Wordt deze muziek nu nog gemaakt? [Klaus Schulze]

Bahamut

yip yip
Ik ben zo'n beetje geobsedeerd geraakt van Klaus Schulze - Crystal Lake, wat een goddelijke synthesizermuziek uit de jaren 70..

Wordt dit soort muziek nu nog gemaakt? Van die spacemusic met alleen analoge synthesizers?
Ik vind dit toch wel de ultieme electronische muziek.

Ik maak het nog:)

k zal binnenkort wat uploaden.

Ik ben er ook helemaal weg van en luister bijnan niets anders.
Aanraders: Tim blake- albums-crystalmachine en blake's new jerusalem.
Tonto of Tonto's expanding headband met Tonto rides again.
Zorch- ouroboros en glastonbury live.

Persoonlijk vind ik Tim Blake de absolute meester, geweldige nummers zijn: new jerusalem, midnight, lighthouse, passage sur la cité, metrologic, generator en crystalmachine.

Zorch maakt trouwens nog steeds dit soort muziek.

Zorch
Tim Blake
Tonto

veel plezier:)

Laatst gewijzigd:
bedankt voor de aanraders!

ben benieuwd naar jouw werk :)
(heb trouwens zelf ook iets geprobeerd, zie het tracks forum)

Iemand wel eens van James Johnson gehoord? Het nummer Entering Twilight van hem zou veel lijken op Waiting for Cousteau van J.M.J.

Re: Wordt deze muziek nu nog gemaakt?

Re: Wordt deze muziek nu nog gemaakt?

Origineel geplaatst door Bahamut
Wordt dit soort muziek nu nog gemaakt? Van die spacemusic met alleen analoge synthesizers?
Ik vind dit toch wel de ultieme electronische muziek.

Je hebt toch ook nog die nederlandse synth-groep Alpha Centauri?

R.
(niet echt bekend met het genre)

Re: Re: Wordt deze muziek nu nog gemaakt?

Re: Re: Wordt deze muziek nu nog gemaakt?

Origineel geplaatst door funxiun

Je hebt toch ook nog die nederlandse synth-groep Alpha Centauri?

R.
(niet echt bekend met het genre)

En Peru, ook puur nederlands hoor.

Klaus Schultze maakt inderdaad hele toffe muziek.

Die kerel heeft iets van 50 verschillende cd`s gemaakt, en over zijn studio setup......Hij heeft 9 quasimidi polymorph`s en meer van dat soort bizar aantal synths (geen 4 verschillende synths maar 40 verschillende en 5 van elk)

De studio van Klaus is trouwens aardg tof ingericht.
Beetje barok, met dikke rode pluche gordijnen en gouden kroonluchters, lekker kitscherig.

Ook een tip:

Harold Budd (mijn persoonlijke muziekgoeroe). Heeft veel samengewerkt met John Hassel en Brian Eno. Dit is zeer minimalistsche sfeermuziek (soms drie noten op een piano met superlange reverb, varieer deze drie noten in 20 min en je hebt Harold Budd)

Take care

Septic

1 Cd heb ik van Schulze. "Timewind"
met het gebruikelijke synths uit die jaren.
Veel Farfisa's en EMS'S.
Twee arpeggiator loops,
een leadje, veel rose en witte ruis met filters
en de synthy A (LFO) effects.
Waarom wordt deze muziek niet meer gemaakt?

Het antwoord is dat deze muziek nog steeds wordt gemaakt omdat
deze muziek tijdloos is.

inderdaad fantastische muziek die spacemuziek, aanraders zijn nu moeilijk te vinden om te proberen nu AG gekapt is :(
Ik heb hier ook wat nummertjes van bijvoorbeeld Steve Roach en John Serrie, dat is wat moderner en nog rustgevender, bijna slaapverwekkend... maar wel mooi

Ik las op de site van Schulze dat ie zelf alleen af en toe luistert naar hedendaagse popmuziek! Het kwam er op neer dat hij die jaren 70 muziek liever laat voor wat het is... kennelijk maakt hij nu zelf ook meer mainstream muziek(?) ...en voor "immitators" van zijn oude stijl had ie weinig goede woorden over

(oude stijl had ie weinig goede woorden over)

Maar hij heeft wel goed geld verdient met deze muziek , en
nu praat hij er zo minachtend over als andere muzikanten
deze stijl overnemen , wel een beetje vreemd.

Origineel geplaatst door Bahamut
i kennelijk maakt hij nu zelf ook meer mainstream muziek(?) ...en voor "immitators" van zijn oude stijl had ie weinig goede woorden over

wat bedoel je met mainstream? Klaus z'n muziek is niet zoveel veranderd. In plaats van analoge synths maakt hij nu alleen wat meer gebruik van digitale synths en samplers.

en zijn idee over imitators komt voornamelijk door de frustraties die hij heeft gekregen doordat iemand, die hij geholpen had, deed of die persoon alles zelf had bedacht. (voorzover ik daar wat van heb gelezen).

Nu nog wat zelf promoting:
Als je van die lange spacetrax houd probeer eens mijn muziek LOL
kun je beluisteren op www.phrozenlight.tk :mega:
ik stream mijn muziek via Schoutcast op werkdagen tussen 18:00 en 23:00.
en soms in het weekend.

echt muziek om op weg te dromen
:z

En vergeet natuurlijk Phochos niet, onze eigen Nederlandse Klaus Schulze.

Wat leuk, 1 van m'n eerste posts. Ondertussen weet ik wel iets meer :)
... en vind ik o.a. dat je beter weg kan blijven van het merendeel wat Schulze en vergelijkbare artiesten hebben gemaakt, in het bijzonder na de jaren 70... maar dit nummer en nog een aantal anderen uit die periode blijven erg goed! :okdan:

Back