour). (Ik geloof dat RMI en M-audio linux actief supporten)

Linux DAW gaat niet zonder horten of stoten.... Voor je hier aan begint zul je eerst moeten weten hoe je kernels compileert en patcht, hoe je een systeem moet strippen enz.

Helaas moet ik toegeven dat windows hier toch stukken geschikter voor is...

2ehands imacje anders ?

Origineel geplaatst door murphi
Linux DAW gaat niet zonder horten of stoten.... Voor je hier aan begint zul je eerst moeten weten hoe je kernels compileert en patcht, hoe je een systeem moet strippen enz.

Helaas moet ik toegeven dat windows hier toch stukken geschikter voor is...

2ehands imacje anders ?

Wat voor wijzigingen/patches heeft de kernel nodig dan op dit moment om fatsoenlijk als DAW te kunnen functioneren?

Ik ga binnenkort m'n systeem weer dual boot maken, en ik wil ook eens kijken hoe het op dit moment staat met de sequencersoftware voor linux.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back